Naše redakce otestovala Hondu Jazz e:HEV, která je důkazem, že i kompaktní městské auto může nabídnout překvapivě prostorný interiér a ekologický provoz. Nová generace přichází výhradně s hybridním pohonem a posouvá hranice toho, co od malého hatchbacku čekat.
Díváme se
TEST Honda Jazz: foto Žena v autě.cz
Honda Jazz e:HEV vypadá na první pohled nenápadně, ale její design je promyšlený do detailu.
Kompaktní silueta s jemnými liniemi a tenkými sloupky zajišťuje skvělý výhled a snadné manévrování ve městě.
Moderní LED světla, decentní spoiler a chytré proporce podtrhují vyvážený vzhled malého, ale sebevědomého vozu.
Nasedáme
Jakmile otevřete dveře, vstoupíte do prostorné a promyšlené kabiny. Vysoké čelní sklo, tenké sloupky a jednoduchý interiér vytváří příjemně vzdušné prostředí.
Centrální devítipalcová obrazovka je občas trochu pomalejší, ale zato přehledná.
TEST Honda Jazz: foto Žena v autě.cz
Kabina vypadá moderně, avšak zůstává praktická. Klimatizace se ovládá klasickými tlačítky – žádné složité hledání funkcí v dotykovém menu. Infotainment podporuje Apple CarPlay i Android Auto.
Nechybí ani vyhřívaná sedadla a volant, což oceníte zvláště v chladných měsících.
Drobným minusem je chybějící bezdrátové nabíjení telefonu, které však lze snadno nahradit kabelem.
Naše oblíbená vychytávka v Jazzu je chytrý systém Magic Seats. Právě ten umožňuje zvednout zadní sedadla a vytvořit místo pro vyšší předměty. To je ideální při převozu rostlin, nebo dětských kol.
Zavazadlový prostor s objemem přes 300 litrů si poradí s nákupy i výletem mimo město.
Jedeme
TEST Honda Jazz: foto Žena v autě.cz
Pod kapotou pracuje hybridní systém s atmosférickým motorem 1.5 i-MMD a dvěma elektromotory.
Výkon 122 koní bohatě stačí na město i okresky, a protože elektromotor pohání vůz většinu času, je jízda příjemně tichá a plynulá.
Skvělým překvapením je nízká spotřeba – ve městě jsme jezdili za 4,6 litru na 100 km. Při delší cestě za známými do slovenského Hlohovce se spotřeba pohybovala kolem 5 litrů na 100 km.
Pravda je, že jsem neodolala zkoušce sportovního módu, který je méně úsporný. Díky dojezdu kolem 700 km na jednu nádrž jsme tankování téměř nemuseli řešit.
Testovaný hatchback je prošpikován chytrými asistenty, kteří se starají o bezpečnou jízdu. Nechybí asistent pro rozjezd do kopce, sledování mrtvého úhlu nebo hlídač povolené rychlosti.
Pokud budete chtít upozornění na rychlost vypnout, pamatujte, že to musíte udělat před samotnou jízdou – v režimu převodovky „P“.
Hodnotíme
TEST Honda Jazz: foto Žena v autě.cz
Honda Jazz e:HEV je ideálním vozem pro ženy, které chtějí skloubit ekologický provoz, praktičnost a komfort.
Je to auto, které zvládá každodenní městský provoz, ale bez problémů vás dopraví na delších cestách.
Skvělý výhled z vozu, intuitivní ovládání, na svou třídu prostorově nadprůměrný interiér a velmi nízká spotřeba dělají z této hybridní novinky od automobilky Honda výbornou volbu pro každou moderní řidičku.
Základní verze Elegance začíná na 619 000 Kč, verze Advance Sport vyjde na 689 900 Kč. To sice není úplně málo, ale dostanete za to chytrý hybrid s nízkou spotřebou, pohodlný interiér s dostatkem místa, snadné ovládání a výbavu, která uspokojí i náročnější řidičky.