Test prostorného Citroënu C4 X
10. 1. 2024
Tento model je zajímavou alternativou k esúvéčkám a sedanům střední třídy. Redakce Žena v autě.cz otestovala jeho kvality. Hodí se tento crossover do vkusu a potřeb českých rodin? Odpověď najdete právě v našem článku.
Díváme se
První dojem 4,6 metru dlouhý Citroën C4 X udělat umí.
Vzbuzuje pozitivní reakce a u řady našich kamarádek také úsměv na tváři.
Sympatický vzhled přídě s pohlednými světlomety, odkazující k písmenu X, společně s elegantními křivkami a stylově čistou karoserií dělají Citroënu dobré jméno.
Za nás je Citroën C4 X designově velmi povedený kousek.
Testovaný crossover nás v redakci zaujal také zezadu. Světlomety jsou opět efektně inspirovány písmenem X a model nabízí praktickou, vyšší nakládací hranu. Vyšší světlá výška a oplastování napovídají, že se Citroën C4 X nezalekne ani blátivých cest.
Nasedáme
Abrakadabra jako v pohádce… 🙂
Klíče můžou zůstat pěkně zašantročené v kabelce. Auto se při přiblížení klíčků k vozu jednoduše otevře a po nasednutí za volant a stisknutí tlačítka nastartuje.
Prostornost, pohodlí a praktičnost. To jsou základní kvality, které definují Citroën C4 X.
Překvapivě velký prostor nabízí Citroën C4 X nejen u řidičky a spolujezdce, ale i ve druhé řadě sedadel, navíc nejen nad hlavou ale i v oblasti kolen.
Dokonalé pohodlí v testovaném crossoveru najdete také proto, protože čalounění je velmi měkké a sedadla prostorově velkorysá. Podobně jako sedačka v obývacím pokoji.
Interiéru dominuje centrální 10“ HD dotykový displej. Nový infotainment a nová úroveň konektivity umožňuje přizpůsobit obrazovku pomocí individuálních widgetů.
Samozřejmostí je zde zrcadlení chytrých telefonů. Navigace funguje velmi dobře a stahuje data o dopravě v reálném čase.
Infotainment je velice jednoduchý na ovládání. Během testování jsem ani jednou při volbě požadované funkce nezaváhala. Musím proto pochválit jeho praktičnost.
Česko holduje velkým rodinným kufrům a praktičnosti. Citroën C4 X se v tomto ohledu má čím pochlubit.
V kabině je spoustu praktických odkládacích skrýší a míst.
Před spolujezdcem je dokonce držák na tablet, kdyby se spolujezdec během nudil.
Chvílemi se nám zdál Citroën C4 X až nafukovací – kolik zavazadel se nám do něj vešlo.
Kufr nabízí objem 510 litrů a otevírá se prakticky – automaticky. Sluší se podotknout, že z auta je velmi dobře vidět vpřed, bohužel to neplatí při pohledu vzad.
Vysoko umístěná dolní hrana zadního okna je poměrně vysoko, a tak je výhled vzad pro řidičku poměrně omezený.
Jedeme
V Česku je Citroën C4 X nabízen se třemi možnostmi motorizací.
Na výběr jsou dva benzinové motory Citroën PureTech, jeden dieselový motor a také 100% elektrický motor.
Naše redakce otestovala naftovou variantu 1,5 BlueHDi s výkonem 131 koní, s hladce řadicím 8stupňovým automatem.
Pokud bych měla Citroën C4 X charakterizovat jen jedním slovem, bylo by to právě POHODLÍ cestování.
Již v základní výbavě se totiž o maximální pohodlí starají tlumiče pérování s progresivními hydraulickými dorazy. Právě ty vytvářejí během jízdy až pohádkový efekt „létajícího koberce“.
Podvozek bude většině řidiček naprosto vyhovovat. Je krásně měkký a příjemně houpavý. Žádné vibrace.
Citroën C4 X ukolébá řidičku i její děti díky naprosto komfortní jízdě.
Naftové verzi nechybí schopnost akcelerace, když je to třeba.
Pravda, žádný sprinter to není. Kroutící moment má testovaný Citroën 300 N.m při 1750 ot./min a z nuly na sto dosáhne až za 9,5 vteřin.
Dobrá zpráva na závěr. Naftový Citroën C4 X není žádný pijan! Je úsporný a na 100 km si řekne v kombinovaném režimu jen o 5 litrů! Takové číslo rodinný rozpočet rozhodně potěší.
Hodnotíme
Citroën C4 X nám během testování svým pohodlím a prostorností připomínal rodinný batoh, do kterého se vše vejde.
Jede svižně a velice komfortně. Vzhledem k absenci zpětných dorazů v něm batole bude spát jako v peřince.
Další žádanou kvalitou je úspornost testovaného naftového motoru.
Startovní cena (C4 X Feel 1,2 PureTech 100 S&S 6st. man.) pod půl milionem korun hraje modelu C4 X do karet.
Limituje ho pouze omezená hrana nákladového prostoru daná konstrukcí sedanu.
Cena testovaného modelu s úsporným naftovým motorem se ve výbavě Shine vyšplhala o 200 tisíc víc.
Více na webu Citroen