
Test: Mercedes-Benz B 180 poslouchá na slovo
2. 9. 2019
Kompaktní MPV Mercedes-Benz třídy B má nyní nový střih a poslouchá. To jsou kvality, které my ženy dokážeme ocenit. Redakce magazínu Žena v autě.cz otestovala novou generaci tohoto modelu a objevovala silné, ale i slabé stránky modelu.

Díváme se
Třetí generace modelu Mercedes-Benz třídy B přinesla snížení celé karoserie a modernizaci přední masky s novými světlomety včetně upravených nárazníků. Béčko je nyní na první pohled více sportovní a dynamické. Zajímavé je, že stojí na stejné platformě jako modely třídy A, se kterou mají modely třídy B společné například stejné rozměry ideální pro parkování ve městě.
Na rozdíl od Áčka je třída B o 12 centimetrů vyšší. Díky tomu se Béčko může pochlubit snadnějším nastupováním a lepším – a tedy bezpečnějším – výhled z vozu.

Nasedáme
Dobrý výhled z vozu a pohodlné nastupování by skutečně mohly některé konkurenční modely třídě B závidět. Na testovaném modelu B 180 se mi také líbila kvalita čalounění a použitých materiálů, pohodlná ortopedická sedadla a dokonale plynulé přechody mezi přístrojovou deskou, středovým tunelem a obložením dveří. Interiér působí luxusně a prostorně. Navíc dostatek místa u kolen a nad hlavou najdou i dospělí pasažéři jedoucí vzadu.
Nejnovější technologie a design palubní desky odpovídá aktuálním modelům značky Mercedes-Benz. Právě vyspělé technologie stojí za tím, že testované Béčko „poslouchá“. Digitální panel, táhnoucí se zleva do středu palubní desky, je rozdělen na obrazovku palubního počítače a dotykovou obrazovku navigace a infotainmentu.
Celý systém jde ovládat hlasem pomocí systému Linguatronic. Stačí říci: „Hej Mercedesi,“ a ozve se reakce počítače. Pak už stačí říci jen své přání. Je libo spustit navigaci s konkrétně zadaným cílem nebo změnit teplotu v autě? To vše tento model umí. Pokud zrovna nemáte chuť si povídat, jde systém ovládat touchpadem na středovém tunelu. Zadávání například adresy do navigace chce cvik a také trpělivost. Je třeba být pozorný a raději tak učinit před cestou, neboť touchpad je hodně citlivý a snadno se nějaké písmenko překlikne na jiné.

Tradičně byly modely třídy B vnímány jako zástupci segmentu rodinných MPV. Po nahlédnutí do zavazadlového prostoru jsem však o tom začala pochybovat. Ačkoliv je kufr s úložnými prostory navržen prakticky, limituje ho celkový objem 455 litrů.
Mercedes-Benz třídy B jako optimální auto pro aktivní páry? Ano. Jako druhé auto do rodiny? Ano. A co jako auto pro velkou rodinu? To ne.

Jedeme
Řidičsky patří testovaný model B 180 k čilým, komfortním pohodářům s tichým chodem, který se snadno řídí. Benzinový motor o obsahu 1.3 s výkonem 100 kW poskytuje dostatek sil pro agilní jízdu. Podvozek je velmi příjemně odladěn. Řízení ve městě po dlažebních kostkách nepřestavovalo pro testované B 180 žádný problém. V zatáčkách umí být pěkně čilé a dobře stabilní.
Jednou z dalších silných stránek je spotřeba. Ta se po týdenním testování ustálila na hodnotě 6,1 litru, a to jsem testované B 180 rozhodně nešetřila. Testované „Béčko“ disponovalo také inteligentními asistenčními systémy a funkcemi zajišťující pohodovou jízdu. Díky tomu jsem se po celou dobu testování v autě cítila opravdu bezpečně.
Aktivní asistent udržování odstupu Distronic automaticky reguluje vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu. V kombinaci s rozpoznáváním dopravních značek jde doporučenou rychlost pohodlně převzít stisknutím tlačítka. Asistent hlídání mrtvého úhlu zabraňuje kolizím na silnicích s více pruhy nebo na dálnicích a při stání monitoruje ještě 3 minuty od vypnutí motoru projíždějící cyklisty nebo vozidla a dokáže opticky a akusticky varovat. V testovaném modelu B 180 byl také aktivní brzdový asistent, zabraňujícím těžkým nehodám způsobeným krátkou vzdáleností nebo nepozorností. Systém varuje opticky a akusticky před hrozící kolizí a v případě nečinnosti dokáže dokonce samostatně brzdit, aby zmírnil následky hrozící nehody.

Hodnotíme
Testovaný model Mercedes-Benz třídy B si nedokáži kvůli menšímu kufru představit jako plnohodnotné rodinné auto. Jednoznačně bude ale slušet a vyhovovat mladým či starším aktivním párům, anebo maminkám s dětmi. Velmi příjemně se řídí a výkon 100 kW je ideální i pro agilnější jízdu.
Svébytnými silnými stránkami u testovaného Béčka je jeho technologická vyspělost s možností ovládání systému hlasem, díky čemu je jízda bezpečnější než kdykoliv předtím. Prostornost v kabině, skvělý výhled z vozu a snadné nastupování jsou už jen příjemným přídavkem při volbě tohoto vozu.
Testovaný model Mercedes-Benz B 180 stojí bez příplatků 680 020 Kč a spotřeba kolem 6 litrů z něj navíc dělá velmi hospodárný model. A to se také počítá!
Více na webu Mercedes-Benz