Test SUV Hyundai Tucson N Line
27. 7. 2020
Hyundai Tucson dostal sportovní šťávu. Populární SUV se k nám do redakce dostal právě ve verzi N Line s nejvyšším stupněm výbavy. Byla jsem opravdu zvědavá, jak se u této „závoďácké“ verze projeví jeho hmotnost 1,9 tuny ale také nový mild-hybridní pohon. Samozřejmě mě zajímal také jeho design, hospodárnost a praktičnost.
Díváme se
Přiznám se, že ačkoli miluji červené laky na nehtech, u aut nejsem jejich milovnice. Avšak díky verzi N Line, která známou karoserii Tucsona doplňuje pohlednými detaily, je celkový vzhled v barvě Engine Red celkem sexy.
Bezesporu za to mohou černá, sportovní 19“ kola; sportovní nárazník s přívody vzduchu; černá, elegantní maska chladiče s výraznými LED světlomety s bumerangovým tvarem; černě lakovaná vnější zrcátka, difuzor, dvojitá koncovka výfuku a štítky s označením N Line.
Nasedáme
Zatímco k vnějšímu looku jsem byla zpočátku rezervovanější, interiér si mě získal hned na prvou.
Jednoduše navržená palubní deska je tvořena kvalitními materiály a měkčenými plasty. Emoce dokáže nastartovat také červené prošití čalounění, královsky pohodlná sportovní sedadla N Line s dobrým bočním vedením a N Line řadicí páka. Tmavý interiér pak doplňují kovové pedály, které navozují atmosféru motosportu.
Palubní desce dominuje přehledná 8″ dotyková obrazovka infotainmentu s navigací a jednoduchým ovládáním. Nejdůležitější funkce pro pohodu na palubě se pak nacházejí na multifukčním volantu, případně nad tlačítky pod displejem. Bezdrátová nabíječka a spárování systému s chytrým telefonem funguje na jedničku.
Velkou devízou Hyundai Tucson je prostornost. Všichni pasažéři mají kolem sebe mnoho prostoru a mnoho odkládacích míst. Kufr je pro fungování a cesty běžné rodiny dostatečný a nabízí 459 litrů objemu.
Jedeme
Verze N Line bývá u Hyundai zárukou sportovního svezení. Z modelu i30 N jsem byla opravdu nadšená. Prohánět se s tímto SUV se hned po pár kilometrech a zatáčkách pochopitelně ukázalo být rozdíl. Fyzikální veličiny v podobě těžiště a hmotnosti nejde oklamat. Na opravdu agilní jízdu jako u i30 nebo fastbacku to s Tucsonem není.
Ovšem speciálně vyladěné odpružení a nastavení posilovače řízení má za následek velmi příznivé jízdní vlastnosti. A to se počítá!
Novinkou u Tucsonu, který pod kapotou v našem případě ukrýval naftový dvoulitrový motor 2,0 CRDi s výkonem 136 kW/185 koní (při 4000 ot./min s maximálním točivým momentem 400 N.m), je 48 V mild hybridní technologie s kapacitou 0,44 kW/h. Ta má za následek nižší spotřebu a také nižší emise. Jinak ale její chod během jízdy vůbec nezaznamenáte. Hodnota emisí CO2 činí 145 – 149 g/km.
V případě Hyundai Tucson N Line se povedlo docílit kompromisu a nabídnout komfortní svezení. Výkon 185 koní není v tomto velkém SUV na zběsilé závodění (0-100 km/h dosáhne za 9,5 vteřiny), ale na sebejistou jízdu ano. Ideální SUV pro každodenní svezení. Jízda po dálnici ale i po městě je, i díky 8stupňové automatické převodovce, velmi plynulá a díky řadě bezpečnostních asistentů Hyundai SmartSense bezpečná.
Systém autonomního nouzového brzdění upozorňuje řidiče na neočekávané situace a v případě potřeby zabrzdí. Asistent pro jízdu v jízdním pruhu přispívá k aktivní bezpečnosti zabraňováním nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu. Nechybí funkce rozpoznávání dopravních značek a rychlostních limitů nebo asistent sledování pozornosti řidiče.
Systém sledování slepého úhlu včetně upozornění při couvání spolu s asistentem pro změnu jízdního pruhu používá radarovou techniku ke sledování situace kolem auta. Mimochodem, s 4,48 metru dlouhým Tucsonem se překvapivě dobře parkuje!
Testovaný Tucson je nefalšovanou čtyřkolkou, a tak dle aktuální situace dokáže pohon zabírat, když je to žádoucí. Jízda po polňčce nebo v zimě na hory je tak pro toto SUV hračka.
Hospodárností řadím Tucson N Line spíše k průměru. Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na 8 litrech na 100 km. (Výrobce udává 5,8 l/100 km.) Vzhledem k tomu, že se jedná o výkonnou čtyřkolku, nemusí se Tucson za svou spotřebu nikterak červenat.
Hodnotíme
Provedení N Line se v případě testovaného Tucsonu projevuje především v jeho sportovním designu. K pádným kvalitám tohoto vozu patří velmi dobré jízdní vlastnosti pro každodenní cestování a také velmi dobrá výbava. Poměr cena/výkon je u testovaného Tucsonu N Line naprosto optimální.
Tucson v provedení N-Line (1,6 T-GDi 4×2 130/177k) startuje na akčních 659 990 Kč. Testovaná verze (2,0 CRDi 4×4 136/185 8st. automat) nyní s akční cenou stojí 809 990 Kč. Tato suma je naprosto ospraveditelná, a dělá z Tucsona velmi atraktivní model.
Více na webu Hyundai