Test parťáka do rodiny Citroën C5 Aircross
3. 7. 2019
Kulaťoučká karoserie Citroën C4 Picasso, pojmenovaná po slavném kreativním umělci, je i po letech roztomilá a navíc funkční, neboť pojme mnoho rodinných příslušníků a jejich zavazadel. Citroën nyní navazuje na slávu rodinného C4 Piccasa modelem C5 Aircross a já s ním přes víkend vyrazila na výstavu dalšího fenomenálního malíře, Rembrandta, do Amsterodamu.
Díváme se
Zdá se, že zvětšené partie už nejsou doménou žen. Jakoby si model C3 zajel na kosmetiku, nechal se trošku „přifouknout“ a stal se z něj model C5, že? To říkám samozřejmě s velikou nadsázkou. Citroën C5 Aircross s příplatkovým perleťovým lakem (+20 000 Kč) zaujme oblými tvary, mohutnou přídí a airbumpy po bocích karoserie.
Na Citroënu C5 Aircross je sympatické to, že design nejde proti funkčnosti a praktičnosti. Početná rodina, ale i mladý či starší pár uvítá toto vzdušné, prostorné auto s velkým kufrem, pohodlnými sedačkami a komfortním podvozkem. Tím jsem si po absolvování 900 km dlouhé cesty do Amsterodamu a zpět jistá!
Nasedáme
Interiér byl navržen tak, aby byl pro posádku pohodlný a ovládání pro řidičku co nejsnazší. Palubní deska je jednoduše navržena a dominuje jí 8″ dotykový displej uprostřed. Velmi chic a hlavně funkční a intuitivní je příplatkový palubní displej s úhlopříčkou 12,3“, kde je zobrazeno veškeré ovládání asistentů, jízdních údajů, rádia a navigace. Bezva praktická věcička je také možnost indukčního dobíjení mobilu bez kabelu. Během cestování s rodinou jsem si pochvalovala pohodlí měkkých, kožených sedaček, která se dají všechna snadno polohovat. Zavazadlový prostor, který se otevírá automaticky, nabízí slušných 520 litrů.
Jedeme
Jízda v novém C5 Aircross je extra pohodlná a příjemně houpavá. Opravdu jsem si ji při cestě s rodinou do Amsterodamu a zpět nemohla vynachválit. Důvodem jsou především unikátní tlumiče, které eliminují díky hydraulickým dorazům na tlumičích nerovnosti vozovky. Testovala jsem C5 Aircross s vůbec nejvýkonnějším benzinovým motorem 1,6 PureTech o výkonu 133 kW (181 koní).
C5 Aircross jel velmi svižně a práce osmistupňové převodovky se mi líbila. Navíc jsem si pochvalovala velmi snadní řízení, tichý chod, jemnost řazení a dobré odhlučnění.
Tohle auto je nejen prostorné pro celou rodinu ale také bezpečné. Nabízí asistenta pro jízdu v pruhu, poloautomatickou jízdu na dálnici, rozpoznává dopravní značky, monitoruje slepý úhel, dokáže zabránit střetu s chodcem. Příplatková parkovací kamera promítá při parkování auto na obrazovce z ptačí perspektivy a auto umí také automaticky podélně a příčně zaparkovat (+7 500 Kč). Jde se s ním vydat i do mírnějšího terénu, neboť nabízí ovladač jízdních režimů Grip Control při cestě na různých površích s funkcí Hill assist (7 500 Kč). Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování okořeněném svižnou cestou do Amsterodamu a zpět ustálila 7,5 litrech /100 km.
Hodnotíme
Houpy, hou, houpy hou… Joo, tak vám řeknu, že Citroën C5 Aircross je rodinný parťák na cesty s optimálním naladěním podvozku, který posádku během jízdy příjemně pohoupá. Je to ideální auto do rodiny, které toho hodně uveze, nežere a krásně se s ním jede jak po dálnici tak parkuje ve městě. Volant je příjemně přeposilovaný. Mě se toto auto skutečně líbí, jen jsem se pravda trochu vyděsila při pohledu na konečnou cenu testovaného auta. Citroën C5 Aircross (1.2 PureTech 130 Live/96 kW) sice startuje na ceně 530 000 Kč. Cena testovaného modelu ve výbavě Shine bez příplatků se vyšplhala na 826 000 Kč (1.6 PureTech 133 kW).
Autem do Holandska, konkrétně do Amsterodamu trvá cesta z Prahy 7,5 hodiny. Trasa vede po dálnici přes Drážďany A17, Lipsko A14, Hannover A2 a dále po holandské dálnici na Haag do Amsterdamu A1. Ceny benzinu jsou v Holandsku vysoké, přibližně 1,6 € za litr. Drahé je také parkování v Amsterodamu (3 € za hodinu je běžné), vyplatí se proto neparkovat v centru. Dávejte se také pozor na cyklisty, kteří mají v holandských městech silná práva.
Více na webu Citroen