Test nízkoemisního kombíku: Peugeot 508 SW
18. 1. 2021
Trendem jsou nízké emise. Hledáte auto, do kterého se vejde kočárek i s dalšími zavazadly a ještě budete jezdit ekologicky? Není nad dlouhý a prostorný kombík, který se dá částečně dobíjet ze zástrčky! Peugeot 508 SW nabízí aktuálně verzi s hybridním motorem a 225 koňmi pod kapotou. Po městě pojedete úsporně na elektřinu a na delší trasy využijete benzinový motor. Jak řídí hybridní Peugeot 508 SW ženám? Odpovíme v našem testu.
Díváme se
Může být rodinný kombík sexy? Plug-in hybridní Peugeot 508 SW ve výbavě GT takovým autem je. Protáhlý profil karoserie s nízkým těžištěm, příď s ostře řezanými LED svítilnami na krajích přední masky a stylovými světlomety v podobě „lvých drápků“ na zádi a bezrámové dveře – to vše vytváří nezaměnitelný, luxusní charakter tohoto modelu s perleťovou metalízou.
Nasedáme
Také uvnitř evokuje Peugeot 508 SW ve výbavě GT pocit exkluzivity a stylu. Peugeot 508 SW, vybavený hi-tech i-Cockpitem s ústřední obrazovkou, vypadá stejně dobře jako zvenku i uvnitř. Audiosystém, navigace, bezpečnostní pomocníci a klimatizace se snadno ovládá přes dotykovou obrazovku s pěknou grafikou.
Oproti verzi s konvenčním motorem je v infotainmentu hybridní 508 navíc ovládání nastavení baterie. Dá se tak snadno monitorovat stav nabití baterie, ale také plánovat, kolik % baterie si chceme „našetřit“ pro jízdu ve městě.
Na rodinném Peugeotu 508 SW je příjemné, že má malý úsporný volant, který krásně padne do ruky. Velmi rychle jsem se s interiérem zžila. V tomto autě je vše po ruce. A také je z 508 velmi dobře vidět. O dokonalý zvukový zážitek se v modelu Peugeot 508 SW stará prémiový Hi-Fi audiosystém Focal s 10 reproduktory.
Zavazadlový prostor s kolejničkami je krásně přístupný a nerezový práh usnadňuje nakládání zavazadel. Jeho výhodou je automatické hands free otevírání. Celkově nabízí kufr 468 litrů objemu. To je trošku méně než u verze s benzinovým nebo naftovým motorem, ale dětský kočárek i s ostatními zavazadly se do něj vejde s přehledem.
Jedeme
Je bez debat, že se inovativní plug-in hybridy vyplatí těm, kteří je mohou v klidu a pohodě pravidelně nabíjet. Čistě na elektřinu jde s Peugeotem 508 jezdit podle výrobce 52 kilometrů. To stačí na krátké pojíždění po městě. Ostatně, díky hybridnímu pohonu a nízkým emisím, je parkování na modrých zónách ve městech zdarma.
Konkrétněně jsem otestovala plug-in hybridní jednotku s benzinovým motorem 1.6 BlueHDI a elektromotorem s celkovým výkonem 225 koní a 360 Nm točivého momentu. Hybridní Peugeot 508 SW krásně akceleruje, dynamika mu na silnicích a dálnicích mu rozhodně nechybí. Zrychlení z 0 na 100 km/h není na tento rodinný kombík vůbec špatné, „pětsetosmička“ to zvládá za 8,2 vteřiny.
Peugeot 508 SW je bezpečný prostorný kombík, vybavený nejrůznějšími bezpečnostními asistenty pro pohodovou jízdu. Adaptivní tempomat funguje naprosto bezvadně. U 4,77 metru dlouhého Peugeotu 508 SW nechybí praktický parkovací asistent Full Park Assist nebo chytrý systém nočního vidění s infračervenou kamerou, umožňující rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo za nízké viditelnosti.
Tiché rozjezdy a jízda na elektřinu má svůj půvab. Čistě elektricky umí Peugeot 508 jezdit dokonce až do 135km rychlostí. Při jízdě jde volit z několika režimů: čistě elektrický, hybridní, komfortní. Ve čtvrtém, sportovním, režimu jsou reakce o poznání rychlejší a spojení obou motorů má dostatek agility.
Jízda po městě je díky dobrým tlumičům a příjemně přeposilovanému, malému volantu maximálně komfortní. Testovaná 8stupňová automatická převodovka pracuje hladce. Hybridní Peugeot 508 SW dokáže hýčkat svým měkkým podvozkem. Ten my ženy oceníme. Děti v 508 budou během jízdy spát jako v bavlnce. Také v zatáčkách je tento rodinný kombík stabilní.
Reálně jsem během týdenního testování, kdy jsem jezdila za 1,6 l/100 km, musela vyhledat nabíječku už po 42 kilometrech jízdy na elektřinu. Po vyčerpání elektrické enerigie se spotřeba pohybovala kolem 6 litrů.
Přiznám se, že mě na Peugeotu 508 štvala doba nabíjení. Přece jen bych u malého dojezdu v podobě 40-50 km očekávala, že k nabití opět na 100 % dojde rychle. Čekat 8 hodin než se baterie z klasické zástrčky nabije, abych mohla ujet dalších 42 km na elektřinu, je na mě příliš. A neuklidní mě ani fakt, že z rychlonabíječky u nákupního centra to trvá „jen“ 2 hodiny.
Hodnotíme
Rodinná loď, která potěší ultratichým chodem, hladkým řízením, pohodlím, šikovnými asistenty a designem. Takový je hybridní Peugeot 508 SW. Cením si na něm jeho univerzálnosti.
Na dlouhých trasách potěší svým komfortem a povedeným podvozkem. Naopak při cestování po městě je (i s tak dlouhým kombíkem jako je Peugeot 508 SW) velká pohoda. Je vybaven sofistikovaným parkovacím asistentem a díky jízdě na elektřinu jezdí krásně tiše a nízkoemisně (emise CO2 34 g/km), což garantuje parkování v centru zdarma.
Hybridní Peugeot 508 SW má jen dvě pihy na kráse. První je poměrně dlouhá doba nabíjení a druhou vysoká cena. Hybridní Peugeot 508 SW se nabízí s výkonem 225 koní v základní výbavě Allure za 1 145 000 Kč. Cena testovaného modelu ve výbavě GT je 1 245 000 Kč.
Více na webu Peugeot