![](https://zenavaute.cz/wp-content/uploads/2019/06/testcerven_subaru.jpg)
Test rozpustilého Subaru BRZ Spec. S
20. 6. 2019
Jedno z nejoblíbenějších sportovních aut posledních let přijíždí letošní rok v provedení limitované edice Spec. S, která je poprvé dostupná také u nás v ČR. Milovnice hravých sporťáků jistě potěší, že všechno to, co je na dvoumístném kupé skvělé, bylo zachováno, a navíc vylepšeno! Limitka sice nenabízí výkon navíc – ten ostatně není ani potřeba. Subaru BRZ Spec. S disponuje nově upraveným podvozkem se sportovními tlumiči, stylovými koly nebo speciálním lakem karoserie.
![oznor](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2019/06/IMG_20190303_122156.jpg)
Díváme se
Začnu trochu netradičně, a to pohledem do ceníku. BRZ Spec. S je oproti standardnímu provedení dražší o 60 tisíc korun. S čím tedy můžete počítat navíc? Nejviditelnějším poznávacím znakem nového provedení je speciální barva karoserie Cool Gray Khaki. Ta rozhodně vypadá stylově. Nový je rovněž design kol v legendárním Speedline provedení. Ten najdeme třeba u vozů Porsche. Na Subaru se sice 17palcová kola zdají být opticky trochu menší, než hodnota udává, ale v kontrastu s šedým lakem vypadají opravdu sexy.
![cof](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2019/06/IMG_20190303_121851.jpg)
Samotný designu sporťáčku se kromě těchto dvou prvků zvenku nezměnil. Před nástupem nové generace, která by se měla na trhu objevit za dva roky, doslouží ta stávající s tři roky starým faceliftem. Subaru BRZ si lze na silnici snad jen splést se sesterskou Toyotou GT68. Stále je to originální kupé se specifickými tvary.
![rhdr](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2019/06/IMG_20190303_121934.jpg)
Nasedáme
Interiér limitované edice dostal dvoubarevné provedení – kombinaci béžové kůže a alcantary. Tu doplňuje béžové obšití volantu a řadící páky. Vše ostatní zůstává při „starém“. Multimédia má na starosti 6,2palcová dotyková obrazovka. Z pohledu zapálené řidičky je však zajímavější menší 4,2palcový panel v přístrojovém štítu. Ten zobrazuje nejen informace s jízdními daty, ale také teploty oleje, brzdové kapaliny nebo gravitační zrychlení.
![rhdr](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2019/06/IMG_20190303_124414.jpg)
Interiér BRZ-tka se může zdát poněkud spartánský, ale za to je maximálně řidičsky orientovaný. Posed v tužších sedačkách s výrazným bočním vedením je skvělý (vyjma dlouhých cest) a pocit splynutí s vozem je v nich téměř dokonalý. Všechno ostatní potřebné je také hezky po ruce. Perfektně padnoucí volant, krátká řadící páka s přesnými a krátkými dráhami, nebo jízdní ukazatele.
BZR nabízí konfiguraci sedadel 2+2, tedy dvě sedadla také vzadu. Počítejte s nimi spíše jako nouzovým řešením nebo na zavazadla. Pohodlí a místo pro nohy na nich nenajdou ani menší postavy. Kufr má objem 243 litrů, takže příruční zavazadla na delší výlet pojedou s vámi.
![rhdr](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2019/06/IMG_20190303_121956.jpg)
Jedeme
Alfou a omegou Subaru BRZ jsou jízdní vlastnosti. Sladění plochého benzínového atmosférického motoru boxer s objemem 2,0litru (200 koní), řízením, řazením a podvozkem je jedním slovem fenomenální. Z klidu na stovku japonský sporťák akceleruje 7,6 sekundy a může se rozpohybovat na maximální rychlost až 226 km/h. To sice nejsou žádná oslnivá čísla, která by vehnala adrenalin do žil, ale o tom BRZ nikdy nebylo. Na charakter motoru je si zprvu trochu zvyknout. V nižších otáčkách je vlažnější, ožívá a graduje na opačném konci spektra.
![rhdr](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2019/06/IMG_20190303_122006.jpg)
Na klikaté a hladké okresce je Subaru BRZ jako polité živou vodou. Pohon zadních kol, sportovní tlumiče a chirurgicky přesné řízení a řazení je kombinace, která zaručuje spoustu zábavy. Průjezdy zatáčkami jsou čirou radostí. Vše funguje na výbornou. Jenom se vyhnout rozbité silnici. Tam se radost rychle změní v horor. Spotřebou paliva Subaru BRZ příjemně překvapí. Klidná jízda zajistí spotřebu kolem 7 litrů benzinu na 100 kilometrů, při sportovnějším řádění počítejte s 10 litry benzinu.
![rhdr](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2019/06/IMG_20190303_122038.jpg)
Hodnotíme
Subaru BRZ není auto na každodenní dojíždění do zaměstnání nebo dopravování dětí do školy. Je to čistokrevný sporťák. Pokud na to přistoupíte, zjistíte, že svoji úlohu zvládá skvěle. K tomu nepotřebuje další stovky koní, hromadu jízdních asistentů nebo vysokooktanový benzín. Jako celek je skvěle vyladěn a funguje na jedničku. Co by sportovní náčiní dokáže pobavit a nabídnout nefalšovaný zážitek z jízdy už při legálních rychlostech.
Cena speciální edice Subaru BRZ Spec. S činí 860 000 Kč, z toho 60 000 kč tvoří příplatek za sportovní tlumiče, speciální lak karoserie, nový design kol a dvoubarevný interiér.
Více na webu Subaru