Zdroj: fotobanka automobilky Suzuki

Test rodinného Subaru Levorg

8. 1. 2021

Žena v autě.cz našla model vyhovující potřebám žen, které rády řídí nejen auto ale i chod celé rodiny. Subaru Levorg má od loňska nový motor, podvozek a uhlazenější styl než pro něj bylo typické. Proč by se jim měl tento kombík právě teď začít líbit? Odpovíme v našem testu!

IMG_5457
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Pryč je doba, kdy Levorg „děsil“ nasávacím otvorem na kapotě a odkazoval na svého „závodnistického“ bratra WRX STI. Závoděníchtivým řidičkám to možná bude chybět. Mě se ale aktuální vzhled Levorga líbí o mnoho více. Uhlazenější look společně s elegantními liniemi v cool barvě Gray Khaki vypadá luxusněji.

Přídi vévodí pohledné a hlavně skvěle svítící BiLED světlomety s automatickým vyrovnáváním výšky a LED světly pro denní svícení. Při pohledu zboku vynikne 4,69 metru dlouhý profil vozu a také 18″ kola v černé barvě s leštěnými plochami. Záď lehce odkazuje na sportovního ducha Levorga, a to při pohledu na vyústění výfuku se dvěma koncovkami.

IMG_5466
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

První dojem z vozu po usednutí za volant? Kožené, vyhřívané sedačky, kvalitní obšití a použité materiály jsou potvrzením nejvyšší testované výbavy Executive. Levorg umí navodit pocit kvality a pohodlí.

IMG_5467
Foto: Sabina Kvášová

Palubní deska působí technicistním a zároveň sportovním dojmem. Vlastně jsem měla při usednutí za volant dejavu.

Až na tvar výdechů klimatizace a nový infotainment Subaru Starlink se 7″ obrazovkou, která má mimochodem pěknou grafiku a vyniká rychlými odezvami, jsem si připadala, jako když jsem před rokem seděla v Levorgu GT-S. V interiéru se prostě žádná revoluce nekoná, spíše kosmetická úprava s cílem nabídnout moderní technologie infotaimentu.

Samozřejmostí je také bezchybně fungující zrcadlení mobilního telefonu. Jednoduchá a zároveň chytrá navigace je standardem v rámci nejvyšší výbavy Executive.

K potěšení početné rodiny je v Levorgu opravdu mnoho místa, jak vepředu tak v druhé řadě sedadel. A zavazadlový prostor je pro rodinu optimální. K dispozici je kufr o objemu 522 litrů, po sklopení zadních sedadel jde získat až 1446 litrů objemu.

IMG_5462
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Už po pár minutách řízení Levorga se dostaví dobrý a hlavně příjemný pocit, že jste tohle auto ovládla. Díky příjemně přeposilovanému volantu, hladce řadicí bezestupňové převodovce CVT, vyladěnému podvozku a dobrému výhledu z auta jsem se za volantem cítila ihned sebevědomě.

Široká nabídka bezpečnostních asistentů v podobě sofistikovaného asistenčního systému EyeSight, který dbá na bezpečnou jízdu a je součástí standardní výbavy, je v Levorgu na absolutní špičce. Součástí pokročilého paketu bezpečnosti je také obraz zadní kamery promítaný ve zpětném zrcátku uvnitř auta.

IMG_5394
Foto: Sabina Kvášová

Nechybí šikovný a skvěle fungující adaptivní tempomat, předkolizní brzdění, sledování rozjezdu vozidla vpředu, varování před opuštěním jízdního pruhu a kličkováním v jízdním pruhu a asistent pro udržování v jízdním pruhu nebo funkce monitorování vozidel v mrtvém úhlu ve zpětném zrcátku.

Pod kapotou testovaného Levorga se ukrýval dvoulitrový čtyřválec Boxer s výkonem 110 kW/150 koní a velmi kultivovaným chodem. Maximum točivého momentu 198 Nm je ve 4200 ot./min a maximální výkon leží až v 6200 ot./min. Levorg tak je jednoznačně autem na pohodu. Zrychlení z 0 na 100 se dostaví (až) za 11.7 vteřiny.

Řazení je krásně sladěné. Automatická předovovka Lineartronic CVT drží motor neustále v optimálních otáčkách. Levorg se dobře řídí jak ve městě, tak příjemně jede na delších trasách. Motor je spojen se symetrickým systémem pohonu všech kol. Levorg je tak autem do nepohody a drsnější podmínky zvládá s grácií mu vlastní. Nenechá vás ve štychu.

IMG_5395
Foto: Sabina Kvášová

Další silnou stránkou Levorga je podvozek a řízení. Přepracovaný podvozek má za následek lepší pocit stability, vyšší komfort z jízdy a také lepší vlastnosti při průjezdech zatáčkou. To potěší každou řidičku.

Pro extra náruživé řidičky je tu Subaru Intelligent drive, který se přizpůsobuje aktuální řidičské náladě. Je libo sportovní, dynamickou jízdu? Motor v režimu Sport dodá instantní dynamiku a vytvoří úsměv na tváři.

Výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba činí 7.3 litru/100 km. Během našeho týdenního testování se spotřeba pohybovala kolem stejné hodnoty!

Subaru muselo do Levorga v rámci boje za nižší emise dát motor bez přeplňování a chladiče stlačeného vzduchu, taky proto už nemá otvor na kapotě. Emise CO2 v případě Levorga jsou 197 g/km.

IMG_5460
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Levorg je za nás extra praktické auto pro rodinné užívání. Během jízdy se mi líbila jeho plynulost a také stabilita v zatáčkách. Podvozek se skutečně povedl. Když na to přijde a chcete si pořádně zařídit, stačí přepnout do režimu Sport, rázem je o více zábavy postaráno. Jinak je Levorg super pohodář, který plní nároky početné rodiny. Vrcholná výbava Executive obsahuje vše, co má hyperbezpečné a luxusní auto mít!

Subaru Levorg startuje ve výbavě Trend ES na ceně 750 000 Kč. Cena testovaného modelu ve výbavě Executive je 930 000 Kč a to včetně 5leté prodloužené záruky i s asistenčními službami!

Sdílet článek:

Více na webu Suzuki

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018