
Test Škoda Enyaq Coupé RS iV
12. 9. 2022
Škoda Enyaq je letos nejprodávanějším elektromobilem v Česku. Průkopníci elektromobility mohou od února jezdit ve vůbec nejvýkonnějším elektromobilu, jaký kdy škodovka vyrobila. Žena v autě.cz otestovala její první elektrické „eReSo“, SUV-kupé Enyaq Coupé RS iV s pohonem všech kol.

Díváme se
SUV-kupé Škoda Enyaq Coupé RS iV je něco pro nás ženy! I přesto, že si Enyaq Coupé RS iV odehrál svou premiéru na začátku roku, byla jsem s ním během testování středem pozornosti. Aby také ne, Enyaq Coupé RS iV je s délkou 4,65 metru v neonově zelené barvě Mamba k nepřehlédnutí.

Právě tato barva je společně s leskle černými detaily na přední masce, zrcátkách, náraznících nebo na víku kufru unikátní pro vrcholnou variantu s označením RS. Škodovka chtěla tento model radikálně odlišit, a to se povedlo.
Enyaq Coupé RS iV jede na vlně vytříbeného designu. Mladoboleslavskému elektromobilu dominují krásné křivky dané svažující se karoserií kupé. Právě díky nim se Coupé může pochlubit příkladnou aerodynamikou a atraktivním zadkem. 😊
Také příď testovaného elektromobilu s podsvícenou maskou Crystal Face a Matrix-LED světlomety je půvabná. Hned dokáže probudit emoce a vášně. Okouzlit se tímto elektrickým SUV-kupé nechala i herečka Aňa Geislerová, která se zapojila do kampaně k tomuto elektrickému SUV.
Nasedáme
Škoda Enyaq Coupé RS iV atakuje díky vnímané kvalitě provedení v interiéru pomyslnou laťku, náležící do prémiového segmentu. Vrcholná verze RS je laděná do sportovního, tmavého interiéru. Až závodní esprit sedaček s logy RS doplňuje v interiéru zelené prošívání na volantu nebo palubce.


Palubní desce dominuje velká 13″ obrazovka infotainmentu. Pochvalu si zaslouží logika ovládání, rychlé reakce systému i pěkná grafika.
Po zvolání hesla „Ahoj Lauro“ jde některé úkony (nastavení teploty, otevírání oken a jednoduché adresy v navigaci) přenechat na virtuální asistence Lauře.
K bezpečnému pocitu při řízení napomáhá také head-up displej s rozšířenou realitou, například v podobě názorných šipek upozorňující na zatáčku nebo vzdálenost od dalšího auta.
Jedna věc mi v tomto ultra trendy autu však nevyhovovala. Žijeme poslední dva roky v „čipové“ krizi a tak infotainment nefungoval dokonale. Během týdenního testování se mi několikrát stalo, že na obrazovce probíhala aktualizace, kterou nešlo zrušit ani přerušit. Aktualizace se krátka zacyklila a na velkém displeji bylo velké, černé nic.

Navigaci nebo ovládání hudby jsem pak sledovala či ovládala na digitálním přístrojovém štítu o úhlopříčce 5,3“ pomocí tlačítek na volantu. To fungovalo bezvadně.
Na testovaném elektromobilu mě baví prostornost: pro lidi i pro zavazadla. Přestože se jedná o kupé, mají pasažéři vzadu spoustu místa kolem – v okolí kolen i nad hlavou.
Nechybí praktické vychytávky typu škrabka na led, deštník ve dveřích nebo kapsy na mobil nebo dobíjecí kabely.
Po bezdotykovém otevření kufru se otevírá královsky velký a prakticky řešený prostor včetně mezipodlahy. Enyaq Coupé RS iV nabízí zavazadlový prostor o objemu 570 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1610 litrů.

Jedeme
Podstatnou vlastností elektromobilů je tichý chod, akcelerace a nulové emise. A toto platí samozřejmě u pro Škoda Enyaq Coupé RS iV.
Jeho srdce je čistě elektrické a o výkon se starají dva elektromotory. Škoda Enyaq RS iV tak slibuje výkon standardně 195 kW a točivý moment dosahuje 460 Nm. Pokud akumulátor hlásí 88 % nabití a venku je nad 22°C, lze z „eresa“ vymáčknout až výkon 220 kW.

Už po pár minutách jízdy tento tichý a nečoudící parťák naplno projeví svůj charakter odkazující ke jménu RS. Překvapí svým zátahem. Více než 2,2 tuny vážící elektromobil s bateriemi v podlaze umí dosáhnout z nuly na 100 za 6,5 vteřiny.
Jede svižně. Plynule a s velkou hladkostí. Zejména při akceleraci na dálnici je flexibilita, s jakou dokáže více zrychlit, okouzlující. Zrychlit například o dalších 40 kilometrů na dálnici je otázkou pár vteřin.
O tom, že je Enyaq Coupé RS iV patří do výkladní skříně automobilky Škoda svědčí nejenom jeho progresivní design a výkon, ale také použitý podvozek a technologie.

Specialitou testovaného elektromobilu Enyaq Coupé RS iV totiž je snížený, sportovní podvozek s adaptivními tlumiči. Ty velmi umě zvládají filtrovat nedokonalosti vozovky.
Na okresce se plně projeví nízké těžiště a stabilita. Průjezdy zatáčkou jsou na toto velké SUV-kupé velmi jisté. Pohon všech kol pozitivně ovlivňuje optimální trakci. Přitom auto drží, a to s velkou dávku pohodlí.
Neočekávejte (ani při zvolení sportovního režimu jízdy) drsnou jízdu s tvrdým nastavením podvozku. Za všech situacích je Enyaq Coupé RS iV především pohodlné, rodinné auto.

Škoda Enyaq Coupé RS iV patří do skupiny vyspělých elektromobilů, které se maximálně přizpůsobují každodenním návykům běžných řidičů.
Dojezd 375 kilometrů na jedno nabití je skutečně reálným údajem, který jsem v letních měsících s elektrickým kupéčkem měla.
Deklarovaný dojezd i ve vyšších rychlostech naprosto odpovídá realitě a nestane se tak, že by při jízdě po dálnici dojezd na jedno nabití ubýval rychleji.
Také rychlost nabíjení je s tímto elektrickým SUV-kupé slušná. Při dobíjení jsem využila 75 kW dobíječku od PRE. Stačilo cca 25 minut a dobila jsem 19 kWh. To je přesně doba, co si stihnu nakoupit nebo si dát kávu a zavolat si, komu zrovna potřebuji. 🙂 Kombinovaná spotřeba se pohybovala 19,7 kWh.

Hodnotíme
Po století páry a pak benzínu a nafty náš čeká jiskřící století. Enyaq Coupé RS iV je toho jasným příkladem. Škoda Enyaq Coupé RS iV s pohonem všech kol je zajímavým, univerzálním autem pro ty, kteří myslí na udržitelnost, sledují trendy a nechtějí slevovat nic ze svého komfortu.

Čistě elektrická Škoda Enyaq Coupé RS na mě působí jako ideální rodinné auto, díky své prostornosti a pohodlí. I přes svůj sportovní naturel je totiž především komfortním parťákem na cesty.
Reálný dojezd na jedno nabití kolem 400 kilometrů už je dostatečně smysluplný pro každodenní ježdění.
Zároveň je v portfoliu automobilky Škoda designovým skvostem. Budí pozornost a velký zájem i půl roku po své premiéře.Také interiér se může směle rovnat modelům z prémiovějších segmentů. Tomu však odpovídá cena.
Škoda Enyaq Coupé RS iV 4×4 startuje na 1 559 900 Kč, se všemi příplatky se cena vyšplhala ještě na 1 726 500 Kč.













Více na webu Škoda Auto