Zdroj: fotobanka automobilky Volkswagen

Test Volkswagen Tiguan: to chceš!

22. 3. 2021

Po tomto kosmetickém zákroku jsou linie vybroušenější a vnitřek s injektáží sofistikovaných technologií pro řidičku mnohem příjemnější. Žena v autě.cz otestovala nejsilnější verzi rodinného SUV Volkswagen Tiguan s pohonem všech kol. Tiguan po faceliftu dokáže svými jízdními schopnostmi vykouzlit sebevědomý úsměv na tváři stejně jako například návštěva u vizážisty.

IMG_5806
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Středně velké SUV Volkswagen Tiguan po faceliftu prokoukl a nabral na svalech. Ostře řezané tvary Tiguanu sluší a není pochyb o tom, že se tento design bude líbit i za pár let. Tiguan vypadá o poznání dominantněji.

Mohou za to použité chromy, protáhlá světla IQ.LIGHT LED Matrix s dynamickou regulací dosahu světlometů a přisvěcováním do zatáček, široká mřížka chladiče, ale také příplatková 19″ kola Auckland.

Pohledná karoserie bude slušet městským uličkám. S použitým oplastováním a v hnědé metalické barvě Ginger však doslova láká do přírody. Jako čtyřkolka si tam samozřejmě troufne. Pohon všech kol  je ovládán elektronicky mezinápravovou spojkou.

IMG_5816
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Ordung muss sein! Pořádek mám ráda. A velkou výhodou interiéru testovaného Tiguanu je jeho jednoduchost, prostornost a variabilita. Interiér působí v testované výbavě Elegance nadmíru kvalitně a příplatkové panoramatické okno a barevné ambientní osvětlení vytváří na palubě příjemnou atmosféru.

Holistická palubní deska s velkým 8″ dotykovým displejem s navigačním systémem Discover Pro, který je už třetí generací infotainmentu MIB 3, funguje na jedničku. Audiosystém v podobě řešení Harman/Kardon nabízí za příplatek velmi slušný zážitek z poslechu hudby či podcastu. Pod velkou obrazovkou je hned po ruce ovládání klimatizace a vyhřívání sedadel.

Multifunkční volant v kůži je vyhřívaný a nabízí i možnost řazení pádly. Palubní počítač v podobě digitálního kokpitu je maximálně moderní a nabízí velkou 10,25″ obrazovku s barevným multifunkčním ukazatelem. Tato obrazovka, i celou mapu navigace, přispívá k bezpečné jízdě, neboť ty nejdůležitější informace se nacházejí v zorném poli řidičky.

IMG_5814
Foto: Sabina Kvášová

Volkswagen Tiguan je velmi prostorné auto. Dva dospělí se vzadu uvelebí, aniž by museli snižovat své nároky na prostor kolem sebe. Součástí krajních pohodlných sedadel je standardně uchycení dětské sedačky pomocí systému ISOFIX.

Za velikost kufru by se nemusel stydět kdejaký kombík. Zavazadlový prostor Tiguanu nabízí parádních 615 litrů objemu. Velkou pochvalu si zaslouží jeho koncepce a také elektrické ovládání pátých dveří, které funguje na pohyb nohy pod zadním nárazníkem. Takové praktické řešení, když jdu z nákupu, prostě miluji!

IMG_5813
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Konkrétně jsem otestovala zmíněnou nejsilnější variantu dvoulitrového turbodieselu 2.0 TDI s výkonem 200 koní a točivým momentem 400 Nm. Motor je spárovaný s automatickou 7stupňovou převodovkou DSG, která je naladěna na komfortní jízdu. Pracuje v nízkých otáčkách a i díky tomu je spotřeba Tiguanu velmi hospodárná.

Tato motorizace je i pro dravější řidičky naprosto ideální. Ještě aby ne, tato verze je v podstatě vrcholem nabídky a vyplatí se. Tiguanu díky ní nechybí agilita (zejména po navolení sportovního jízdního režimu). Z 0–100 km/h to Tiguan umí za 7,5 sekundy. To je na dvoutunový kolos pěkná hodnota. Ve sportovním režimu reaguje motor daleko svižněji a převodovka rychleji podřazuje.

Tiguan jede hladce, povedený podvozek s kvalitními tlumiči žehlí nerovnosti s přehledem. Na dálnici se zapnutým adaptivním tempomatem je jízda naprostá pohoda, v městských uličkách je naopak Tiguan obratný a v zatáčkách stabilní

Vedle nastavení různých jízdních režimů je zde pomocník v podobě offroadového experta, díky kterému lze maximálně přispůsobit trakci aktuálnímu povrchu. Vyjet blátivou cestou kopec k horské chalupě nebo zvládnout zasněženou cestu s vyjetými kolejemi, jako tomu bylo letošní zimu, není s Tiguanem žádný problém.

IMG_5822
Foto: Sabina Kvášová

S chytrými pomocníky na palubě se brzy dostavuje pocit klidu a bezpečí. V rámci příplatkové výbavy jsou zde sofistikované asistenční systémy řidiče IQ.DRIVE a kamerový systém Area View 360°. Nechybí tlačítko Tísňového volání, které v případě nehody česky komunikuje s řidičem, dokud nedorazí potřebná pomoc.

Riziko nebezpečí je minimalizováno díky řadě chytrých asistentů jako je: hlídání slepého úhlu, PreCrash – proaktivní bezpečnostní systém, který v případě hrozící nehody zavře okna a přitáhne pásy, Front Assist s funkcí automatického nouzového brzdění, Lane Assist – systém pro udržování vozu v jízdním pruhu, parkovací asistent umožňující podélné a příčné parkování, systém rozpoznávání chodců, systém sledování únavy řidiče nebo zpětná kamera Rear Assist.

Čím mě Tiguan velmi mile překvapil, byla spotřeba. Během týdenního testování se kombinovaná spotřeba ustálila na 6,7 litrech (výrobce uvádí 5,4 l/100 km). Hodnota CO2 je vyšší, a to 143 g/km.

IMG_5807
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Díky kombinaci komfortních jízdních vlastností a široké paletě bezpečnostních asistentů je Tiguan garantem pocitu sebevědomí. V tomto autě se žádná žena nebude cítit špatně. Tiguan je chytrý gentleman a dříč. Jet se s ním dá takřka kamkoliv.

Tohle auto je radost řídit. Agilita, prostornost a jízdní komfort je tajemstvím úspěchu. Tiguan je ve své nové generaci velmi atraktivní model. Máte-li na něj peníze, běžte do něj. Neuděláte chybu. Tohle auto je jistota!

Volkswagen Tiguan (1.5 TSI) startuje na ceně 705 900 Kč. Cena testovaného modelu (2,0 TDI 147 kW 4M) se přehoupla přes milion tři sta tisíc korun.

Sdílet článek:

Více na webu Volkswagen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018