
Test Škoda Kodiaq Sportline: To chceš!
13. 6. 2022
Na hory. Do města. Na parádu. Do sněhu. Domů… Populární SUV Škoda Kodiaq zajela do kosmetického salónu a vyjíždí z něj omlazená, jen s lehčími faceliftingovými změnami. Přesně tak jako je to u nás žen žádoucí… Žena v autě.cz otestovala vrcholnou, naftovou motorizaci s výkonem 147 kW. Kodiaq ve verzi Sportline je po všech stánkách velmi povedený kousek.

Díváme se
Škoda Kodiaq působí na první pohled elegantně a má styl, který umí řidičku dobře a na úrovni reprezentovat. Sportovní esprit výbavy Sportline dělá z oblíbeného SUV auto s velmi zajímavým a pro škodovku vlastně nekoukaným lookem.
Mohou za to především exkluzivní, černé prvky na karoserii v podobě masky, lišt nebo například nápisů. Přepracovaná příď s Full LED světlomety má opticky zvýšenou kapotu s výraznějšími podběhy kol. Uprostřed dominuje černá šestihranná maska chladiče se zdvojenými lamelami. Inovované jsou také zadní nárazníky a záď navíc zkrášluje nově spoiler.

Nasedáme
Interiér testovaného Kodiaqu je jedním slovem „sázka na jistotu“, na kterou jsme v redakci u škodovek zvyklé. Kombinace nového ambientního osvětlení, sportovního, tříramenného, multifunkčního volantu, materiálů použitých na palubní desce, pohodlných sedaček – to vše působí harmonicky a velmi kvalitně. Specifikem testované výbavy Sportline je tmavý, prémiově působící, interiér a také digitální 10,25“ přístrojový štít.

Další silnou stránkou je prostornost pro všechny členy rodiny a snadné ovládání všech funkcí zobrazovaných na 9,2“ dotykové obrazovce s navigací Columbus. Vše je na svém místě a každá řidička se velmi rychle zorientuje.
K dobrému pocitu za volantem přispívá také fakt, že je z Kodiaqu velmi dobře vidět do všech stran.

Praktičnost se v testovaném modelu snoubí s prostorností, elegancí a nyní nově i s velmi dobrou akustikou. Je zde nový centrální reproduktor Canton s 10 dalšími reproduktory a subwooferem v kufru pro optimální akustický zážitek během jízdy.
Prakticky orientované řidičky zase potěší kapsy ve dveřích na 1,5litrové lahve, držák nápojů v loketní opěrce pro snadné otevření jednou rukou, oboustranné koberce v kufru, elektricky sklopné tažné zařízení nebo například výklopné kryty hran dveří, aby se neponičil při otvírání dveří lak auta.
A to už nemluvím o škrabce na led schované ve dvířkách nádrže nebo praktické roletce víka kufru, která je u modelů Škoda už pěknou řádku let. Objem zavazadlového prostoru je 835 litrů!!! Prostě obrovská spousta místa pro všechny potřebné, i nepotřebné věci na cestu…

Jedeme
Konkrétně jsem otestovala naftovou, dvoulitrovou motorizaci 2,0 TDI s výkonem 147 kW, pohonem všech kol a automatickou převodovkou.
Motor se nyní chlubí nižší spotřebou, díky optimalizaci svých systémů pod kapotou. Říká vám něco kliková hřídel? Písty z hliníkové slitiny? Nebo Turbodmychadlo chlazené vodou? Jsem si jistá, že to našim čtenářkám moc neřekne. Důležité je vědět, že motor Kodiaqu díky tomu jede opravdu efektivně, a to se pozitivně odráží na spotřebě tohoto dvoutunového drobečka.

Kodiaq osloví právě přes pohodu a harmonii na palubě, která se promítá do komfortní a hladké jízdy. Může za to příplatkový adaptivní podvozek DCC, který reguluje tvrdost tlumičů podle toho, kudy jedete.
Kodiaq se krásně, snadno a jemně řídí a ladně jede, a to zejména v režimu Comfort. Naopak v režimu Sport, který je specifickou vlastností výbavy Sportline, je podvozek tužší a odezvy plynu rychlejší.
I po rozbitých cestách se pohybuje s jistotou a lehkostí a skvěle tlumí obrovské množství nerovností, v zatáčkách je na tak veliké SUV překvapivě stabilní.
Kdyby všechny ženy měly na palubě pomocníky, kteří jsou na palubě Kodiaqu, neměli by si muži o „ženách za volantem“ vůbec co povídat. .-)

Kodiaq je vyzbrojený chytrými bezpečnostními pomocníky v podobě asistenta nouzové brzdění, hlídání slepého úhlu, adaptivního tempomatu s aktivní jízdou v pruzích nebo parkovacího asistenta s 360° kamerovým systémem a asistentem pro parkování.
Kodiaq s výkonem 147 kW je ve sportovní výbavě Sportline auto s poměrně úsporným chodem. Během testování se spotřeba této čtyřkolky pohybovala na dálnici kolem 6,5 litrů/100 km, kombinovaná spotřeba pak dosahovala limitu 7 litrů/100km. Hodnoty emisí CO2 jsou: 165-180 g/km.

Hodnotíme

Škoda Kodiaq Sportline je SUV pro ženy jako dělaná! Kodiaqu Sportline to sluší ve městě. Mimo město, na horách i v zasněžených kopcích pak nenechá žádnou řidičku na holičkách. Jede jistě, sebevědomě a hlavně bezpečně.
Prostorné a praktické SUV s pohonem všech čtyř kol má své nepopiratelné kvality pro každodenní cesty. Ve sportovnější verzi Sportline zvládá i požadavky náročnějších řidiček.
Škoda Kodiaq (1.5 TSI/110 kW Ambition) startuje na ceně 863 900 Kč. To cena Kodiaqu v testované výbavě Sportline (2.0 TDI/147 kW 4×4) začíná o mnoho výš, konkrétně na 1 213 900 Kč.















Více na webu Škoda Auto