Renault Rafale TEST:: foto Žena v autě.cz

Test sexy SUV-kupé: Renault Rafale

18. 2. 2025

„Je nápaditý.“ „Jede překvapivě komfortně.“ „Takový Renault tady dlouho nebyl.“ Žena v autě.cz neskrývala při testování nového SUV Renaultu Rafale ve vrcholné verzi Atelier Alpine své vzrušení. Podařilo se nám odhalit všechna tajemství vlajkové lodi Renault?

Díváme se

Renault Rafale TEST:: foto Žena v autě.cz_0474 ve velké velikosti
Renault Rafale TEST: foto Žena v autě.cz

Proč vlastně Renault dal jméno své vlajkové lodi právě Rafale? Jak se francouzsky říká, cherchez la femme 🙂

Francouzská automobilka se totiž inspirovala letadlem Caudron-Rafale, s nímž před devadesáti léty pilotka Hélène Boucher vytvořila s rychlostí letu 445 km/h světový rekord.

Takového odkazu si u nás v redakci vážíme a další cenné body Rafale připisujeme kvůli designu karoserie SUV-kupé.

Rafale je ztělesněním francouzské elegance, kvalitních materiálů a vnímané prestiže na 4 kolech. Ostatně ve Francii s Rafale jezdí prezident Macron.

Renault Rafale TEST:: foto Žena v autě.cz_0465 ve velké velikosti

Pozornost je věnovaná detailům. Příď krášlí maska chladiče se segmenty inspirovanými diamanty a dokonale svítící světla Matrix LED Vision.

Testovaný Renault Rafale se ve vrcholné verzi Atelier Alpine odlišuje od zbytku nabídky.

A to exkluzivním matným lakem modré karoserie Sommet Satin, plovoucím zadním spoilerem v černé barvě, velkými 21″ koly a specifickým znakem na předním nárazníku.

Nasedáme

Renault Rafale TEST:: foto Žena v autě.cz_0578 ve velké velikosti
Renault Rafale TEST: foto Žena v autě.cz

Také interiér navozuje dojem luxusu a elegance. Použité materiály jsou velmi kvalitní a nápadité.

Na první pohled upoutá střešní okno Solarbay s elektronickým ovládáním průhlednosti, což kabinu nádherně prosvětluje.

Akusticky se o pozornost při příchodu, ale i během cesty, hlásí příjemné zvuky z dílny hudebního mága Jeana Michela Jarreho.

V novém Rafale však pozor na trojici páček vpravo za volantem. Působí to trochu divně a pomaleji se na to zvyká. Řeč je o ovládání převodovky, infotainmentu a stěračů. Je třeba si na jednotlivé pozice ovladačů zvyknout….

Renault Rafale TEST:: foto Žena v autě.cz_0582 ve velké velikosti
Renault Rafale TEST: foto Žena v autě.cz

Palubní desce jinak dominuje 12,3palcový displej přístrojového štítu a vertikální 12“ obrazovka infotainmentu, natočená směrem k řidiči.

Grafika je v maximálním rozlišení a systém jde snadno logicky ovládat.

Velkou výhodou infotainmentu je, že pracuje s Google Maps a dalšími aplikacemi a vše funguje na jedničku. Nechybí bezdrátové připojení telefonu k infotainmentu i jeho dobíjení.

Prostorný interiér uspokojí místem i odkládacími plochami všechny členy posádky. 

Zavazadlový prostor testovaného plug-in hybridu je však menší než u hybridní verze, nabízí celkem 539 litrů objemu.

Jedeme

Renault Rafale TEST:: foto Žena v autě.cz_0580 ve velké velikosti
Renault Rafale TEST: foto Žena v autě.cz

Pod kapotou nového Renaultu Rafale se ve vrcholné verzi skrývá nový motor E-Tech 4×4 s výkonem 300 koní.

Jedná se o plug-in hybridní motor, který kombinuje benzinový motor o překvapivém obsahu 1.2 se dvěma elektromotory a trakční baterii s kapacitou 22 kWh.

Tato jednotka poskytuje díky druhému elektromotoru na zadní nápravě vyšší výkon i trvale aktivní pohon všech kol.

Z nuly na 100 km/h plug-in hybridní Rafale, vážící 2 tuny, zrychlí za 6,4 vteřiny. Tomu říkáme pořádná akcelerace!

Ve městě umí Rafale jet až 80 % času jízdy na elektřinu. Ladně a tiše. Bezemisně. Navíc Rafale exceluje malým poloměrem otáčení. K otočení na parkovišti potřebuje stejně prostoru jako malé Clio (10,3 metru).

Může za to systém řízení zadních kol 4Control. V rychlostech pod 50 km/h natáčí kola zadní nápravy až o 5 stupňů proti kolům předním, což výrazně zlepšuje obratnost.

Naopak ve vyšších rychlostech se kola natáčejí o 1 stupeň ve stejném směru, čímž se zvyšuje stabilita.

Renault Rafale TEST:: foto Žena v autě.cz_0480 ve velké velikosti
Renault Rafale TEST: foto Žena v autě.cz

Na delších trasách jsem naplno využívala kvality automatické převodovky a s tím spojenou plynulou a příjemnou jízdu.

Jak již bylo řečeno, Rafale velmi dobře sedí v zatáčkách a jízda s tímto 4,7 metru dlouhým esúvéčkem je poměrně dynamická.

Renault Rafale TEST:: foto Žena v autě.cz_0574 ve velké velikosti
Renault Rafale TEST: foto Žena v autě.cz

Elektrický dojezd má tento plug-in hybrid kolem 100 km. Z domácího wallboxu se do 100% dobije za 3 hodiny.

Právě plug-in hybridní pohon je příčinou, proč Rafale vypouští velmi nízké emise CO2 (konkrétně 12–15 g/km).

Má tak nárok v Česku na EL espézetku, a tedy parkování v modrých zónách Prahy zdarma.

Dalším pomyslným tajemstvím, proč naší redakci Rafale poměrně nadchl, je podvozek a nastavení jízdních režimů.

Díky aktivnímu odpružení s prediktivní kamerou umístěnou v horní části čelního skla Rafale mimořádně kryje nerovnosti a přizpůsobuje tlumení podvozku blížícím se překážkám.

Coby vlajková loď automobilky Renault je Rafale vybaveno těmi nejšpičkovějšími technologiemi a asistenty.

Součástí testované výbavy Atelier Alpine je samozřejmě i inteligentní parkovací asistent nebo asistent pro jízdu na dálnici a v kolonách.

Hodnotíme

Renault Rafale TEST:: foto Žena v autě.cz_0468 ve velké velikosti
Renault Rafale TEST: foto Žena v autě.cz

Nový model Rafale přienáší Renault do jiné ligy. Mohou za to přítomné špičkové technologie, ale samozřejmě i důraz na design a materiály.

Navíc je Rafale velmi praktický, má velký kufr a malý rejd.

Po týdnu testování a seznámení se s přítomnými technologiemi je i vyšší cena vrcholné výbavy Atelier Alpine naprosto obhajitelná.

Rafale s novým motorem E-Tech 4×4 s výkonem 300 koní ve vytříbené Atelier Alpine stojí 1 258 660 Kč.

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018