Test Lexus NX 350h: Sláva designu
2. 6. 2023
Je ztělesněním užitného designu na čtyřech kolech. Žena v autě.cz otestovala druhou, vymazlenou, generaci hybridního modelu Lexus NX 350h. Objevte s námi kouzlo luxusního SUV, které je jako dělané pro nás ženy.
Díváme se
Nová podoba SUV Lexus NX budí velkou pozornost. Japonským designérům se podařilo vybrousit pořádně povedený šperk. Výrazné auto, které podtrhne osobnost každé řidičky.
Svými rozměry působí kompaktně a není žádným tajemstvím, že stojí na stejné platformě jako nová Toyota RAV4.
Oproti první generaci Lexus NX, které bylo mimochodem 2. nejúspěšnějším modelem v ČR, model povyrostl o pár centimetrů do všech stran, a to včetně rozvoru.
Délka 4,66 metru a šířka 1,86 metru jsou pro pohybování se ve městě naprosto ideální.
SUV Lexus NX s příplatkovou metalízou zaujme na první pohled elegantní přídí s osmiúhelníkovou maskou chladiče a v rámci nejvyšší výbavy Luxury Top s Quad-LED světlomety se čtyřmi segmenty s praktickou funkcí přisvětlování do zatáček.
Záď připomíná stavbu vysportovaného atleta. Výrazné LED světlomety jsou efektně propojeny jednotnou linií a doplněny označením LEXUS.
Nasedáme
Tleskáme! Interiér aktuální generace Lexus NX voní a dýchá prémiovými materiály a pohodlím. Vyšší posez přispívá k vnímanému komfortu a také lepšímu pocitu bezpečí.
Pod názvem Tazuna se ukrývá promyšlený koncept kokpitu s velkou 14palcovou, centrální obrazovkou, digitálním přístrojovým štítem, head-up displejem a volantem s dotykovými tlačítky.
Obrazovka potěší svou srozumitelností, hezkou grafikou a jednoduchým ovládáním. Funkce jdou překvapivě snadno ovládat i hlasem po zvolání „hej Lexus“.
Parádní poslech zaručuje prémiový systém Mark Levinson se 17 reproduktory.
Na interiéru testovaného modelu NX se mi líbí, jak designéři pracovali s detaily. Kouzlo interiéru není způsobeno pouze ušlechtilými materiály, příplatkovou panoramatickým střešním oknem a užitným designem. Kabina je velmi prostorná a NX tak může být univerzálním autem jak pro aktivní páry, tak rodiny s dětmi.
Zavazadlový prostor o objemu 545 litrů je prakticky řešen. Pod podlahou se nacházejí ještě dvě praktické skrýše. Po sklopení zadních sedadel zavazadlový prostor naroste na 1436 litrů.
Existuje však jedna moderní věc, na kterou se v Lexus NX pomalu zvyká. Jde o kliku. 🙂 Při otevírání dveří se musí stisknout tlačítko, nikoliv kliku klasicky uchopit. To samé členy posádky čeká při otevírání dveří zevnitř. Musí se jen „ťupnout“ na kliku a dveře se uvolní.
Jedeme
Srdcem full-hybridního Lexusu NX 350h je 2,5litrový, benzinový motor s pohonem všech kol E-Four se dvěma elektromotory, které čerpají energii z lithium-iontové baterie v podlaze. Testované SUV se může pochlubit výkonem 244 koní/179 kW. Z nuly na 100 km/h to NX 350h umí za 7,7 vteřiny.
Ke skrytým kouzlům Lexusu NX 350h patří sametová akcelerace a komfortní jízdní vlastnosti.
Z pohledu komfortu se sluší pochválit podvozek s nižším těžištěm a příkladnou stabilitu v zatáčkách. Ve městě Lexus NX 350h řidičku hýčká velmi tichým chodem, způsobeným jízdou na elektřinu například při rozjezdech. Auto se velmi hezky řídí, dobře se s ním manévruje v městských zatáčkách a dobře se s ním parkuje. Na dálnici ukonejší adaptivní tempomat s funkcí udržování v jízdním pruhu svým komfortem nejednu řidičku.
Další charakteristikou SUV NX350h je bezpečnost.
Lexus NX se chlubí asistentem pro bezpečné vystupování. Dveře se neotevřou, pokud v okolí vozu nebezpečně projíždějí ostatní vozidla nebo se blíží cyklista.
Ve vysokých rychlostech nebo při odbočování dokáže Lexus NX 350h upozornit na riziko nehody, když se k autu blíží rychle projíždějící auto nebo je v okolí cyklista na kole.
Silnou stránkou Lexusu NX350h je hospodárnost. Hodnota kombinované spotřeby se během týdenního cestování s tímto rodinným SUV s pohonem všech kol pohybovala kolem 7 litrů na 100 km.
Hodnotíme
Prémiový Lexus NX 350h nás v redakci skutečně okouzlil. Je výkladní skříní užitného designu. Interiér je v dokonalém souladu s potřebami řidiček a řidičů a všech členů rodiny. Jede hladce. Hýčká svým komfortem. Zároveň patří do skupiny hospodárných SUV s pohonem všech kol.
Kdyby takové argumenty pro koupi nestačily, pak stačí doplnit přítomné špičkové technologie a bezpečnostní asistenty, kteří zajistí dokonale bezpečnou jízdu.
Cenovka naprosto odpovídá. SUV Lexus NX (350h s pohonem předních kol) startuje na ceně 1 340 000 Kč. Cena testovaného vozu Lexus NX 350h 4×4 E-FOUR ve vyšší úrovni výbavy Luxury Top Panorama se s příplatky vyšplhala na 2 miliony bez deseti tisíc.
Více na webu Lexus