Test: litrový/libový Ford Fiesta
2. 7. 2018
Taková mrštná kočička do města. Nová Fiesta dokáže na první pohled vzbudit chuť pořádně si zajezdit. Není ale výbava s označením ST line spíše jen na oko? Zajišťuje benzinový tříválec dostatek výkonu? Takové otázky nám při převzetí klíčků paralelně vytanuly na mysl. Po prvních pár kilometrech všem pochybám rychle odzvonilo. Paket ST Line má u Fiesty náramně sportovního ducha a 125 koní u tohoto třídvéřka je ažaž.
Díváme se
Ford Fiesta patří k velmi oblíbeným hatchbackům do města. Nová generace nepůsobí zvenku nijak překotně. Křivky, které model Fiesta charakterizují, zůstaly zachovány, stejně tak jako úsporné rozměry (délka 4 metry a šířka 1,7 metrů). Ačkoliv není třídveřová varianta zrovna pro maminky či pro rodinu, musí se nechat, že Ford Fiesta ST Line v červené barvě s povedenými mlhovky s přisvícením do zatáček, příplatkovou černou střechou se zpětnými zrcátky lakovanými v černé barvě (+8 100 Kč), sportovním spoilerem (+4 050 Kč) a 18“ koly vypadá maximálně atraktivně.
Nasedáme
Přepracovaná palubní deska je oproti předchozí generaci pohlednější a nabízí skutečně jednoduché ovládání. Stejně tak nový infotainment s barevnou 6,5“ dotykovou obrazovkou se snadno ovládá a jde propojit přes systém Sync s chytrým telefonem. Interiér má sportovní nádech díky červeno černým kombinacím na čalounění a palubní desce. Na předních sedadlech je moře místa i odkládacích prostorů.
Přiznám se však, že interiér na mě působil trošku lacině, a to zejména díky použitým plastům. Vzhledem k třídveřovému provedení je nastupování vstříc zadním sedadlům složitější, ale to není u třídvéřek žádná novinka. Manipulovat například s dětskou autosedačku si raději ani nechci představovat. V tomto ohledu je třídvéřová Fiesta spíše na zábavu. Objem zavazadlového prostoru patří k průměru a nabízí 292 litrů, po sklopení zadních sedadel jde dosáhnout 1093 litrů objemu.
Jedeme
Jízdně na mě Fiesta zapůsobila. Skvěle se řídí, krásně akceleruje, v zatáčkách je obratná, ve městě se s ní dá krásně manévrovat a to nemluvím o parkování, které jde díky kompaktním rozměrům jako po másle. Ford Fiesta ve výbavě ST-Line s testovaným litrovým tříválcovým EcoBoostem o výkonu 92 kW, resp. 125 koní a se šestistupňovým manuálem mě svými schopnostmi velmi mile překvapila. Musím jednoznačně pochválit slušný výkon a tichý chod tříválce. V kombinaci s povedeným podvozkem a sportovním odpružením jsou výsledkem optimální jízdní vlastnosti. Jedinou nevýhodou je, že je Fiesta poměrně nenasytná, co se benzinu týče. Spotřeba se mi zdá u tohoto malého městského hatchbacku poměrně vysoká. Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na 6,6 litrech, oproti deklarovaným 4,3 litrům jde o značný rozdíl. .-(
Hodnotíme
Třídvéřové varianty bývají víc sexy, čert vem to, že nejsou z pravidla praktické. Nový Ford Fiesta slibuje spoustu řidičské zábavy, jak na okresce, tak v městském provozu. Je ale nutno počítat s vyšší spotřebou. .-( Ideální auto pro nezávislé řidičky. Maminkám s dětmi doporučujeme poohlédnout se po pětidvéřové verzi. Třídvéřový Ford Fiesta (1.1 63 kW výbava Trend) startuje na 299 990 Kč. Cena testovaného modelu (1.0 EcoBoost 92 kW ST-line) činí 402 990 Kč.
Více na webu Ford