Test sympaťáka Suzuki Swift
16. 10. 2024
Suzuki hlásí velký návrat svého městského modelu. Model Swift můžete v Česku nyní zahlédnout v nové podobě. Jak jezdí tento malý vůz s usměvavou přídí, to se dozvíte právě v našem testu.
Díváme se
Před 40 lety začal japonský výrobce model Swift prodávat v zemi vycházejícího slunce. Poslední dvě dekády tento malý hatchback brázdí silnice všude možně včetně Česka.
Japonská automobilka Suzuki nyní uvádí 4. generaci modelu Swift s řadou inovací. Na první pohled zaujme svěžím designem karoserie, novou přídí s LED světlomety a jistou dávkou sportovního espritu.
Celkem 3,8 metru dlouhý hatchback se spolehlivě vejde do nejrůznějších parkovacích míst. Řidičky kombíků nebo esúvéček mohou Swiftu v tomto ohledu závidět. 🙂 Přepracovaná záď se rovněž povedla a šperkují ji rovněž LED světlomety.
Sluší se podotknout, že k vlastnostem nového Swiftu patří pestrost. Paletu laků karoserie tvoří devět barev a čtyři dvoubarevné kombinace.
Naše redakce otestovala limetkový kousek v příplatkové metalické barvě Cool Yellow (+11 000 Kč). Při focení u Karlova mostu to Swiftu v této barvě obrovsky slušelo.
Sytý lak u Swiftu je skutečně půvabný a trendy. Důvodem je (společně s metalickou modrou Frontier Pearl) speciální třívrstvé lakování s bohatou texturou.
Nasedáme
Po usednutí do Swiftu chválíme pohodlné sedačky s poměrně slušným bočním vedením.
Pro uživatelku je Swift velmi přátelské auto, a to i přesto, že převažují tvrdší plasty v obložení interiéru.
Vše je na svém místě. Palubní desce dominuje barevný 9palcový dotykový displej. Pochvalu si zaslouží logické uspořádání a nekomplikovanost.
Pravda, rozlišení parkovací kamery nepatří ke špičce. Vzhledem k tomu, že je kamera přítomna už u nejdostupnější verze výbavy, nemáme další připomínky.
Nová generace Swiftu jde ruku v ruce s novými technologiemi, a tak se můžete spolehnout na propojení s chytrým telefonem přes Wi-Fi i USB ale i hlasové ovládání. Audiosystém tvoří 6 reproduktorů.
Zadní sedadla nabízejí možnost umístění dvou dětských autosedaček. Dveře jsou celkem doširoka otevřít, a tak je manipulace snadná.
Zkoušíme, jak by se nám cestovalo vzadu a Swift nás překvapuje. Rozvor 2,4 metru slibuje poměrně komfortní prostornost a místa nad hlavou mám se svými 177 centimetry také dost.
Zavazadlový prostor odpovídá kategorii městských aut a nabízí 265 litrů objemu.
Pozor, standardně nový Swift neobsahuje náhradní kolo nebo lepicí sadu. Po sklopení zadních sedadel lze docílit 980 litrů objemu.
Jedeme
Startování je u Swiftu od základu bezklíčové, a tak může dálkový ovladač odemykání vozu pěkně zůstat v kabelce. Ani ne tunu vážící Suzuki Swift (874 kg) ukrývá pod kapotou mildhybridní motor o objemu 1,2 litru DualJet, slibující výkon 61 kW.
Ano, slyšíte správně. Testovaný limetkový bonbonek má výkon 83 koní. V žádném případě se tedy nejedná o sporťák, ač by se podle jeho designu mohlo zdát. Z nuly na sto Swift zrychlí za 12,5 vteřiny.
Za nás v redakci je Swift ideálním autem pro ty, kteří se pohybují ve městě. V nízkých rychlostech se o práci čiperně hlásí elektromotor mild hybridu (2,3 kW).
Ke kvalitám Suzuki Swift rozhodně patří, že se obratně řídí a k otočení na parkovišti mu stačí pár metrů.
To bude dělat radost každé řidičce. Při jízdě po dálnici se Swift nemusí stydět. Na dálnici rozhodně nebudete brzdou provozu.
Řazení nás v redakci kupodivu bavilo. Všech (!) pět stupňů testovaného manuálu krásně sedí ve svých drahách.
Podvozek nově disponuje stabilizátorem na předním zavěšení kol. Boční náklony karoserie tak jsou eliminovány a lepší je také odpružení na zadních kolech. Nový Swift tak dobře kryje nerovnosti.
Nově vyvinutý tříválcový benzinový motor je úsporný a v porovnání s předchozí generací emisně méně náročný.
Spotřeba se během týdenního testování ustálila na 4,7 litrech na 100 kilometrů, a to jsme Swift vůbec nešetřili. Výrobce udává kombinovanou spotřebu dokonce 4,4 l/km.
Už od základní výbavy Swift disponuje řadou praktických bezpečnostních a asistenčních systémů.
Přední a boční airbag řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy vpředu a vzadu, adaptivní tempomat, asistent při rozjíždění do kopce nebo sledování mrtvého úhlu s detekcí příčného provozu za autem v základu?
Ano, právě toto Suzuki Swift s cenovkou pod 400 tisíc nabízí. To nezbývá než zatleskat. 🙂
Neodpustíme si však trochu zabrblat u asistenta hlídajícího sebemenší překročení rychlosti. V nových autech je tento systém povinný.
Po každém nastartování je tak nutné tento citlivý systém deaktivovat, a to konkrétně v případě Swiftu „oldschoolovou“ tyčinkou u přístrojového štítu. Jinak si budete muset zvyknout na časté pípání během jízdy.
Hodnotíme
Model Swift od Suzuki je za nás nekomplikovaný sympaťák.
Ideální parťák na každodenní jízdu pro novopečenou řidičku, maminku za volantem nebo aktivní dámu v letech. Popojížďky ve městě, ale i víkendové výlety v něm zvládnou s přehledem.
Získal si nás snadným řízením, přátelským ovládáním, obratností a hlavně bohatou výbavou už v základní nabídce.
Nový Swift (1,2 DualJet, 61 kW, 5st. man., Comfort) startuje na 389 900 Kč. Cena testovaného limetkového bonbonku s výbavou Elegance se včetně všech příplatků vyšplhala o 62 tisíc výš.
Více na webu Suzuki