Zdroj: fotobanka automobilky Opel

Test Opel Grandland X

15. 7. 2019

Opel Grandland X je v pořadí druhým vozem (po modelu Crossland X), který byl vyvinut po spojení Opelu s koncernem PSA. Podobnost s francouzskými bratranci Peugeot 3008 nebo DS 7 Crossback bychom hledali marně. Opel si u největšího modelu zachoval svoji „německou“ tvář. Je to patrné zejména v interiéru. Vyzkoušeli jsme nejnovější verzi kompaktního SUV Opel Grandland X s nejsilnějším naftovým motorem a nejvyšší výbavou Ultimate.

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Grandland X má masivní a zároveň příjemně oblou siluetu. Testovanému provedení to s prémiovým modrým lakem Topaz v kombinaci s černě lakovanou střechou náramně sluší. Grandland X vypadá luxusně a zásluhou dvoubarevného provedení na něm pěkně vynikají detaily karoserie. Přídi dominují adaptivní AFL LED s automatickým režimem. Mají osm poloh nastavení a fungují naprosto perfektně. Neméně zajímavé zádi vozu vévodí prolis ve středí části kufru. Křivky Grandlandu X působí čistě a uhlazeně. Povedený celek pak vkusně doplňují líbivá 19palcová kola.

Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Interiér ocení především vyznavačky jednoduchého, ale účelného designu a pohodlí. Vzhled vnitřku vozu není tak působivý třeba jako u zmíněného Peugeotu 3008, ale věřím, že v jednodušších tvarech a větší přehlednosti si spousta řidiček bude více libovat. Všechny ovládací prvky jsou rozmístěny ergonomicky bezchybně a přes přítomnost 8palcové dotykové obrazovky multimediálního systému Navi 5.0. Intellink zůstal zachován tradiční panel ovládání klimatizace. Systém reaguje rychle, obraz má vysoké rozlišení a disponuje dobrou konektivitou s chytrými telefony.

Foto: Sabina Kvášová

Grandland X je obecně velmi dobře vybavený vůz už od nižších výbav. Nejvyšší výbava však znamená, že Grandland X bude svoji majitelku patřičně hýčkat a rozmazlovat. U Opelu jsou to tradičně výtečná vyhřívaná ortopedická sedadla AGR. V chladných dnech přijde navíc vhod také vyhřívání volantu nebo čelního skla. Kromě toho se můžete spolehnout na celý zástup moderních asistentů na zvýšení bezpečnosti a komfortu.

Foto: Sabina Kvášová

Působivý výčet zahrnuje například sledování mrtvého úhlu a jízdních pruhů, adaptivní tempomat, který umí zastavit v koloně a znovu se rozjet nebo varování před kolizí s nouzovým brzděním. Parkování usnadňují nejen senzory ale také dvě širokoúhlé panoramatické kamery. Zvukový set známé značky Denon s 8 reproduktory se subwooferem a zesilovačem v kufru hraje velmi příjemně. Kabina Grandlandu X je dostatečně prostorná v obou řadách sedadel. Nejen při nákupech a delších cestách s rodinou oceníte velký kufr se základním objemem 514 litrů, po sklopení sedadel se dá dostat až a 1652 litrů.

Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Vrcholné provedení si zasluhuje vrcholnou motorizaci. Tedy alespoň tu vznětovou. Tu představuje naftový čtyřválec s objemem 2.0 litru a výkonem 177 koní. Kromě něj jsou v nabídce benzinové motory 1,2l a 1,6 l a naftový 1,5 l. Motor je příjemně pružný a poskytuje vozu dostatečnou výkonovou rezervu nejen na předjíždění. Vůz na přidání plynu reaguje spontánně s dostatečným, byť rozvážným zátahem – 9,5 sekundy na stovku je toho důkazem. S osazenou osmistupňovou automatickou převodovkou si rozumí velmi dobře. Rozhodně si nelze stěžovat na jeho projev. Do kabiny se dostává jen minimum hluku. Opel v tomto ohledu sice není na vrcholu, ale drží si slušnou úroveň odhlučnění. Nejvíce jsem to ocenila při delších trasách, především na dálnici.

Foto: Sabina Kvášová

Překvapení se však konalo po stránce jízdního projevu. Podvozek je nastavený opravdu pěkně tvrdě a auto se do silnice zařezává s klidem a neutralitou hodnou mnohem sportovnějších vozů. Náklony karoserie jsou minimální, a to platí i přejezd nerovností. Na kompaktní SUV ojedinělá věc. Zamrzí snad jen pohon pouze přední nápravy a nemožnost si pořídit Grandland X v tého konfiguraci s pohonem 4×4.  Kombinovaná spotřeba rovna 7,3 litrům nafty na 100 kilometrů je pak zcela přijatelný výsledek.

Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Největší SUV od Opel, Grandland X, je jako stvořené zastoupit funkci plnohodnotného rodinného auta. Testovaná verze se silným naftovým motorem uspokojí rovněž dynamicky smýšlející řidičky, které však dbají na výdaje za pohonné hmoty. Grandland X je praktické auto s bohatou výbavou, vysokou úrovní bezpečnosti a velmi pohodlným svezením. Je to ten typ vozu, který vás ničím vyloženě nezklame. Cena testovaného vozu se pohybuje v akční cenovce kolem 900 tisíc korun.

Sdílet článek:

Více na webu Opel

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018