Zdroj: fotobanka automobilky Renault

Test nápaditého crossoveru Renault Captur

29. 4. 2020

Renault Captur patří v segmentu malých SUV mezi nejoblíbenější vozy. Nyní se představuje ve zcela nové generaci, která nabízí více prostoru, moderní technickou výbavu a lepší svezení. Nový Renault Captur prošel výraznou evolucí a my jsme ho pro vás otestovali s nejsilnějším motorem a ve vyšší výbavě Intens. Pokud se poohlížíte po stylovém městském crossoveru, měli byste rozhodně zbystřit!

IMG_20200210_071210
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Renault použil u nového modelu Captur nejnovější platformu, kterou sdílí třeba s poslední generací modelu Clio nebo novým Nissanem Juke. Moderní základ dovolil integraci nejnovějších technologií tak, aby vyhověl požadavkům na současnou technologickou úroveň. Kromě toho také oproti svému předchůdci mírně narostl a poskytuje posádce o něco velkorysejší prostor.

IMG_20200210_071122
Foto: Sabina Kvášová

Designový styl nové Capturu vychází z menšího modelu Clio. Ve srovnání s ním však nabízí, zásluhou hlubokých prolisů a chromovaných doplňků, dynamičtější a svalnatější tvary ve stylu SUV kupé. Nejvýrazněji pak působí příď vozu, v hlavní roli s masivními LED světlomety se zajímavým světelným podpisem ve tvaru písmene C. Podobný tvar mají také koncové lampy, které jsou také složené z diod. K vyšší výbavě Intens se váží 17palcové disky, testovaný vůz obouval pohledná 18palcová litá kola za příplatek.

IMG_20200210_071111
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Interiér nového Renaultu Captur snese srovnání s nedávno testovaným modelem Clio. Oproti němu však poskytuje vyšší posaz a lepší přední a boční výhled z vozu. Francouzský výrobce výrazně zapracoval na interiéru a zbavil se levně působících tvrdých plastů. Ty nahradily příjemnější měkké materiály, zásluhou kterých nyní působí hodnotnějším, až luxusním dojmem. Základní rozmístění displejů a ovládacích prvků koncepce kopíruje menší Clio.

Srdce interiéru tvoří centrální, na výšku postavený středový panel informačně-zábavního systému s 9,3palcovým dotykovým displejem a v případě testovaného vozu příplatkový 10palcový digitální štít před řidičem. Infotainment Easy Link disponuje přehlednou a minimalistickou grafikou, má rychlou odezvu, intuitivní nabídku i vysoké rozlišení.  Podporuje poslední protokoly pro připojení mobilních zařízení. Přístrojový štít zobrazuje velký otáčkoměr a rychloměr, nechybí všechny podstatné informace o jízdě.

Naše pochvala směřuje k přítomnosti samostatného panelu ovládání klimatizace velkými kruhovými ovladači s displeji. Není tedy potřeba se za jízdy rozptylovat brouzdáním v menu dotykové displeje. Také tlačítko pro volbu jízdních režimů, vyhřívání sedadel nebo funkce start-stop se nachází v jedné přehledné řadě. Další skupina ovládacích tlačítek se nachází vlevo od volantu, ty rozšiřují ovládání přidružených funkcí a zlepšují přívětivou, byť trochu svébytnou ergonomii ovládání vozu.

IMG_20200210_071328
Foto: Sabina Kvášová

Renault Captur poskytuje své posádce dostatek místa v obou řadách sedadel a v pohodlí přepraví čtyři cestující. Po stránce prostornosti snese srovnání se svými hlavními konkurenty jako je Škoda Kamiq nebo nový Peugeot 2008, jak vnitřním prostorem, tak objemem zavazadlového prostoru. Ten v případě Capturu činí 404 litrů a navíc přidává dvojité dno nebo možnost posunout celou zadní řadu sedadel v jedné rovině.

Jedeme

Nový Captur jsme měli šanci vyzkoušet s nejsilnější nabízenou motorizací v podobě benzinového přeplňované čtyřválce o objemu 1.33l TCe a výkonem 155 koní. Tento agregát je možné pořídit pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC a pohonem předních kol. Motoru chybí prvotní zátah, bohatě to ale vynahrazuje ve středním pásmu, kde si cítí velmi jistě a Captur žene odhodlaně vpřed.  Nechybí mu pružnost a slušná dynamika pro rychlejší jízdu. Tomu po většinu času zdárně sekunduje převodovka. Až na rozjezdy, kdy si není příliš jistá, řadí ve vyšší rychlosti plynule a dále zbytečně nezmatkuje při podřazování.

IMG_20200210_071153
Foto: Sabina Kvášová

Crossover ušel velký kus cesty, co se týče jízdních vlastností. Nyní je více komfortní, lépe odhlučněn a tužší podvozek oplývá větší dávkou sebejistoty, bez ztráty pohodlí a přilnavosti. Ani ve městě neztrácí na dobré ovladatelnosti a každodenní úkoly zvládá bez problémů. Spotřeba nejsilnějšího motoru je závislá na stylu jízdy. Nám se podařilo po čas testu jezdit v kombinaci něco málo přes 7 litrů benzinu na 100 km.

Hodnotíme

Nový Renault Captur je po modelu Clio dalším příjemným francouzským překvapením. Je vidět, že výrobce, vědom si jeho dosavadní oblíbenosti, zapracoval na klíčových stránkách jako interiér a jízdní vlastnosti. V těch dvou směrech zaznamenal Captur největší posun k lepšímu. Svoji posádku dokáže příjemně hýčkat a dodávat pocit bezpečí moderními jízdními asistenty, příjemnou jízdou a snadným ovládáním v ruku v ruce s dobrými jízdními vlastnosti, které potěší každého uživatele. Nemáme tedy obavu, že by se nový Renault Captur opět nezařadil mezi nejprodávanější malá SUV.

Cena modelu s touto motorizací ve výbavě Intens bez dalších příplatků startuje na částce 547 500 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu Renault

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018