Test Škoda Fabia 1.0 TSI – modernizovaný bestseller
20. 1. 2020
Škoda v minulém roce uvedla na trh modernizovanou verzi jednoho ze svých nejprodávanějších vozů, model Fabia. Novinka se pyšní změněným designem, modernější technikou a výhradně benzinovými, omlazenými motory.
Díváme se
Nová Fabia tak „nová“ ve skutečnosti úplně není. A to vzhledem k tomu, že model je postaven na starší platformě. Koncern totiž neposkytl škodovce postavit oblíbený hatchback na nové platformě, kterou využívá třeba VW Polo nebo Seat Ibiza. S heslem „nač měnit to, co je osvědčené“ vypustila škodovka modernizovaný model Fabia do světa.
Po stránce designu se na první pohled nezměnilo mnoho. Na ten druhý zjistíte, že kosmetické detaily novou Škodu Fabia příjemně zkrášlily, aniž by se změnil samotný ráz vozu. Přepracovaná je přední maska, hlavní světlomety s LED denním svícením a asistentem dálkových světel (+6500 Kč) nebo nárazníky. Podobně jako přední světlomety, mohou být také zadní svítilny s diodami. K verzi hatchback si můžete pořídit až 18palcová kola (+20 000 Kč), pro verzi kombi maximálně 17palcová. S nimi bude Fabia vypadat opravdu dobře. Pro jízdu ve městě to nebude z hlediska komfortu úplně to pravé. Tradičně lze také kombinovat barvy karoserie a střechy. Testovanému vozu to v kombinaci modro-bílé barvy a s bílými 16palcovými koly rozhodně slušelo.
Nasedáme
V interiéru do nabídky nově přibyl informačně-zábavní systém Swing Plus a vrcholný Amundsen s 6,5palcovým dotykovým displejem (+16 800 Kč).
Oproti svému předchůdci přibyl v Simply Clever vychytávkách deštník pod sedadlem spolujezdce a nově přibyly USB porty v druhé řadě sedadel.
Z bezpečnostních prvků dostala Fabia do nabídky systém sledování mrtvého úhlu, systém monitorující provoz za vozidlem, který se hodí zejména při couvání, a asistenta pro automatické přepínání dálkových světel.
Po stránce ergonomie a ovládání se nic nezměnilo. A je to rozhodně dobře. Odkládacích prostor je dostatek a jsou logicky rozmístěny. Zavazadlový prostor s množstvím přihrádek a praktických úložných prostorů – na výstražný trojúhelník či lékárničku netřeba více představovat. Kufr nabízí 330 litrů objemu, respektive 716 litrů po sklopení sedadel. U kombíku pojme kufr od 530 až do 1395 litrů objemu.
Jedeme
Jak bylo zmíněno v úvodu, pod kapotou modernizovaného modelu Fabia úřadují už jen benzinové tříválce ve výkonnostním rozpětí od 55 kW (motor 1,0 MPI) až do 81 kW (motor 1,0 TSI). Druhý jmenovaný se nacházel spolu se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG v testovaném voze. Kromě automatu je k dispozici šestistupňový manuál pro výkonnější verzi a manuální převodovka s pěti stupni pro slabší model. Výkon 110 koní a 200 Nm jsou na malý tříválec slušné hodnoty. Odpovídá tomu také zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 sekundy, což je ještě rychlejší, než měla první generace Fabie RS. Maximální rychlost se zastaví na hodnotě 196 km/h.
Motor po nastartování nezapře, že mu jeden válec chybí, přesto je jeho zvuková stopa za jízdy vcelku příjemná. Do popředí vstupuje až při vyšších otáčkách. Budoucí majitelky potěší také spotřeba, která se pohybuje kolem 6 litrů benzinu na 100 km.
V oblasti jízdních vlastností je omlazená Fabia takřka bez změn, tedy drží si vysoký standard zásluhou dobře naladěného podvozku. Je komfortní pro každodenní jízdu, zároveň je vůz dostatečně agilní.
Hodnotíme
Fabia jede ve svých zaběhnutých kolejích, které nastavila třetí generace. Škoda připravila decentní facelift, který modelu prospěl. Zvýšila se technologická úroveň výbavy modelu a motory se omladily. Škoda Fabia je solidní hatchback, který uspokojí většinu potřeb a bude dobrým každodenním parťákem. Ať už do města nebo mimo něj. Není divu, že se stále těší, nejen u nás, tak velké oblibě. Je jasné, že i budoucí generace se bude řadit mezi nejúspěšnější modely mladoboleslavské automobilky. Model Fabia startuje na částce 269 900 Kč. Výbavový stupeň Style bez dalších příplatků pořídíte za 354 900 Kč.
Více na webu Škoda Auto