![](https://zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/zenaVauteTest_08_31.jpg)
Test Škoda Enyaq Coupé RS iV
12. 9. 2022
Škoda Enyaq je letos nejprodávanějším elektromobilem v Česku. Průkopníci elektromobility mohou od února jezdit ve vůbec nejvýkonnějším elektromobilu, jaký kdy škodovka vyrobila. Žena v autě.cz otestovala její první elektrické „eReSo“, SUV-kupé Enyaq Coupé RS iV s pohonem všech kol.
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-15](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-15.jpg)
Díváme se
SUV-kupé Škoda Enyaq Coupé RS iV je něco pro nás ženy! I přesto, že si Enyaq Coupé RS iV odehrál svou premiéru na začátku roku, byla jsem s ním během testování středem pozornosti. Aby také ne, Enyaq Coupé RS iV je s délkou 4,65 metru v neonově zelené barvě Mamba k nepřehlédnutí.
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-2](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-2-1024x671.jpg)
Právě tato barva je společně s leskle černými detaily na přední masce, zrcátkách, náraznících nebo na víku kufru unikátní pro vrcholnou variantu s označením RS. Škodovka chtěla tento model radikálně odlišit, a to se povedlo.
Enyaq Coupé RS iV jede na vlně vytříbeného designu. Mladoboleslavskému elektromobilu dominují krásné křivky dané svažující se karoserií kupé. Právě díky nim se Coupé může pochlubit příkladnou aerodynamikou a atraktivním zadkem. 😊
Také příď testovaného elektromobilu s podsvícenou maskou Crystal Face a Matrix-LED světlomety je půvabná. Hned dokáže probudit emoce a vášně. Okouzlit se tímto elektrickým SUV-kupé nechala i herečka Aňa Geislerová, která se zapojila do kampaně k tomuto elektrickému SUV.
Nasedáme
Škoda Enyaq Coupé RS iV atakuje díky vnímané kvalitě provedení v interiéru pomyslnou laťku, náležící do prémiového segmentu. Vrcholná verze RS je laděná do sportovního, tmavého interiéru. Až závodní esprit sedaček s logy RS doplňuje v interiéru zelené prošívání na volantu nebo palubce.
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-9](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-9-1024x683.jpg)
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-8](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-8.jpg)
Palubní desce dominuje velká 13″ obrazovka infotainmentu. Pochvalu si zaslouží logika ovládání, rychlé reakce systému i pěkná grafika.
Po zvolání hesla „Ahoj Lauro“ jde některé úkony (nastavení teploty, otevírání oken a jednoduché adresy v navigaci) přenechat na virtuální asistence Lauře.
K bezpečnému pocitu při řízení napomáhá také head-up displej s rozšířenou realitou, například v podobě názorných šipek upozorňující na zatáčku nebo vzdálenost od dalšího auta.
Jedna věc mi v tomto ultra trendy autu však nevyhovovala. Žijeme poslední dva roky v „čipové“ krizi a tak infotainment nefungoval dokonale. Během týdenního testování se mi několikrát stalo, že na obrazovce probíhala aktualizace, kterou nešlo zrušit ani přerušit. Aktualizace se krátka zacyklila a na velkém displeji bylo velké, černé nic.
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-7](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-7.jpg)
Navigaci nebo ovládání hudby jsem pak sledovala či ovládala na digitálním přístrojovém štítu o úhlopříčce 5,3“ pomocí tlačítek na volantu. To fungovalo bezvadně.
Na testovaném elektromobilu mě baví prostornost: pro lidi i pro zavazadla. Přestože se jedná o kupé, mají pasažéři vzadu spoustu místa kolem – v okolí kolen i nad hlavou.
Nechybí praktické vychytávky typu škrabka na led, deštník ve dveřích nebo kapsy na mobil nebo dobíjecí kabely.
Po bezdotykovém otevření kufru se otevírá královsky velký a prakticky řešený prostor včetně mezipodlahy. Enyaq Coupé RS iV nabízí zavazadlový prostor o objemu 570 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1610 litrů.
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-13](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-13-1024x682.jpg)
Jedeme
Podstatnou vlastností elektromobilů je tichý chod, akcelerace a nulové emise. A toto platí samozřejmě u pro Škoda Enyaq Coupé RS iV.
Jeho srdce je čistě elektrické a o výkon se starají dva elektromotory. Škoda Enyaq RS iV tak slibuje výkon standardně 195 kW a točivý moment dosahuje 460 Nm. Pokud akumulátor hlásí 88 % nabití a venku je nad 22°C, lze z „eresa“ vymáčknout až výkon 220 kW.
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-3](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-3-1024x614.jpg)
Už po pár minutách jízdy tento tichý a nečoudící parťák naplno projeví svůj charakter odkazující ke jménu RS. Překvapí svým zátahem. Více než 2,2 tuny vážící elektromobil s bateriemi v podlaze umí dosáhnout z nuly na 100 za 6,5 vteřiny.
Jede svižně. Plynule a s velkou hladkostí. Zejména při akceleraci na dálnici je flexibilita, s jakou dokáže více zrychlit, okouzlující. Zrychlit například o dalších 40 kilometrů na dálnici je otázkou pár vteřin.
O tom, že je Enyaq Coupé RS iV patří do výkladní skříně automobilky Škoda svědčí nejenom jeho progresivní design a výkon, ale také použitý podvozek a technologie.
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-4](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-4.jpg)
Specialitou testovaného elektromobilu Enyaq Coupé RS iV totiž je snížený, sportovní podvozek s adaptivními tlumiči. Ty velmi umě zvládají filtrovat nedokonalosti vozovky.
Na okresce se plně projeví nízké těžiště a stabilita. Průjezdy zatáčkou jsou na toto velké SUV-kupé velmi jisté. Pohon všech kol pozitivně ovlivňuje optimální trakci. Přitom auto drží, a to s velkou dávku pohodlí.
Neočekávejte (ani při zvolení sportovního režimu jízdy) drsnou jízdu s tvrdým nastavením podvozku. Za všech situacích je Enyaq Coupé RS iV především pohodlné, rodinné auto.
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-1](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-1-1024x606.jpg)
Škoda Enyaq Coupé RS iV patří do skupiny vyspělých elektromobilů, které se maximálně přizpůsobují každodenním návykům běžných řidičů.
Dojezd 375 kilometrů na jedno nabití je skutečně reálným údajem, který jsem v letních měsících s elektrickým kupéčkem měla.
Deklarovaný dojezd i ve vyšších rychlostech naprosto odpovídá realitě a nestane se tak, že by při jízdě po dálnici dojezd na jedno nabití ubýval rychleji.
Také rychlost nabíjení je s tímto elektrickým SUV-kupé slušná. Při dobíjení jsem využila 75 kW dobíječku od PRE. Stačilo cca 25 minut a dobila jsem 19 kWh. To je přesně doba, co si stihnu nakoupit nebo si dát kávu a zavolat si, komu zrovna potřebuji. 🙂 Kombinovaná spotřeba se pohybovala 19,7 kWh.
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-14](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-14-1024x650.jpg)
Hodnotíme
Po století páry a pak benzínu a nafty náš čeká jiskřící století. Enyaq Coupé RS iV je toho jasným příkladem. Škoda Enyaq Coupé RS iV s pohonem všech kol je zajímavým, univerzálním autem pro ty, kteří myslí na udržitelnost, sledují trendy a nechtějí slevovat nic ze svého komfortu.
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-5](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-5.jpg)
Čistě elektrická Škoda Enyaq Coupé RS na mě působí jako ideální rodinné auto, díky své prostornosti a pohodlí. I přes svůj sportovní naturel je totiž především komfortním parťákem na cesty.
Reálný dojezd na jedno nabití kolem 400 kilometrů už je dostatečně smysluplný pro každodenní ježdění.
Zároveň je v portfoliu automobilky Škoda designovým skvostem. Budí pozornost a velký zájem i půl roku po své premiéře.Také interiér se může směle rovnat modelům z prémiovějších segmentů. Tomu však odpovídá cena.
Škoda Enyaq Coupé RS iV 4×4 startuje na 1 559 900 Kč, se všemi příplatky se cena vyšplhala ještě na 1 726 500 Kč.
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-1](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-1-1024x606.jpg)
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-1](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-1-576x1024.png)
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-2](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-2-1024x671.jpg)
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-3](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-3-1024x614.jpg)
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-4](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-4.jpg)
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-5](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-5.jpg)
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-6](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-6.jpg)
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-7](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-7.jpg)
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-8](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-8.jpg)
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-10](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-10.jpg)
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-11](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-11.jpg)
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-12](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-12.jpg)
![test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-15](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/08/test_skoda_enyaq_coupe_rs_iv-15.jpg)
Více na webu Škoda Auto