Test modelu ZS legendární značky MG
2. 1. 2023
Závan britské automobilové historie dorazil do Česka! Legendární automobilka MG, jejíž kořeny sahají až do roku 1924, loni přivezla na český trh zbrusu nové portfolio vozů. V našem testu jsme prověřili nejvyšší výbavu malého SUV modelu s označením ZS. Tento crossover startuje pod hranicí půl milionu korun.
Díváme se
Zástupce kategorie menších SUV je tady. MG ZS je klasickým zástupcem městských SUV, který na poměrně malé platformě skrývá slušný kus auta.
Zvenčí zcela nenadchne žádnými extravagantními prvky, ale na druhou stranu ani neurazí. Svým konzervativním pojetím karoserie mu předpovídáme nadstandardní designovou životnost.
Poměrně vysoké přední kapotě vévodí obří logo v mřížce chladiče a úzké čelní světlomety vhodně dokreslují ucelený look celého vozu.
Z profilu vynikne vyšší stavba karoserie o délce 4,3 metru a useknutá záď tvoří příjemný doplněk. MG ZS je „vyšperkována“ černými a chromovými doplňky. K celkovému konceptu ladí 17“ kola.
Nasedáme
Aby bylo jasno, znovuzrozená značka MG nyní spadá pod čínskou skupinu SAIC. Náš stereotypní pohled očekává u auta v kategorii „value for money“ spoustu kompromisů. Velká očekávání nebyla ani u dílenského zpracování. Zásadní chyba!
MG ZS je z hlediska zpracování na vysoké úrovni. Interiér působí prostorným dojmem a v zásadě nejsme schopni nalézt žádné vady, či nehodnotné materiály.
Celý interiér působí příjemně, nikde nic nevrže, žádné tvrdé plasty v dohledu. Tady prostě musíme dát podtrženou jedničku.
Tradičně umístěná přístrojová deska tvoří dominantu a ve středním panelu mu sekunduje 10“ displej infotainmentu. Ale o tom až později.
Usednutí za volant řidiče je přirozené a sedačky mají slušné vedení. Nikde nechybí dostatek prostoru ani na zadních sedačkách. MG ZS se vyhnulo i současnému nešvaru malých oken, které vytváří z interiéru tak trochu ponorku. V MG ZS je všude dobře vidět – přes kapotu i zadní okno krásně odhadujeme rozměry vozu.
Jedeme
Crossover MG ZS přichází na český trh s dvěma benzínovými motory: klasickou atmosférickou jedna-pětkou a turbo tříválcem o obsahu jeden litr. Druhý jmenovaný v kombinaci s automatickou převodovkou a výkonem 82 kW / 161 Nm je srdcem námi testovaného modelu.
K nastartování slouží tlačítko, které ihned probudí pohonnou jednotku a hned tu máme druhé pozitivní překvapení.
Na litrovém tříválci jsme nezachytili žádné nepříjemné projevy a vibrace. To je zřejmě dáno vyvažovací hřídelí. Motor je tichý a kultivovaný. Jedná se totiž o léty prověřený motor z líhně General Motors.
Automatická převodovka je perfektně sladěna s motorem a při jízdě nevytváří žádné rázy. Změny jednotlivých stupňů jsou prakticky nezaznamenatelné.
S ohledem na poměrně malý objem jde „zetesko“ slušně za plynem a rozhodně není brzdou provozu.
Při jízdě oceňujeme přehlednou digitální přístrojovou desku a veškeré funkce dostupné prostřednictvím infotainmentu.
Menší SUV MG ZS není ale jen digitální. Naštěstí všechny základní funkce jsou dostupné klasickými tlačítky.
Trošku zvláštní je chybějící teploměr vnější teploty a netradiční pojetí volby teploty v interiéru. Chybí totiž nastavení ve stupních celsia. Vnitřní teplotu v MG ZS nastavujeme škálou od modré po červenou. 🙂
Z hlediska bezpečnostní výbavy nám nechybí zcela nic. Všechny dnes běžné asistenty máme k dispozici. U jednoho se ale musíme na chvíli zastavit a vysvětlit.
Jedná se o Lane Assist. Původním předpokladem bylo, že tento asistent hlídá jízdu v pruhu.
Chyba lávky! Jedná se o funkci, která sleduje pruh. Pokud budete chtít například přejet z pravého pruhu do rychlejšího levého, tak vás asistent upozorní na blížící se vůz, který je rychlejší než vy. Vy tak víte, že už se před něj nestihnete zařadit.
K infotainmentu a funkcím nemáme žádné výhrady. Android Auto a Apple car funguje bez chyby. Drobné mušky vidíme ve vestavěné navigaci, která není zrovna z nejrychlejších.
S MG ZS jsme vyzkoušeli nejrůznější typy silnic a musíme ocenit naladění podvozku. Žádné rázy a odskakování. Vše je pěkně stabilní i při vyšších rychlostech. MG – palec nahoru!
Hodnotíme
Pohledný model MG ZS je čerstvá novinka a čas ukáže, jak se etabluje na našem trhu. Už nyní ale předvídáme, že s ohledem na výbavu, velikost a dobře zvolenou cenu budeme tento model potkávat na silnicích stále častěji.
Když k tomu přidáme příjemnou spotřebu, která se v průběhu testu dostala v kombinovaném provozu na 6,5 l/100 km, kufr o velikosti slušných 448 litrů, bezchybný ergonomický interiér a nadčasový vzhled, máme tady jednoho z adeptů na skokana roku ve své kategorii SUV.
Kolik za tento model přesně zaplatíte? MG ZS (výbava Essential, 1.5 DVVT, výkon 78 kW / 106 koní, 5st. manuál) startuje na velmi atraktivní ceně 424 940 Kč.
Cena nám testovaného modelu ZS v nejvyšším stupni výbavy Exclusive (1.0 TGI 82 kW / 111 koní, s 6st. automatem) činí velmi příznivých 529 940 Kč. Automobilka MG k tomu navíc automaticky dává 7letou záruku! O důvod víc se na něj přijít podívat osobně…
Více na webu MG