Test VW Passat: Tradice má něco do sebe
26. 12. 2024
Vánoce mají být svátky splněných přání. Má smysl si přát Volkswagen Passat? Na trhu je neuvěřitelných 51 let a je jedním z tradičních manažerských vozů. Žena v autě otestovala vrcholnou benzinovou variantu rodinného kombíku.
Díváme se
„Dobré věci není třeba měnit.“ Pod tímto konzervativním heslem se téměř pět metrů dlouhý Passat zvenku inovoval jen o fous.
Předek karoserie s modernizovanou maskou chladiče a světlomety IQ.LIGHT LED Matrix s dynamickými směrovkami rozhodně prokoukl.
Testovaný Passat v (na první pohled nenápadné) šedé metalíze Diabas a s obutím 19” kol Leeds Black vypadá velmi reprezentativně.
Osobně se mi u nového Passatu hodně líbí záď a její horizontální světelná lišta.
Nadstandardní výbavu R-Line odlišují zvenku sportovnější nárazníky a plaketky s logem výbavy.
Rodiště poslední (deváté) generace ikonického Volkswagenu Passat se přemístilo k našim východním sousedům (společně se Škodou Superb), přesněji řečeno do Bratislavy.
Nasedáme
Nový a nápaditý interiér nového Passatu má rozhodně velké ambice zaujmout. Co je toho důvodem?
Kombinace ambientního osvětlení s 30 barvami přístrojové desky a dveří na výběr, nově řešené palubní desky se dvěma obrazovkami infotainmentu a digitálního kokpitu a sportovní sedadla ergoActive s integrovanými opěrkami hlavy ve verzi R-Line umí udělat velký dojem.
Palubní desce dominuje infotainment včetně 12,9″ obrazovky s grafikou ve vysokém rozlišení a novou navigací. Celý systém jde ovládat také hlasem, díky virtuální asistentce IDA.
Pracoviště řidičky charakterizuje digitální kokpit s 10,25″ obrazovkou s volitelnými profily zobrazení jízdních informací a multifunkční volant s fyzickými tlačítky.
K silným stránkám nového Passatu patří vzdušnost a obrovský zavazadlový prostor. O pět centimetrů delší rozvor slibuje velmi prostornou kabinu.
Už od základu Passat myslí na rodinu, a proto je vždy standardem ISOFIX upevnění dětské sedačky na sedadle spolujezdce a na vnějších zadních sedadlech.
K praktickým vlastnostem je nutné přičíst také to, že jdou dveře krásně otevřít a manipulace s dětskými autosedačkami je v Passatu velmi příjemná.
Kufr se mezigeneračně ještě zvětšil a nabízí objem 690 litrů, po sklopení až 1920 litrů. Dětský kočárek slupne Passat jako nic. 🙂
Jedeme
Testovaný manažerský kombík a rodinný dostavník v jednom ukrývá pod kapotou vrcholnou benzinovou motorizaci 2.0 TSI s výkonem 195 kW, odpovídající síle 265 koní.
Nejsilnější motor v nabídce Passatu zajišťuje kultivovanost. Zároveň poskytuje dokonalou dynamiku manažerského vozu a představuje ideální vrchol nabídky. Z 0 na 100 km/h benzinový Passat dosáhne za 5,8 vteřiny.
Součástí výbavy R-Line je snížený, sportovní podvozek – navíc s adaptivní regulací DCC Pro nové generace. Sedmistupňová automatická převodovka s ovládáním pomocí páčky pod volantem hladce řadí.
Passat tak každému řidiči předkládá velkou univerzálnost a bohaté možnosti komfortní až sportovní jízdy.
Zkrátka ideální auto pro aktivní rodiny a páry. Přes týden zvládne pracovní povinnosti a dlouhé služební cesty a o víkendu pěkně povozí celou rodinu.
Ve městě se jemně řídí a retardéry nebo výmoly dokáže příjemně odtlumit. Trvalý pohon všech kol 4MOTION oceníte při jízdě na mokré nebo kluzké silnici a v náročnějším terénu.
Výkonný Passat spotřebuje adekvátně benzinu. Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na 10 litrů na 100 km benzinu.
O bezpečný pocit z jízdy se stará mnoho asistentů. Nechybí asistent pro udržování auta v jízdním pruhu (od rychlosti 60 km/h) nebo asistent pro jízdu v koloně.
Asistent nouzového brzdění s funkcí rozpoznávání chodců dokáže v případě hrozící kolize s vpředu jedoucím vozidlem zmírnit její následky nebo srážce zcela zabránit.
Parkování téměř s pětimetrovým „drobečkem“ může některým řidičkám dělat vrásky na čele. Přítomný parkovací asistent umí rozpoznat vhodná příčná i podélná parkovací místa a automaticky sám zaparkovat. Z podélných parkovacích míst dokáže navíc sám vyjet.
Hodnotíme
Tradice, konzervatismus a evoluce. Volkswagen Passat byl a je nositelem těchto hodnot. V době nejrůznějších kulturních válek jsou takové vlastnosti pro mnoho z nás osvěžující. U nové generace Passatu očekávejte to nejlepší.
Passat dokáže potěšit srdce těch, kteří se nepotrpí na výstřelky, ani designové kudrlinky, ale vyžadují kvalitu a optimální poměr cena/výkon.
Volkswagen Passat má za nás stále své místo v automobilové galaxii. Volkswagen Passat je nabitý chytrými technologiemi a asistenty. Nabízí skvělé svezení, bezpečnost a jistotu pohonu všech kol jako u esúvéček a k tomu spoustu prostoru ve sportovním hávu.
Nejdostupnější Passat (1,5 TSI EVO mHEV 110kW/150k) startuje na 899 900 Kč. Cena Passatu se však s vrcholnou benzinovou motorizací (2,0 TSI 4MOTION 195kW/265k) ve výbavě R-Line vyšplhala až na 1 409 900 Kč.
Více na webu Volkswagen