Test modernizované Hondy HR-V
22. 5. 2019
Líbí se vám Honda HR-V? Protože to je Honda? Protože je to SUV, má krásný tvar, žraločí ploutev na střeše a neviditelnou kliku u zadních dveří? Nebo se vám zdá zkrátka praktická? Důvodů pro výběr auta právě pro vás mohou být desítky a stovky. Všeobecným jmenovatelem jsou peníze a snaha o vysněný společenský status. I kdyby měla být klamná.
Díváme se
Na českých silnicích je značka Honda pojmem. Honda HR-V z toho těží a při pohledu z vnějšku se zdá, že úspěšně. Ukazuje, že umí zacházet s designem exteriéru, být v kontaktu s trendy, naznačovat klady a vzbuzovat naděje u řidičky, která tuhle ikonickou značku obdivuje a už se vidí za jejím volantem jako její majitelka. Takovou sílu exteriér Hondy HR-V má. Je dynamicky esúvéčkový, zdobený moderními atributy a lesknoucí se kvalitními laky i „chromováním“. Uvidíte-li Hondu HR-V, ohlédnete se za ní. To se cení.
Nasedáme
Nedá se nic dělat, po nasednutí naděje částečně ochladnou. Interiér je sice prostorný, a to včetně zavazadlového prostoru, jehož kapacitu můžete ještě umocnit využitím sklopených zadních sedadel („magic seats“), ale přesto hned ucítíte závan minulých časů, víc šetření, řešení, která už dávno nemají punc novinek. Držení úzkého volantu není příliš komfortní, spousta ovladačů na něm spíš obtěžuje, než pomáhá, řadicí páka lehce vibruje a její vedení není docela přesné, displej není dostatečně jednoduchý a intuitivní, snadno na něm zabloudíte a strávíte jeho obsluhou víc času, než byste čekali. A tak hlavní pochvala bude patřit velmi dobrému výhledu, který má pro řidičku vždy svou cenu a vyššímu podvozku (nebudete se tolik bát vystouplých obrubníků).
Jak už to tradičně bývá, je Honda HR-V v základní výbavě vybavena prvky, které jiná auta nabízejí až v nadstandardu. V případě modelového stupně Elegance tak samozřejmě získáte třeba bezpečnostní systém z varování před čelní srážkou, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, dálkové ovládání a centrální zamykání, vyhřívané přední sedačky, nebo duální automatickou klimatizaci.
Jedeme
Atmosférická zážehová patnáctistovka, která pohání Hondu HR-V, rozhodně neosloví závodnické duše a otvírá svou náruč poklidným a spíše konzervativním ženám za volantem, které se nejčastěji pohybují v akčním radiu středního města. Pro takové je svezení v tomto voze málem stvořené. Do chvíle, než se budete snažit vytáhnout rychlost nad 100 km, budete se cítit spokojeně, jakmile opustíte tuto hranici, odmění se vám Honda HR-V ječivým zvukem motoru, který pronikne všemi póry do kabiny, která se při nižší rychlosti zdá docela dobře odhlučněná, a bude po idyle. Při jízdě na hrbolatém povrchu Honda HR-V trochu poskakuje, její předností je plynulý a jistý pohyb v zatáčkách. Spotřeba se při konzervativní a pohodové jízdě pohybuje lehce nad 6 litry, což představuje hranici únosnosti.
Hodnotíme
Vyrazit si s Hondou HR-V na poklidný nedělní výlet do širšího okolí, jako jsme to udělali my, může zaručit spokojený zážitek řidičky i pasažérů. Vnitřní prostor je prvním předpokladem cestovního komfortu, odhlučnění kabiny při pomalejší jízdě funguje a člověk se může kochat pohledem na jarní krajinu všude kolem. Pro rodinné výlety je Honda HR-V jako stvořená. Dostane vás pohodlně tam a zase zpátky, její vzhled bude přitahovat oči automobilové veřejnosti, a to je také jedno z mnoha přání, která v této souvislosti člověk má. Cena Hondy HRV se v závislosti na výbavě pohybuje od 479900 Kč. Testovaný vůz ve výbavě 1.5 i-VTEC /96 kW Elegance stojí 549900 Kč.
Více na webu Honda