Test sexy kombíku CUPRA Leon
3. 2. 2025
„Je sexy, šikovnej a není s ním nuda!“ O kom je řeč? Tuto větu jsem nadšeně nepronesla o pohledném muži, ale na účet omlazeného kombíku CUPRA Leon Sportstourer. Proč stojí plechový Španěl za to, se dozvíte právě zde.
Díváme se
Testovaný Leon Sportstourer má kompletně nový vzhled přídě a zádě, inspirovaný lookem horké cuprácké novinky, modelem Tavascan.
Nezastírám, že jsem se na 4,6 metru dlouhého Leona nemohla vynadívat. 🙂
Sexy čumák zdůrazňují nové „žraročí“ nárazníky s výraznými prolisy a rafinované světlomety Martix LED s nezaměnitelnou grafikou. To vše šperkováno měděným logem CUPRA na kapotě.
Pronikavá záď s LED světlomety, jejichž linie prochází celou šíří vozu včetně uprostřed posazeného svítícího loga CUPRA, je mimořádně pohledná.
Způsob, jakým se CUPRA za posledních několik let reinkarnovala a ke sportovnímu akcentu přidala důraz na design, trendy a spolupráci s návrháři, si zaslouží obdiv.
Designové směřování značky CUPRA, smysl pro zajímavé detaily a použití kvalitních materiálů přispívají k osobitému charakteru.
I díky tomu tento rodinný kombík působí svěže a sebevědomě. Není náhodou, že se CUPRA meziročně v koncernové konkurenci na českém trhu chlubí dokonce dvojciferným číslem růstu.
Nasedáme
Atraktivní interiér hezky snoubí pořádkomilnou, koncernovou linii s designovým DNA španělské značky. CUPRA Leon Sportstourer má nápaditý styl i uvnitř.
Výrazným prvkem je nepravidelný šestiúhelník. Na něj odkazuje například tvar výdechů klimatizace nebo klíčku od vozu.
Přední skořepinová sedadla nezapřou inspiraci sportovními vozy, zároveň je zde patrný trend udržitelnosti.
Použitá tkanina je vyrobena z mikrovlákna obsahujícího 73 % recyklátu, nebo je možné zvolit čalounění z ekologicky zpracované kůže.
Ergonomie všech ovladačů je v omlazeném Leonu skutečně příkladná. Začíná to intuitivním startováním na volantu.
Všechny důležité informace pak jsou v zorném poli řidičky na plně digitální přístrojové desce. Ve středovém panelu je obrovská obrazovka infotainmentu.
Pod ní se nově nachází velmi praktická, podsvětlená, dotyková ploška k rychlému ovládání teploty a hlasitosti.
Pomyslnou „třešničkou na dortu“ pro spokojenost řidičky je párování s mobilem přes systém Apple Car nebo Android Auto, které funguje snadno a rychle.
V neposlední řadě je silnou stránkou testovaného kombíku prostornost.
Leon Sportstourer má spoustu odkládacích ploch a prostoru pro všechny členy posádky.
Kufr nabízí 620 litrů objemu, po sklopení zadních sedaček až 1 600 litrů objemu.
Jedeme
Pod kapotou testovaného modelu CUPRA Leon Sportstourer se ukrývá mild-hybridní motorizace v podobě 150koňového benzinového motoru 1,5 eTSI (točivý moment 250 Nm) doplněného o startér/generátor. Tato motorizace se pojí výhradně s pohonem předních kol a 7stupňovou převodovkou DSG.
Díky přítomnému mild-hybridnímu pohodu jsou rozjezdy Leonu Sportstourer krásně plynulé a rychlé. Automat příkladně přeřazuje jednotlivé stupně. Zrychlení z nuly na sto za 9 vteřin je u rodinného kombíku naprosto v pořádku.
Trochu jako když mezi milenci přeskočí jiskra, umí svým charakterem CUPRA Leon Sportstourer nalákat a vyvolat chuť k řízení.
Auto přitom není přehnaně tvrdé, což je příjemné pro každodenní používání.
Díky dobře naladěnému podvozku Leon Sportstourer krásně jede na okreskách a drží v zatáčkách.
V závislosti na jízdním režimu mění adaptivní podvozek DCC tuhost tlumičů. I ve vysokých rychlostech auto drží stopu, zachovává vysokou míru komfortu a dobře tlumí nerovnosti vozovky.
Ideální kombík pro každodenní používání, který se dokáže proměnit v zábavné auto pro nevšední jízdu. To je CUPRA Leon Sportstourer.
Důležitou charakteristikou testovaného Leonu je bezpečnost. Ovšem nebyla by to CUPRA, kdyby nepřidala do technických věciček trochu půvabu.
Co si pod tím představit? Linie palubní desky zasahuje až do dveří a propojuje jí úzká světelná linka. Ta funguje jako kontrolka pro signalizaci mrtvého úhlu a asistent pro bezpečné otevření dveří.
Samozřejmostí je parkovací kamera ve vysokém rozlišení s inteligentními parkovacími asistenty pro snadné zaparkování.
Během řízení je příjemným společníkem dohlížející na bezpečnost prediktivní adaptivní tempomat. Ten přizpůsobuje rychlost k blížícím se zatáčkám, křižovatkám a změnám v dopravě.
Nechybí přednárazová funkce Pre-Crash Assist se schopností připravit auto na nepředvídatelnou situaci (utáhnout pásy, zavřít okna při hrozící srážce) a možnost bezpečné změny jízdního pruhu díky senzorům Side Assist.
Hospodárností se tento benzinový kombík řadí spíše k průměru, týdenní spotřeba se pohybovala kolem 7 litrů na 100 km.
Hodnotíme
Rodinné kombi se sportovním espritem nás zaujalo jízdními vlastnostmi, designem a přátelským interiérem s technologiemi.
CUPRA Leon Sportstourer je parťák podle našeho gusta. Sportovec a šikula v jednom. A navíc sexy. Takové parametry se nám ženám (nejen u auta) líbí. 🙂
CUPRA Leon Sportstourer nabízí velký řidičský komfort s atraktivní dávkou sportovnosti a k tomu ještě dostatek prostoru pro celou rodinu.
Design je originální a velmi trendy. CUPRA je cool a daří se tento přístup přinášet i do tak „obyčejného“ segmentu, jako jsou rodinné kombíky.
Nová CUPRA Leon ST startuje s benzinovým motorem 1.5 TSI (81 kW/110k manuální převodovka) na 814 900 Kč. Cena testované verze s mild-hybridním motorem (1.5 TSI 110 kW/150k automat) stojí 904 900 Kč.
Více na webu Cupra