Test sympatického SUV Škoda Karoq
16. 1. 2019
Otestovat další verzi modelu Škoda Karoq, kterým v Česku jezdí tisíce řidiček, je lákavá výzva. Tentokráte se k nám dostal totiž nejsilnější benzinový čtyřválec s výkonem 150 koní. Přejete si univerzální dvoukolku s přednostmi populárního SUV vozu? My vám prozradíme, čím Karoq pravděpodobně získá vaše sympatie.
Díváme se
Jeho vzhled s ostře řezanými liniemi jde naprosto s dobou, přesto si nepotrpí na žádné designové výstřelky. Jeho look patří ke konzervativním, jen tak ale nezestárne a neokouká se. Délka téměř 4,4 metru a šířka 1,8 metru je ideální pro městský provoz a pohodové parkování. Oplastování, zvýšené nárazníky a umístění světel na úrovni masky dává tušit, že se s tímto autem můžete vrhnout, jak do víru velkoměsta, tak do přírody bez ztráty kytičky. A příplatková červená metalická barva Velvet mu ohromně sluší!
Nasedáme
Jak už to u SUV vozů bývá, i do Karoqu se skvěle nastupuje i vystupuje. Díky vyšší poloze sedadel přináší Karoq lepší přehled za volantem. Dveře jdou krásně doširoka otevírat. To potěší zejména maminky při manipulaci s dětskou autosedačkou.
Interiér s panoramatickou posuvnou střechou nabízí kvalitní provedení a snadné ovládání. Příplatková kožená sedadla poskytují dobrou oporu v zatáčkách a zajišťují pohodlí na dlouhých cestách. Vyhřívaný kožený volant pěkně padne do ruky a v nadcházejících zimních měsících je při řízení doslova k nezaplacení. Palubní desce dominuje moderní skleněná dotyková obrazovka s navigací, audiosystémem Canton s intuitivním ovládáním.
K přednostem Karoqu patří praktičnost a prostornost. Už dlouho jsem v SUV nenašla tolik prostoru pro nohy i v druhé řadě sedadel. Sedačky v druhé řadě sedadel jdou pomocí příplatkového systému VarioFlex velmi snadno pohybovat a také zcela vyjmout. Získat tak jde dokonce až 1810 litrů objemu. Kufr s praktickou sítí místo běžného krytu se dá otevřít bezdotykově a nabízí 521 litrů objemu.
Jedeme
Pod kapotou testovaného Karoqu se skrýval zmíněný, nejsilnější benzinový čtyřválec o obsahu 1,5 TSI a výkonu 110 kW. Už od prvních kilometrů jsem si pochvalovala komfortní naladění, kultivovanost a ticho na palubě. Řidičsky je Karoq pro nás ženy jako dělaný, snadno se totiž řídí a má příjemně přeposilovaný volant. Ve městě se s ním obratně manévruje a mimo město mu nechybí schopnost akcelerace.
Díky příplatkovému adaptivnímu podvozku DCC s komfortním režimem je Karoq skutečně maximálně komfortním a bezpečným parťákem na cesty. Manuální šestistupňová převodovka je skvěle odladěna. Rozhodně doporučuji si připlatit za bezpečnostní asistenty a vychytávkami jako je adaptivní tempomat ACC, asistent s prediktivní ochranou chodců, asistent pro jízdu v pruzích nebo asistenta rozjezdu do kopce, detektor mrtvého úhlu Blind Spot Detect nebo asistenta pro vyjíždění z parkovacích míst Rear Traffic Alert. Mít v autě tyto pomocníky se rozhodně vyplatí.
Pádným argumentem pro volbu právě této motorizace, v době kdy se nad výkonnými diesely v Evropě stahují mračna, je rozhodně nízká spotřeba. Ta se pohybovala u testované dvoukolky během týdenního testování kolem 6,5 litrů.
Hodnotíme
Nedivím se tomu, kolik řidiček sáhlo právě po modelu Škoda Karoq. Možná si vás hned na prvou nepodmaní designem. Kvalita provedení, snadné řízení, jízdní komfort, tichý chod a příkladná praktičnost jsou neoddiskutovatelnými argumenty, proč je Škoda Karoq oblíbená. Testovaná nejsilnější motorizace je do budoucna velmi rozumnou a správnou volbou. Škoda Karoq startuje s motorizací 1.5 TSI na ceně 589 900 Kč. Cena testovaného modelu ve výbavě Style se se všemi příplatky vyšplhala na 855 000 Kč.
Více na webu Škoda Auto