Barva karoserie dává tušit, že v tomto hatchbacku budou vládnout ženy. Je tomu ale skutečně tak? Nezapomnělo se na něco, na čem si my ženy-řidičky zakládáme? Žena v autě.cz otestovala Mercedes-Benz A 200 ve vrcholné výbavě AMG Premium.
test MB A 200 AMG Premium: foto Žena v autě.cz
Díváme se
Mercedes-Benz třídy A jezdí po silnicích už 26 let. Od té doby prošel mnoha proměnami. Do redakce se k nám dostala 4. generace po zdařené omlazovací kúře.
Design patří bezesporu ke stěžejním argumentům, když si my ženy vybíráme auto. V tomto ohledu modernizované áčko sbírá cenné body.
test MB A 200 AMG Premium: foto Žena v autě.cz
Testovanému Mercedesu se špičkovou výbavou AMG Premium (+154 000 Kč), obsahující například i sportovnější podvozek se sníženou světlou výškou a lepší brzdy, nechybí smyslnost a půvab ze všech stran.
Malé trojcípé hvězdičky na přední masce testovaného áčka připomínají brilianty v prstýnku.To se nám ohromně líbí!
Přední, MultiBeam LED světlomety (+9 018 Kč) i zadní elegantní světla efektně rámují sportovní křivky karoserie. Narůžovělá metalíza Rose Gold (+19 591 Kč) dynamický dojem z vozu příjemně zjemňuje. Celkem 4,4 metru dlouhý model Mercedes-Benz A 200 je ideálním autem pro každodenní cestování včetně parkování ve městě.
test MB A 200 AMG Premium: foto Žena v autě.cz
Nasedáme
Dalším důležitým aspektem při výběru auta je jednoduchost ovládání. Nebo snad znáte nějakou ženu, která by ráda četla návody? 🙂 Ovládání musí být srozumitelné a jednoznačné, jako lousknutí prstů.
Takovou podmínku omlazené áčko splňuje. Palubní desce dominuje obří displej složený ze dvou velkých 10“ palcových obrazovek s multimediálním systémem MBUX s rozšířenými funkcemi a navigací s krásnou moderní grafikou.
test MB A 200 AMG Premium: foto Žena v autě.cz
Všechny systémy se v zásadě dají ovládat na multifunkčním volantu nebo jednoduše hlasem. Stačí zavolat „Ahoj, Mercedesi“ a vyslovit své přání: otevřít okna, zahřát sedadlo nebo například navigovat do stanoveného cíle. Mercedes to bez komplikací v komunikaci splní. Zadávat své povely jde také prostřednictvím touchpadu na středové tunelu.
Interiér klade maximální důraz na estetično, prémiový design a kvalitní materiály včetně dekoru lesklého hliníku (+5 443 Kč) a ultra moderního šedivo-modrého čalounění.
test MB A 200 AMG Premium: foto Žena v autě.cz
Interiér je navržen velmi vzdušně a prostorně, takže po nasednutí překvapivě nemáte dojem, že sedíte v malém autě. Zadní dveře jdou krásně doširoka otevřít. Manipulace a upevnění dětské sedačky v 2. řadě sedadel je snadná.
S ohledem na co největší objektivnost při testování tohoto hatchbacku, je třeba také dodat, jaké má model A 200 limity. V zásadě jsou dva.
Velikost kufru a výhled vzad. Oboje se dá modelu částečně prominout. Kufr s praktickou, nízkou nakládací hranou a objemem 350 litrů (po sklopení zadních sedadel až 1 190 litrů) je u kategorie hatchback zcela akceptovatelný. Stejně jako omezenější výhled vzad, který je dán svažující se linií karoserie. Tuto nevýhodu vyvažuje zadní parkovací kamera (za příplatek).
test MB A 200 AMG Premium: foto Žena v autě.cz
Jedeme
Snadnost řízení a bezpečnost. Dva pádné argumenty, které společně s designem a ergonomií ovládání patří k zásadním proměnným při volbě ideálního auta. Mercedes-Benz A 200 přesně těmto aspektům vyhovuje.
test MB A 200 AMG Premium: foto Žena v autě.cz
Pod kapotou testovaného áčka se ukrývá mild-hybridní pohon. Benzinový čtyřválec je doplněný o elektromotor s celkovým výkonem 120 kW, odpovídající síle 163 koní. O hlaďoučké rozjezdy se stará sedmistupňová automatická převodovka.
Model A 200 AMG Premium jede hladce a svižně a naprosto snadno se řídí. Ve městě jsem si pochvalovala jeho jemnost a obratnost v městských uličkách. Na dálnici překvapil dynamikou a neutahatelností. Přitom se týdenní spotřeba pohybovala i v ostřejším kolem šesti litrů.
test MB A 200 AMG Premium: foto Žena v autě.cz
Kdyby tohle auto patřilo do zvířecí říše, bylo by čipernou antilopou. 🙂 Radostně se vrhá do zatáček, ze kterých vybíhá tryskem, jako ten nejobratnější sporťák. Uhrane příkladnou stabilitou.
Další zjištěnou doménou testovaného áčka je chytrost moderních technologií a rozmanitost přítomných bezpečnostních asistentů.
O dokonale komfortní jízdu se stará například asistent pro jízdu v pruzích, hlídání mrtvého úhlu, aktivní brzdový asistent, asistent dopravních značek (+9 174 Kč) nebo adaptivní tempomat. Výsledkem je bezpečná a sebevědomá jízda pod naprostou kontrolou
Hodnotíme
test MB A 200 AMG Premium: foto Žena v autě.cz
Testovaný Mercedes-Benz A 200 AMG Premium je taková holčičí raketa. Nezapomnělo se na nic. Áčko umí okouzlit slušnou dávkou dynamiky, komfortem, hospodárností a pocitem bezpečí, to vše kombinováno snadným řízením. Mild-hybridní Mercedes-Benz A 200 AMG Premium exceluje atraktivním designem, naprosto srozumitelným infotainmentem a kvalitními materiály.
Neobjevila jsem žádné vrásky na kráse. Tedy kromě menšího kufru (který je však už tradičně pro hatchbacky charakteristický) a ceny. Cena testovaného modelu A 200 v nejvyšší testované výbavě AMG Premium se raketově vyšplhala se všemi příplatky na 1 216 879 Kč. Mercedes-Benz třídy A (A 180/100 KW) jinak startuje na 673 620 Kč.