Test Renault Clio 1.0 TCe: zlepšení na všech frontách
2. 4. 2020
Pátou generaci byste populárnímu modelu Renault Clio tipovali při letmém pohledu jen stěží. Nenechte se však zmást spíše evolučními změnami designu. Nový Renault Clio je od základu nové auto a přijíždí ve formě jako nikdy předtím. Městský hatchback dostal nový revoluční interiér a nejnovější techniku pod kapotu. Jedno z nejprodávanějších malých aut má našlápnuto k letošnímu prodejnímu bestselleru.
Díváme se
Francouzský výrobce na to šel při vývoji nového modelu Clio opačně, než bývá zvykem. Postavil zcela nové auto a zabalil ho do osvědčeného a zákazníky oblíbeného kabátku. Renault Clio je postaven na nové modulární platformě CMB-F, kterou dostal také jeho „zvýšený“ protějšek, model Captur, nebo třeba nový Nissan Juke. Kromě odlehčení vozu, přinesla překvapivě nová platforma zachování rozměrů předchozí generace vozu. V kontrastu se současným trendem růstu rozměrů nových vozů je to ojedinělý úkaz. Pátá generace kromě zmíněných rozměrů překonává tu předcházející snad po všech stránkách.
Pro novou verzi RS Line, která nahrazuje původní Clio GT, to platí dvounásob. Nečekejte hothatch – ten je ostatně také v plánu, RS Line dodává novému modelu Clio pořádně sportovní nádech. Přední maska a otvory v nárazníku mají voštinový výplet. Siluetu zvýrazňuje chromový lem oken, lesklá lišta podběhů, a zejména krásné 17palcové disky kol. Vzadu nechybí zvětšený střešní spoiler a difuzor s funkční chromovou koncovkou výfuku, vytaženou pěkně z nárazníku. Clio se nestydí za klasický „kouřící“ spalovací motor. Spolu s kratšími převisy působí Clio RS Line opravdu dynamicky. Přední svítilny mají už v základní konfiguraci full LED světla Pure Vision, ve verzi RS Line jsou s vylepšeným světelným výkonem. Zadní světla dostala typický jazýček, směřující do středu auta, blatníky jsou širší.
Nasedáme
Pokud nové Clio zdařile, byť veskrze decentně, kombinuje mix vylepšeného designu a sportovních prvků z venku, ta pravá revoluce se udála v interiéru. Zde si malý hatchback polepšil o několik příček. Designéři Renaultu odvedli pořádný kus práce. Už žádný levně vypadající interiér.
Všechny materiály jsou kvalitní, všude se nachází měkčené plasty a do detailu přesné zpracování. Interiér nově tvoří kombinace velkého dotykového displeje s řadou klasických ovladačů.
Displej s novým systémem Easy Link a úhlopříčkou 9,3 palce je dokonce v současnosti největším ve svém segmentu. Prostředí infotainmentu na svisle postaveném panelu funguje intuitivně a má rychlou odezvu. Systém má pěknou grafiku a třeba jeho navigace podporuje dynamické plánování trasy. Polepšil si také přístrojový panel. Sedmipalcový displej nabízí nesrovnatelně větší možnosti než v předchozí generaci a má lepší grafiku. Vybírat můžete mezi centrálním otáčkoměrem a digitálním zobrazením rychlosti nebo virtuálním analogovým rychloměrem. Vypadá to přehledně a moderně.
Klimatizace dostala samostatný panel, což ovládání usnadňuje, protože už není třeba bloudit ve složitém menu. Otočné ovladače s displejem uprostřed vypadají skvěle. Chybí jen analogový ovladač hlasitosti.
Clio se také zbavilo po dlouhých letech spínače tempomatu na středovém tunelu. Všechny prvky najdete konečně přímo na rameni volantu.
Specifikace RS Line přináší rovněž fantastický masivní volant a vynikající anatomická sedadla s výraznou boční oporou. Slabší stránkou je mírně omezený výhled přes tlusté přední sloupky a malý průzor zadního okna. Prostorem nové Clio příliš nepřekvapí a neubrání se zjevnému handicapu své třídy. Jde hlavně o druhou řadu sedadel, kde je prostor přeci jen stísněnější. Zavazadlový prostor má objem 340 litrů.
Jedeme
Nabídka motorizací pro nové Clio potěší. Čtveřice motorů zahrnuje tři přeplňované a jeden atmosférický. Základ nabídky tvoří atmosférický tříválec SCe 65. Ten dostanete, pokud chcete Clio pouze v základní výbavě. Ostatní jednotky disponují turbodmychadlem – TCe 100 (nový tříválec 1.0 l), TCe 130 (čtyřválec 1.3 l) a Blue dCi 115 (dieselový čtyřválec 1.5 l).
Pod kapotou testované francouzské novinky pracovala nová benzinová přeplňovaná tříválcová jednotka s objemem 1,0l a výkonem rovných 100 koní. Svým projevem nikterak nezapírá, že jí jeden válec chybí, na druhou stranu to není přílišný nedostatek. Nejslabší motor z nabídky je spárován s pětistupňovým manuálem. Převodovka má krátké a přesné dráhy.
Po jízdní stránce je Renault Clio je pohodlný a komfortní hatchback, podvozek působí dospěle a je tak akorát tuhý. Co už není tak příjemné, je odtažité a nekomunikativní řízení, zejména při svižnější jízdě. Drtivé většině řidiče však bude jízdní projev nového Clia vyhovovat. Klidnou jízdu zvládá s přehledem. Kombinovaná spotřeba benzinu 5,5 litru na 100 kilometrů je pro motor dobrou vizitkou.
Hodnotíme
Nový Renault Clio příjemně překvapil. S nejnovější generací urazil velký kus kupředu a bez problémů atakuje vrchol třídy. Osvědčený design příjemně vylepšil. Hezký pohled je zejména na testované provedení RS Line, která má navíc sportovní šmrnc. Nejvíce plusových bodů sbírá za provedení interiéru, infotainment a moderní technologie na palubě. Na silnici se chová bez větších zaváhání zásluhou dobře nastaveného podvozku.
Potěší také pohled do ceníku. Základ se dá pořídit za 259 000 Kč, vůz s testovanou motorizací startuje na částce 319 000 Kč. Verze RS Line pak bez dalších příplatků stojí 384 000 Kč. Konfigurace testovaného vozu přijde na 442 500 Kč.
Více na webu Renault