Tento model je zajímavou alternativou k esúvéčkám a sedanům střední třídy. Redakce Žena v autě.cz otestovala jeho kvality. Hodí se tento crossover do vkusu a potřeb českých rodin? Odpověď najdete právě v našem článku.
test Citroën C4 X: foto Žena v autě.cz
Díváme se
První dojem 4,6 metru dlouhý Citroën C4 X udělat umí.
Vzbuzuje pozitivní reakce a u řady našich kamarádek také úsměv na tváři.
Sympatický vzhled přídě s pohlednými světlomety, odkazující k písmenu X, společně s elegantními křivkami a stylově čistou karoserií dělají Citroënu dobré jméno.
Za nás je Citroën C4 X designově velmi povedený kousek.
Testovaný crossover nás v redakci zaujal také zezadu. Světlomety jsou opět efektně inspirovány písmenem X a model nabízí praktickou, vyšší nakládací hranu. Vyšší světlá výška a oplastování napovídají, že se Citroën C4 X nezalekne ani blátivých cest.
test Citroën C4 X: foto Žena v autě.cz
Nasedáme
Abrakadabra jako v pohádce… 🙂
Klíče můžou zůstat pěkně zašantročené v kabelce. Auto se při přiblížení klíčků k vozu jednoduše otevře a po nasednutí za volant a stisknutí tlačítka nastartuje.
Prostornost, pohodlí a praktičnost. To jsou základní kvality, které definují Citroën C4 X.
Překvapivě velký prostor nabízí Citroën C4 X nejen u řidičky a spolujezdce, ale i ve druhé řadě sedadel, navíc nejen nad hlavou ale i v oblasti kolen.
Dokonalé pohodlí v testovaném crossoveru najdete také proto, protože čalounění je velmi měkké a sedadla prostorově velkorysá. Podobně jako sedačka v obývacím pokoji.
test Citroën C4 X: foto Žena v autě.cz
Interiéru dominuje centrální 10“ HD dotykový displej. Nový infotainment a nová úroveň konektivity umožňuje přizpůsobit obrazovku pomocí individuálních widgetů.
Samozřejmostí je zde zrcadlení chytrých telefonů. Navigace funguje velmi dobře a stahuje data o dopravě v reálném čase.
Infotainment je velice jednoduchý na ovládání. Během testování jsem ani jednou při volbě požadované funkce nezaváhala. Musím proto pochválit jeho praktičnost.
do kufru se nám vešla všechna zavazadla od Thule: více ve videu na Instagramu Žena v autě.cz
Česko holduje velkým rodinným kufrům a praktičnosti. Citroën C4 X se v tomto ohledu má čím pochlubit.
V kabině je spoustu praktických odkládacích skrýší a míst.
Před spolujezdcem je dokonce držák na tablet, kdyby se spolujezdec během nudil.
Chvílemi se nám zdál Citroën C4 X až nafukovací – kolik zavazadel se nám do něj vešlo.
Kufr nabízí objem 510 litrů a otevírá se prakticky – automaticky. Sluší se podotknout, že z auta je velmi dobře vidět vpřed, bohužel to neplatí při pohledu vzad.
Vysoko umístěná dolní hrana zadního okna je poměrně vysoko, a tak je výhled vzad pro řidičku poměrně omezený.
test Citroën C4 X: foto Žena v autě.cz
Jedeme
V Česku je Citroën C4 X nabízen se třemi možnostmi motorizací.
Na výběr jsou dva benzinové motory Citroën PureTech, jeden dieselový motor a také 100% elektrický motor.
Naše redakce otestovala naftovou variantu 1,5 BlueHDi s výkonem 131 koní, s hladce řadicím 8stupňovým automatem.
Pokud bych měla Citroën C4 X charakterizovat jen jedním slovem, bylo by to právě POHODLÍ cestování.
Již v základní výbavě se totiž o maximální pohodlí starají tlumiče pérování s progresivními hydraulickými dorazy. Právě ty vytvářejí během jízdy až pohádkový efekt „létajícího koberce“.
test Citroën C4 X: foto Žena v autě.cz
Podvozek bude většině řidiček naprosto vyhovovat. Je krásně měkký a příjemně houpavý. Žádné vibrace.
Citroën C4 X ukolébá řidičku i její děti díky naprosto komfortní jízdě.
Naftové verzi nechybí schopnost akcelerace, když je to třeba.
Pravda, žádný sprinter to není. Kroutící moment má testovaný Citroën 300 N.m při 1750 ot./min a z nuly na sto dosáhne až za 9,5 vteřin.
Dobrá zpráva na závěr. Naftový Citroën C4 X není žádný pijan! Je úsporný a na 100 km si řekne v kombinovaném režimu jen o 5 litrů! Takové číslo rodinný rozpočet rozhodně potěší.
Hodnotíme
do kufru se nám vešla všechna zavazadla od Thule: více ve videu na Instagramu Žena v autě.cz
Citroën C4 X nám během testování svým pohodlím a prostorností připomínal rodinný batoh, do kterého se vše vejde.
Jede svižně a velice komfortně. Vzhledem k absenci zpětných dorazů v něm batole bude spát jako v peřince.
Další žádanou kvalitou je úspornost testovaného naftového motoru.
Startovní cena (C4 X Feel 1,2 PureTech 100 S&S 6st. man.) pod půl milionem korun hraje modelu C4 X do karet.
Limituje ho pouze omezená hrana nákladového prostoru daná konstrukcí sedanu.
Cena testovaného modelu s úsporným naftovým motorem se ve výbavě Shine vyšplhala o 200 tisíc víc.