Test SUV Honda CR-V
23. 9. 2024
Po testování Hondy CR-V připisujeme k názvu tři velká písmena: WOW! Tohle SUV se Japoncům fakt povedlo! Proč nás v redakci tento plug-in hybrid tak nadchl, to se dozvíte právě teď.
Luxusní look
SUV se nám ženám líbí. O oblibě této karoserie svědčí stále větší podíl prodejů těchto aut. Šestá generace rodinného SUV vsadila na vysoce reprezentativní styl a tato sázka sklízí úspěchy.
Nyní jede outfit nového „céervéčka“ s dobou. Doslova uhrane, speciálně v barvě karoserie Diamond Dust, svými minimalistickými hranami a sebevědomým dojmem.
Profil 4,7 metry dlouhého vozu doplňují velká 19palcová kola. Designérům se podařilo díky novému sportovnímu tvaru masky chladiče, tenkým LED světlometům a výrazným světům vzadu vytvořit jasně rozpoznatelné křivky vozu.
Prémiový interiér
„Sednete a hned jedete,“ takto lakonicky se dá shrnout hodnocení vnitřku vozu.
Interiér nového CR-V si zaslouží obrovskou pochvalu za jednoduchost ovládání. S autem se člověk skamarádí raz dva.
Použité materiály jsou vysoce kvalitní, jak se ostatně na prémiové SUV sluší. Vše zde působí precizně, promyšleně a hlavně funkčně.
Honda CR-V dokonale kombinuje klasická tlačítka s moderními technologiemi. Ty jsou součástí multimediální 9palcové obrazovky uprostřed palubní desky – vše je jednoduché a na „jeden dotek“.
Navigace i spárování se smartphonem funguje příkladně. Klimatizace, otevírání oken a dveří jde chytře ovládat také v mobilní aplikaci My Honda.
Pětimístná Honda CR-V nabízí spoustu prostoru pro celou rodinu včetně množství odkládacích ploch. Tento dojem umocňuje panoramatická prosklená střecha, která interiér krásně prosvětluje.
Dveře jsou krásně doširoka otevírat, a tak je manipulace s dětskými autosedačkami, uchycenými ISOFIX (I-SIZE) na krajních zadních sedadlech v Hondě pohodlná.
Další dobrá zpráva je, že zavazadlový prostor oproti předchozí generaci narostl. Automaticky otevíratelný kufr nabízí 617 litrů objemu, se sklopenými sedadly se může zvětšit až na 1728 litrů. Nízká hrana kufru usnadňuje nakládání a vykládání těžkých předmětů.
Zajímavostí testovaného plug-in hybridu je, že zvládá utáhnout tunu a půl těžký přívěs.
Hladká jízda
Komfortní podvozek je první, zásadní kvalitou, kterou musíme u Hondy CR-V zmínit, když přijde řeč na jízdní vlastnosti.
Testovaný exemplář je plug-in hybrid neboli auto částečně dobíjené z elektrické sítě. Čistě na elektřinu dojede 81 kilometrů na jedno nabití.
Bezva dvojka v podobě podvozku a motoru nás v Hondě CR-V okouzlila – tichoučkými rozjezdy, akcelerací a velkým jízdním komfortem.
O tiché rozjezdy jako v bezemisním autě se stará elektromotor. Energii čerpá z 17,7 kWh baterie, nebo pak ze spalovacího motoru. Konkrétně se jedná o 2.0 litrový zážehový čtyřválec. Společnou silou Hondě CR-V s plug-in hybridním pohonem dodávají výkon 135 kW neboli 184 koní a točivý moment 335 Nm.
Tato kooperace probíhá téměř nepozorovaně. A platí to i v okamžiku nízké hladiny nabití akumulátoru, kdy auto přepne kompletně na spalovací motor.
Rodinné SUV se velmi příjemně a hladce řídí. To se bude řidičkám rozhodně líbit. Ve městě jsem si většinu času užívala jízdu na elektřinu.
Dobíjení plug-in hybridu jsem řešila na AC dobíječce od Pražské energetiky v centru města během práce. Vše šlo krásně hladce. Dalších 80 km jízdy na elektřinu trvá Hondě CR-V na pomalé dobíječce dobít za 2,5 hodiny (nabíjení zvládá CR-V do max 6,8 kW).
Na rozbitých cestách nebo městských kostkách dokáže s přehledem filtrovat nerovnosti a v zatáčkách se nenaklání. Nastavení je primárně orientováno na komfort posádky. K dispozici je 5 různých jízdních režimů.
Nečekejte supersport, z nuly na 100 km/h CR-V dotáhne za 9,4 km. Ať už na okreskách nebo na dálnici poskytuje Honda na palubě velkou dávku pohody.
Hodnota spotřeby tohoto dvoutunového drobečka se během týdenního testování (už s vybitou baterkou) ustálila na hodnotě 8 l/100 km.
K pocitu bezpečí přispívá také řada bezpečnostních asistentů. Honda ji označuje jako „Sensing“ a už od základu dává do aut adaptivní tempomat s funkcí jízdy v koloně, asistenta udržování jízdy v pruhu, sledování mrtvých úhlů a při couvání kromě kvalitní kamery pomůže i asistent při couvání z parkovacího místa.
Nová generace přichází ještě s vylepšenou výbavou Sensing 360.
Právě ta vylepšuje vlastnosti adaptivního tempomatu při průjezdu v zatáčkách nebo při změnu jízdního pruhu a také například na křižovat pomáhá předcházet kolizi s jinými auty či chodci.
Hodnotíme
Značka Honda dělá kvalitní stroje. Potvrzením této věty je i loňské ocenění za nejlepší auto roku pro model Civic. Nová generace Honda CR-V je zcela právem vlajková loď značky.
Kvalitní a prostorné SUV. Jede extrémně dobře a hladce. Děti budou v tomto SUV spát jako v bavlnce a když rovna budou vzhůru budou moci díky panoramatické střeše sledovat oblohu nad hlavu.
Jedinou nevýhodou je, že plug-in hybridní verze neumožňuje pohon všech kol.
Značka Honda je v Česku trochu opomíjená. Věčná škoda! Honda CR-V za nás v redakci patří mezi nejlepší plug-in hybridní SUV na trhu.
Cena nové Hondy CR-V startuje s hybridním pohonem e:HEV na částce 1 119 900 Kč. Za testovaný, hladce jezdící plug-in hybrid e:PHEV si připlatíte 200 tisíc navíc.
Více na webu Honda