Test: Lexus CT 200h – poslední šance
5. 4. 2019
Tichá revoluce, jak bývalo před 9 lety označováno uvedení modelu Lexus CT 200h, se naplnila. Lexus od letošního roku uvádí jeho nástupce – crossover Lexus UX a nabízí tento model za velmi příznivých podmínek. Nám se podařilo stihnout hybridní Lexus CT 200h ještě naposledy otestovat a vzhledem ke skutečně atraktivnímu poměru cena/výkon a komfort radíme (zejména pražským řidičkám) na tento model zaměřit svou pozornost.
Díváme se
Modelu CT 200h na první pohled nechybí punc luxusu a přímá náležitost k prémiové značce Lexus. Pokaždé, když jsem k vozu přistoupila, říkala jsem si, že to snad ani není možné, aby takto prémiově vyhlížející hatchback, a ještě k tomu hybrid, měl cenovku hluboko pod milionem korun. Lexus CT 200h je elegantní a dokonale reprezentativní model pro každou řidičku, která má styl a sleduje trendy! Omlazený nárazník s charakteristickou maskou chladiče působí futuristicky a zároveň nevšedně. Vzhledově je nejlevnější model této prémiové značky skutečně nadmíru atraktivní!
Nasedáme
Povedeným vzhledem exteriéru to u modelu Lexus CT 200h zdaleka nekončí. Stačilo otevřít dveře a dýchlo na mě pohodlí, kvalitní materiály na té nejvyšší úrovni a prostornost. Veškeré materiály jsou maximálně příjemné na dotek a dokonale provedeny. Palubní desce dominuje dotyková obrazovka včetně ovládání audiosystému a navigace s přehlednou 3D grafikou a intuitivním touchpadem. Multimediální systém také nabízí online vyhledávání, aplikace Google Street View® a Panoramio® a funkci čtení příchozích textových zpráv. Zavazadlový prostor nabízí slušný objem 375 litrů, po sklopení zadních sedadel až 985 litrů objemu.
Jedeme
Aktuální trendy v mobilitě se ubírají cestou udržitelnosti a ochrany životního prostředí. Které z nás je tato filosofie blízká, jistě již slyšela o autech na hybridní pohon, jakým je například testovaný Lexus. Hybridy mají ve městech zelenou. Důkazem je nízká cena za parkování oproti autům s konvenčním pohonem. Stačí auto za 100 Kč registrovat a můžete parkovat v Praze kdekoliv, a to zcela zdarma. Přiznám, se, že jsem se s Lexusem nejen díky tichému chodu, ale také právě díky možnosti kdekoliv parkovat cítila maximálně volná a vše mě s ním maximálně bavilo.
Ve městě je tento model ve verzi 200h s výkonem benzinového motoru 100 kW, elektromotorem o výkonu 82 koní a pohodovou automatickou převodovkou, skutečně „milionový“. Tichý, obratný a velmi úsporný. Velmi dobře se řídí! Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na hodnotě kolem 4 litrů! Za to si Lexus CT 200h ovace rozhodně zaslouží. V městských uličkách je jedna radost s ním jezdit! Do rychlosti 50 km/h jde s Lexus CT 200h jezdit krásně na elektromotor. Nad tyto hodnoty se již o výkon postará benzinový motor 1.8 o zmíněném výkonu 136 koní. Sluší se ale podotknout, že při jízdě po dálnici ve vysokých rychlostech dokáže Lexus CT 200h nepříjemně překvapit hlučností motoru a také slabším reálným výkonem.
Hodnotíme
Vzhledem k závěrečné fázi cyklu modelu je Lexus CT 200h nabízen za skutečně velmi výhodnou cenu. Hybridní, luxusní hatchback za cenu 700 000 Kč? Ano. Za tuto cenu pojedete v prémiovém voze s maximálním pohodlím, prostorností a šikovnými asistenty. Pokud máte ráda hatchbacky, jezdíte často po městě či dokonce v Praze bydlíte, pak je „cétéčko“ velmi zajímavým autem. Jen po dálnici není tak živý, jak by se dalo předpokládat. Nízké provozní náklady a možnost parkovat kdekoli po Praze tento prémiový Lexus zdarma – to jsou velmi pádné argumenty pro koupi.
Více na webu Lexus