Test: Městský mrňous Toyota Aygo
13. 10. 2018
Toyota Aygo se řadí mezi nejoblíbenější mini vozy. Vloni patřilo malé Aygo k nejprodávanějším modelům své kategorie. Není tedy divu, že Toyota letos posílila jeho charakter k udržení výjimečné pozice v nabité třídě mini. Modernizované Aygo letos přichází s notnou dávkou svěžesti, atraktivními barevnými odstíny a lepší výbavou.
Díváme se
Řidičky, které prahnou po stylu a mladistvém vzhledu svého vozu jsou na správné adrese. Co je malé, to je milé! Aygo designově vyniká mezi ostatními především zásluhou charakteristické přídě ve tvaru písmene X, která je zároveň jeho poznávacím znamením. Dvojrozměrnou grafiku světel nahradila 3D s denním svícením ve stylu Keen Look. Příď má ostřejší rysy a více plastičnosti, které navíc napomohly lepší aerodynamice. Exteriér auta působí originálně a svěže.
Nasedáme
V interiéru nového Ayga sice nalezneme lacinější materiály, jako celek však působí příjemně a kvalitně. Několik netradičních detailů dokáže zvednout náladu. Kupříkladu hravě působí kaplička přístrojů s digitálním otáčkoměrem a obrovským rychloměrem nebo výdechy klimatizace. Naproti tomu je třeba počítat s jistými kompromisy v oblasti ergonomie. Volant je nastavitelný pouze výškově a sedadla by zasluhovala lepší vedení. Připočteme-li k tomu absenci loketní opěrky, delší cesty mimo město mohou být únavné. Kufr nabídne základních 168 litrů objemu.
Jedeme
S novou generací přichází nový motor, benzínový tříválec 1,0l s lehce posíleným výkonem na 72 koní. To není na tak malé auto vůbec málo. Největší předností je jeho mrštnost. Po městě se dá skotačit s lehkou nohou na plynu, dálniční rychlost udržuje bez větších problémů. Dost sil mu ubere sepnutí kompresoru klimatizace. To je častý neduh, který kromě Ayga postihuje i zbylé dva bratry z kolínského tria (Peugeot 108, Citroën C1). Podvozek se má tendenci chovat neutrálně, lepší přilnavost a jízdní komfort nabídne česká konkurence v podobě Škody Citigo. Těšit vás ale může až směšně malá spotřeba paliva, kdy po městě se téměř nedá přehoupnout přes 5,5 l/100 km, kombinovaná znamená 3,8 l/100 km. Na malou 35litrovou nádrž se dá tak teoreticky ujet kolem 600 km!
Hodnotíme
Toyota Aygo je po modernizaci stále vynikající vozítko to města. Jeho neduhy a drobná omezení vyplývají spíše obecně z kategorie mini vozů. S klidným svědomím lze konstatovat, že co je malé, je nejen milé, ale také hravé, příjemné, vybavené a spolehlivé. Pokud se navíc rozhodnete pro Aygo v odstínu Magenta v kombinaci s černou střechou, tak je také nesmírně chic. Základní cena vozu s motorem 1.0 VVT-i startuje na částce 230 900 Kč. Za testovaný model se stejným motorem ve výbavě x-cite zaplatíte 277 050 Kč.
Více na webu Toyota