PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ
test FIAT 500e Armani: foto Žena v autě.cz

Test luxusního Fiat 500e Giorgo Armani

3. 12. 2025

Nestává se často, aby světoví módní návrháři spolupracovali na podobě auta. Giorgio Armani si šel vždy vlastní cestou a svou nezávislost si hlídal. Elektrický model Fiat 500e v edici Giorgo Armani je příkladem jeho vášně i důslednosti. O tenhle elektromobil budete muset Ježíškovi psát hodně dlouho. Je malý, je drahý a … naprosto k sežrání. Seznamte se se příkladem dokonalého stylu na 4 kolech.

Díváme se

Na tuhle spolupráci kývl Fiatu Giorgio Armani k výročí svých devadesátin. Designéři to s ním určitě neměli jednoduché.

„Re Giorgio“ – král Giorgio byl totiž proslulý tím, že dohlížel vždy na každý detail své kolekce a každý aspekt svého podnikání. Než letos v září božský Giorgio opustil v požehnaném věku svět, stihl tuto edici uvést, a to včetně povedené reklamy s auto přehlídkou v ulicích Milána.

Legendární 3,5 metru dlouhý Fiat 500e s kulatými FULL-LED světlomety doplněnými o obloučky s denním svícením díky této spolupráci šperkuje takový pomyslný luxusní kabátek od Giorgio Armaniho.

Zvenku upoutají 17palcová kola s iniciálami Giorgio Armani, štítky s jeho podpisem, a hlavně šedozelená barva, která s největší pravděpodobností bude barvou roku 2026! Je vidět, že byl „Re Giorgio“ opravdový vizionář.

Nasedáme

test FIAT 500e Armani: foto Žena v autě.cz-3

V jednom rozhovoru Armani pronesl, že luxus musí být pohodlný, jinak to není luxus. Šedozelený interiér testované pětistovky je s tím naprosto v souladu.

Styl dělají detaily. Fiat 500e oplývá řadou detailů, na které je radost koukat i se jich dotýkat.

Palubní deska s dekorem z pravého dřeva má uprostřed podložku pro bezdrátové nabíjení mobilu, na které je panorama Turína včetně Eiffelova vysílače.

V hlavových opěrkách sedadel je vyraženo Armaniho logo. V madlu dveří je použitý plast vylisován s obrázkem pětistovky a textem MADE IN TORINO. O kvalitní zvukový zážitek se stará značka JBL.

test FIAT 500e Armani: foto Žena v autě.cz_9509 ve velké velikosti
test FIAT 500e Armani: foto Žena v autě.cz

Uprostřed palubní desky se nachází velká dotyková obrazovka s infotainmentem v pěkné grafice s chytrou navigací.

Praktickou vychytávkou je, že při zadání cílové adresy v navigaci displej automaticky informuje o stavu baterie při dosažení cíle nebo o možnostech nabíjení na trase.

Fiat 500e je malé auto především do města, a tak nepřekvapí, že tato stylová nákupní taška má zavazadlový prostor o objemu 185 litrů.

Jedeme

test FIAT 500e Armani: foto Žena v autě.cz
test FIAT 500e Armani: foto Žena v autě.cz

Ty opravdové emoce Fiat 500e přiváží nikoliv na pohled nebo na dotek, ale svou jízdou. Tohle autíčko je mrštné, bystré, nápadité, vejdete se s ním ve městě takřka kdekoliv.

Jako bezemisní vůz s výkonem 87 kW (118 koní) s točivým momentem 220 N.m. má naprosto dostatečnou kubaturu.

Testovaný kus sbírá sympatie svým tichým chodem a ladností, s jakou umí odstartovat z místa. Jízda je s tímto tunu a 335 kilogramů vážícím drobečkem s kapacitou baterie 42 kWh zábavná. Z 0 na 100 km/h dosáhne za 9,5 vteřiny.

Naprosto snadno se řídí, a ještě lépe se s ním manévruje v křivolakých uličkách. K tomu napomáhá příjemně přeposilovaný volant. 

test FIAT 500e Armani: foto Žena v autě.cz-1

Při jízdě po dálnici rozhodně nejste brzdou provozu, jen deklarovaný dojezd jde v závislosti na jízdním stylu dolů.

Během jízdy je velice praktický asistent s aktivním vedením v jízdních pruzích nebo adaptivní tempomat.

Při řízení je na výběr několik jízdních režimů. Auto brzdí, resp. rekuperuje a dobíjí baterie podle toho, jaký si navolíte režim.

Díky jednopedálovému režimu se silnou rekuperací vůbec nepoužíváte brzdu a ušetříte více energie v baterii.

Fiat 500e měla naše redakce k dispozici tři týdny během měsíce října. Teploty se pohybovaly kolem 10 stupňů, a tak byl reálný dojezd na jedno nabití kolem 250 km (výrobce udává dojezd dle WLTP mezi 320 km).

Fiat 500e u dobíječky Pražské energetiky: foto Žena v autě.cz
Fiat 500e u dobíječky Pražské energetiky: foto Žena v autě.cz

Pro jízdu ve městě je takový dojezd v pořádku. Reálná spotřeba během týdenního testování se pohybovala kolem 13,7 kWh.

Během testování naše redakce pětistovku dobíjela na rezidentních AC dobíječkách nebo na sloupech veřejného osvětlení, kterých je díky Pražské energetice stále více.

Z 0 na 80% baterie to šlo během hodinky. Nabíjet zvládá Fiat 500e poměrně rychle (do výkonu dobíječek 85 kW).

Hodnotíme

Giorgio Armani byl zastáncem toho, že rozdíl mezi stylem a módou spočívá v kvalitě. Za nás v redakci veze Fiat 500e přesně takovou hodnotu.

test FIAT 500e Armani: foto Žena v autě.cz_9528 ve velké velikosti
test FIAT 500e Armani: foto Žena v autě.cz

Fiat 500e v edici Giorgio Armani je stylový kabát na 4 kolech. Chcete si ho oblíknout, jezdit s ním po městě a dělat s ním parádu každý den.

Tichoučká a bleskurychlá jízda kombinovaná s notnou dávkou stylu totiž dokáže okouzlit.

Fiat 500e v edici Giorgio Armani mi sedí a dává „smysl“, stejně jako kratochvíle typu „investiční kabelka do sbírky“ nebo „kus moderního umění“, co chcete mít doma.

Pravda, cenovka je vysoká. Po třech týdnech testování mám chuť věc lakonicky uzavřít slovy: „No a co!? Líbí se mi.“ 🙂

Nedostupnější elektrický Fiat 500e (23,8 kWh elektrický 70 kW/ 95 k) startuje na ceně 599 900 Kč. Testovaná varianta Fiat 500e Giorgio Armani stojí akčních 919 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Fiat

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., IČO: 26744007, Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018