
Test sexy SUV-kupé: Renault Rafale
18. 2. 2025
„Je nápaditý.“ „Jede překvapivě komfortně.“ „Takový Renault tady dlouho nebyl.“ Žena v autě.cz neskrývala při testování nového SUV Renaultu Rafale ve vrcholné verzi Atelier Alpine své vzrušení. Podařilo se nám odhalit všechna tajemství vlajkové lodi Renault?
Díváme se

Proč vlastně Renault dal jméno své vlajkové lodi právě Rafale? Jak se francouzsky říká, cherchez la femme… 🙂
Francouzská automobilka se totiž inspirovala letadlem Caudron-Rafale, s nímž před devadesáti léty pilotka Hélène Boucher vytvořila s rychlostí letu 445 km/h světový rekord.
Takového odkazu si u nás v redakci vážíme a další cenné body Rafale připisujeme kvůli designu karoserie SUV-kupé.
Rafale je ztělesněním francouzské elegance, kvalitních materiálů a vnímané prestiže na 4 kolech. Ostatně ve Francii s Rafale jezdí prezident Macron.

Pozornost je věnovaná detailům. Příď krášlí maska chladiče se segmenty inspirovanými diamanty a dokonale svítící světla Matrix LED Vision.
Testovaný Renault Rafale se ve vrcholné verzi Atelier Alpine odlišuje od zbytku nabídky.
A to exkluzivním matným lakem modré karoserie Sommet Satin, plovoucím zadním spoilerem v černé barvě, velkými 21″ koly a specifickým znakem na předním nárazníku.
Nasedáme

Také interiér navozuje dojem luxusu a elegance. Použité materiály jsou velmi kvalitní a nápadité.
Na první pohled upoutá střešní okno Solarbay s elektronickým ovládáním průhlednosti, což kabinu nádherně prosvětluje.
Akusticky se o pozornost při příchodu, ale i během cesty, hlásí příjemné zvuky z dílny hudebního mága Jeana Michela Jarreho.
V novém Rafale však pozor na trojici páček vpravo za volantem. Působí to trochu divně a pomaleji se na to zvyká. Řeč je o ovládání převodovky, infotainmentu a stěračů. Je třeba si na jednotlivé pozice ovladačů zvyknout….

Palubní desce jinak dominuje 12,3palcový displej přístrojového štítu a vertikální 12“ obrazovka infotainmentu, natočená směrem k řidiči.
Grafika je v maximálním rozlišení a systém jde snadno logicky ovládat.
Velkou výhodou infotainmentu je, že pracuje s Google Maps a dalšími aplikacemi a vše funguje na jedničku. Nechybí bezdrátové připojení telefonu k infotainmentu i jeho dobíjení.
Prostorný interiér uspokojí místem i odkládacími plochami všechny členy posádky.
Zavazadlový prostor testovaného plug-in hybridu je však menší než u hybridní verze, nabízí celkem 539 litrů objemu.
Jedeme

Pod kapotou nového Renaultu Rafale se ve vrcholné verzi skrývá nový motor E-Tech 4×4 s výkonem 300 koní.
Jedná se o plug-in hybridní motor, který kombinuje benzinový motor o překvapivém obsahu 1.2 se dvěma elektromotory a trakční baterii s kapacitou 22 kWh.
Tato jednotka poskytuje díky druhému elektromotoru na zadní nápravě vyšší výkon i trvale aktivní pohon všech kol.
Z nuly na 100 km/h plug-in hybridní Rafale, vážící 2 tuny, zrychlí za 6,4 vteřiny. Tomu říkáme pořádná akcelerace!
Ve městě umí Rafale jet až 80 % času jízdy na elektřinu. Ladně a tiše. Bezemisně. Navíc Rafale exceluje malým poloměrem otáčení. K otočení na parkovišti potřebuje stejně prostoru jako malé Clio (10,3 metru).
Může za to systém řízení zadních kol 4Control. V rychlostech pod 50 km/h natáčí kola zadní nápravy až o 5 stupňů proti kolům předním, což výrazně zlepšuje obratnost.
Naopak ve vyšších rychlostech se kola natáčejí o 1 stupeň ve stejném směru, čímž se zvyšuje stabilita.

Na delších trasách jsem naplno využívala kvality automatické převodovky a s tím spojenou plynulou a příjemnou jízdu.
Jak již bylo řečeno, Rafale velmi dobře sedí v zatáčkách a jízda s tímto 4,7 metru dlouhým esúvéčkem je poměrně dynamická.

Elektrický dojezd má tento plug-in hybrid kolem 100 km. Z domácího wallboxu se do 100% dobije za 3 hodiny.
Právě plug-in hybridní pohon je příčinou, proč Rafale vypouští velmi nízké emise CO2 (konkrétně 12–15 g/km).
Má tak nárok v Česku na EL espézetku, a tedy parkování v modrých zónách Prahy zdarma.
Dalším pomyslným tajemstvím, proč naší redakci Rafale poměrně nadchl, je podvozek a nastavení jízdních režimů.
Díky aktivnímu odpružení s prediktivní kamerou umístěnou v horní části čelního skla Rafale mimořádně kryje nerovnosti a přizpůsobuje tlumení podvozku blížícím se překážkám.
Coby vlajková loď automobilky Renault je Rafale vybaveno těmi nejšpičkovějšími technologiemi a asistenty.
Součástí testované výbavy Atelier Alpine je samozřejmě i inteligentní parkovací asistent nebo asistent pro jízdu na dálnici a v kolonách.
Hodnotíme

Nový model Rafale přienáší Renault do jiné ligy. Mohou za to přítomné špičkové technologie, ale samozřejmě i důraz na design a materiály.
Navíc je Rafale velmi praktický, má velký kufr a malý rejd.
Po týdnu testování a seznámení se s přítomnými technologiemi je i vyšší cena vrcholné výbavy Atelier Alpine naprosto obhajitelná.
Rafale s novým motorem E-Tech 4×4 s výkonem 300 koní ve vytříbené Atelier Alpine stojí 1 258 660 Kč.











