Test svébytného Peugeotu 408
19. 5. 2023
Nový Peugeot 408 si bere to nejlepší z vlastností praktického kombíku i trendy SUV. Je „svůj“. Tento originál reprezentuje prostornost, praktičnost a design. Redakce magazínu Žena v autě.cz odhaluje, proč tomu tak je.
Díváme se
Už na první pohled Peugeot 408 učaruje vytříbenou francouzskou elegancí a zároveň sportovním designem.
Ojedinělý fastback zaujme s délkou 4,69 metru svou aerodynamickou siluetou, zvýšenou karoserií, velkými koly, oplastováním a výraznou maskou.
Při hodnocení jeho vzhledu se názory různí jen u designu zádě.
Převrácený výřez zadního nárazníku z plastu je dost nečekaný. Je ryze subjektivní otázkou, zda se vám u Peugeotu 408 „oplastovaný zadek“ líbí nebo ne. U nás v redakci je to s jeho „sexy zadkem“ tak 50:50.
Nasedáme
Déjà vu. Peugeot 408 poskytuje už za pár okamžiků za volantem díky promyšlené ergonomii a množství odkládacích přihrádek pocit, jako byste v autě už někdy seděl/a.
Interiér modelu 408 překvapí velmi kvalitním provedením atakující laťku prémiových vozů.
Podoba čalounění, jako z pera bytového designéra, navozuje s modrozeleným prošíváním na sedadlech, palubní desce a dveřích pocit dokonalého uměleckého zpracování a pohodlí.
Jako řidičku mě osobně potěšily právě použité materiály. Stejně tak jako do ruky padnoucí, malý volant a ideální pozice nejdůležitějších – individuálně nastavitelných – tlačítek i-Toggles.
Nechybí zde pro Peugeot charakteristická obrazovka infotainmentu a u řidiče, tzv. PEUGEOT i-Cockpit.
Oba displeje mají širokou úhlopříčku 10“palců a jsou na chlup stejné jako v modelu 308.
Díky dlouhému rozvoru (2,79 metru) aspiruje Peugeot 408 stát se rodinným autem se spoustou úložného prostoru.
Druhá řada s dostatečným místem nad hlavou (i pro dospělého pasažéra) i v okolí kolen nabízí společně s kufrem o objemu 536 litrů (1 611 litrů po sklopení sedadel) opravdu velkou prostornost.
Jedeme
Naše redakce otestovala nejslabší, benzinovou variantu s tříválcovým motorem 1.2 PureTech o výkonu 96 kW (130 koní, točivý moment 230 Nm) a 8stupňovým automatem.
Musíme hned podotknout, že nová „čtyřistaosmička“ je s tímto motorem a pohotovostní hmotností 1,4 tuny velmi svižná a na každodenní jízdu ideální.
Tříválec je dokonale odhlučněn. O jeho chodu není (i díky pohodovému zpřevodování a nízkým otáčkám) vůbec slyšet.
Motor se ozve jen při svižnější akceleraci. K dispozici je volič jízdních režimů s různým nastavením odezvy motoru (Eco, Normal a Sport).
Peugeot 408 si mě během týdenního testování získal pohodovými jízdními vlastnostmi, ovladatelností ve městě včetně krátkého poloměru otáčení (11,18 metru) a stabilitou v zatáčkách. Podvozek se zkrátka, stejně jako v modelu 308, povedl.
K silným stránkám řadím také pocit bezpečí, který podporuje řada technologických vychytávek.
K bezpečí a klidu za volantem přispívají bezpečnostní asistenti dokonce s 6 kamerami a 9 radary.
Na dálnici jsem ocenila adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go včetně hlídání mrtvého úhlu (v okolí do 75 metrů kolem vozu).
Ve městě při parkování potěší parkovací asistent s obrazem 360° panoramatické kamery, který umí i upozornit na případná nebezpečí při couvání.
V noci neomylně funguje noční kamera a její zobrazení na displeji kokpitu. Upozorňuje na zvířata, chodce nebo cyklisty v dráze auta.
Během týdenního testování se kombinovaná spotřeba pohybovala kolem 7,2 litrů na 100 kilometrů. Při ostřejší jízdě v režimu Sport se všemi členy rodiny a zavazadly v autě je nutno počítat s vyšší spotřebou.
Hodnotíme
Plnohodnotné rodinné auto nemusí být „jen“ klasický kombík nebo dnes populární SUV.
Svébytný Peugeot 408 s karoserií fastbacku vyniká špičkovými technologiemi, příkladnou ergonomii ovládání a na tříválec sympatickou hbitostí.
Příjemně se řídí a snadno se s ním pohybuje ve městě.
Má v sobě velkou sílu stát se zajímavou alternativou pro ty, kteří hledají u auta komfort, praktické vlastnosti a zároveň si potrpí na design.
Má nějaké pihy na kráse? Ruku na srdce, designový model 408 je zářným příkladem toho, že krása něco stojí. Peugeot vyrábí poslední léta opravdu krásná auta, která patří ve své třídě k těm dražším. Peugeot 408 startuje na ceně 830 000 Kč. Testovaná verze ve výbavě Allure Pack stojí s příplatky přes 900 000 Kč.
Více na webu Peugeot