Test rodinného Renaultu Espace
9. 12. 2025
Před 40 lety vytvořil samostatný segment rodinných minivanů MPV. Dnes jede na vlně trendů a je z něj velké rodinné SUV. Žena v autě.cz otestovala Renault Espace full hybrid E-Tech ve své 6. generaci. Vybíráme 6 věcí, které u nás v redakci vzbudily emoce.
Vytříbený francouzský design
Renault se předhání ve stále zajímavějších karoseriích. Reinkarnace rodinného MPV do velkého SUV se povedla na jedničku. Espace zaujme elegantní karoserií s mohutnou přídí, která budí respekt.
Dominuje jí výrazná maska s velkým logem Renault a skvěle svítící adaptivní světlomety Matrix LED Vision ve tvaru C. Zajímavý je pohled také na záď, kterou krášlí světlomety s mikro-optickou technologií.
Ještě lepší je však pohled do maximálně prostorného interiéru, který je prosvětlen díky unikátní panoramatické střeše. Elektro-chromatická střecha Solarbay je jedna z největších ve své třídě a zabírá prakticky celou horní část kabiny. Umí se přepínat mezi průhledností a zatmavením, a to buď tlačítkem nebo hlasovým pokynem.
Přátelské technologie na palubě
Interiér Renault Espace si každého získá svým pohodlím – vepředu se sedačkami s masážní funkcí a kvalitními materiály. V centru luxusní palubní desky je 12“palcová dotyková obrazovka s navigací ve velmi hezké grafice. Velkou přidanou hodnotou současných Renaultů je, že infotainment běží na systému od Google. Díky tomu obrazovka nabízí mnoho aplikací a funkcí. Není třeba vůbec aplikace zrcadlit z mobilu. O skvělý zvukový zážitek se stará audiosystém Harman Kardon o výkonu 485 W.
Po usednutí do interiéru upoutá pozornost multifunkční volant se třemi páčkami napravo. Ženy jsou mistryně v multitaskingu, a tak se vsadím, že s tím nebudou mít problém.
Napravo nahoře za volantem je páčka převodovky, následovaná ovládáním stěrače a dole páčka na ovládání infotainmentu.
Další věc, která bude řidičkám sedět, je přehledný 12,3palcový přístrojový štít a šikovný 9,3“palcový headup display. Právě díky displeji s nejdůležitějšími informacemi o jízdě se můžete naplno věnovat řízení a neodvádět zrak jinam, než jakým směrem jedete.
Pro rodinu, ale nikoliv opravdu početnou
S novou karoserií SUV je současný Espace o 14 centimetrů kratší. Stojí mimochodem na stejné platformě jako menší SUV bratříček Renault Austral. Za své vzala původní kvalita, že se do Renaultu Espace vejdou tři dětské autosedačky vedle sebe do druhé řady sedadel. Škoda, početné rodiny se musejí poohlédnout jinde.
Jinak je z pohledu prostornosti Espace velice velkorysým autem. Rozvor činí dlouhých 2,7 metru a kufr nabízí 527 litrů objemu (777 litrů dle metody VDA).
Komfortní jízda
Srdce Renaultu Espace představuje tříválcový přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,2 litru kombinovaný o dva elektromotory s celkovým výkonem 147 kW, odpovídající síle 200 koní (točivý moment 205 Nm). Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne Espace 8,8 vteřiny.
Rozjezdy tento hybridní Espace zvládá tiše na elektřinu, při akceleraci nebo podřazování se zapne spalovací motor.
Cenné body sbírá Espace kvalitou odhlučnění a podvozku. Mimo základní verzi výbavy je Espace vždy vyzbrojen víceprvkovou zadní nápravou a systémem natáčení zadních kol až o 5 stupňů 4Control Advance.
Díky tomu si poradí s každou zatáčkou a spolehlivě kryje nerovnosti vozovky. V ostrých zatáčkách tento systém zlepšuje agilitu a při vysokých rychlostech poskytuje stabilitu. Řízení je překvapivě přesné.
K dispozici je několik jízdních režimů v rámci systému Multi Sense, který adekvátně ke zvolenému režimu My Sense – Eco – Sport – Comfort dávkuje chování převodovky, odpružení podvozku nebo pohon všech kol.
Překvapivá je u modelu Espace také schopnost manévrování v městských uličkách nebo na parkovišti. Espace se umí otočit na 10,4 metrech, při natočení předních kol až o 35° se umí natočit i zadní kola o 5°.
Deklarovaná spotřeba je velmi nízká – 4,9 l/100 km. Naše kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na hodnotě 6,5 l/100km.
Bezpečné řízení
Velkou devízou rodinného Renaultu Espace je vybavenost bezpečnostními asistenty. Tak například jízdu po dálnici Espace zpříjemňuje adaptivním tempomatem, který udržuje auto v jízdním pruhu a reguluje rychlost, a to včetně automatického zastavení a rozjetí auta.
K vnímané pohodě na palubě přispívá sledování mrtvého úhlu, asistent sledující bezpečnou vzdálenost nebo systém hlídající povolenou rychlost.
Espace doslova exceluje při parkování, neboť má 4 kamery pro 360° přehled o dění kolem vozu a asistenta pro parkování podélně i příčně. Auto monitoruje, co se děje v okolí vozu a umí upozornit na situaci i ze strany. To pro případ, že by se při vystupování kolem auta řítil například cyklista.
Praktickým detailem je, že všechny asistenty jde případně snadno vypnout na obrazovce infotainmentu.
Jaké je tajemství kouzla Renaultu Espace
K pětici charakteristik patří vytříbený design, přátelské technologie, bohatá výbava bezpečnostních asistenti, komfortní jízda a prostornost, která bohužel neznamená možnost umístění tří dětských autosedaček v druhé řadě sedadel.
Espace se jako univerzální, úsporné, velké SUV se snadno řídí a je z něj skvěle vidět. Nabízí komfortní svezení s pořádnou dávkou moderních bezpečnostních asistentů, které na trase ocení nejen řidička – maminka. Dětem se v Espace bude spát díky komfortnímu podvozku jako v bavlnce. Pětimístný Renault Espace startuje na akčních 910 470 Kč. Sedmimístná verze je o 23 tisíc dražší. Cena modelu Espace v testované výbavě Iconic stojí 1 022 070 Kč, za 7místnou variantu se připlácí 23 tisíc korun.







































































