Test pikantního hatchbacku Kia Ceed GT
17. 12. 2019
Poslední generace modelu Kia Ceed je k dostání hned v několika verzích. Redakčnímu testu jsme tentokrát podrobili přiostřenou verzi GT. Nejedná se přímo o konkurenta klasických rychlých hatchbacků jako jsou Golf GTI nebo Hyundai i30 N. To ale neznamená, že s ním nemůže být zábava.
Díváme se
Korejský kompakt odlišují od standardní verze vedle podvozku sníženého o 1 cm, větších brzd nebo tužšího odpružení, především přiostřené rysy karoserie. Přední nárazník disponuje většími otvory pro nasávání vzduchu, voštinovou červeno-černou mřížku chladiče zdobí nepřehlédnutelná písmena GT. Rychlou verzi také prozrazují stylová 18palcová kola s červeně lakovanými brzdovými třmeny, černé lemy prahů, v zadní části pak černý difuzor a slibně vypadající chromové koncovky výfuku. Líbí se nám, že se designéři nesnažili, aby vůz za každou cenu působil co nejvíc sportovně. Povedený design má už základní verze a designérům se povedlo citlivě zahrát na sportovní notu, aniž by GT působilo přehnaně svalnatým dojmem. Červená metalíza Track pak dává celku hezky vyniknout.
Nasedáme
Interiér Ceed GT decentně hraje na sportovní notu. Kromě perfektně padnoucího koženého volantu s plaketkou GT nebo skvělých polokožených sportovních sedaček s Alcantarou, se v interiéru objevuje chic červené prošití nebo třeba hliníkové nášlapy na pedálech.
Dotykový 8palcový infotainment s bezdrátovým dobíjením jsme schválili už v testu modelu Kia Stonic. Vedle dotykového ovládání nabízí klasická analogová tlačítka. Za jízdy je tak ovládání mnohem efektivnější než trefovat se prsty na displej. Téměř maximální možná výbava zahrnuje všemožné jízdní asistenty, JBL audio systém, duální klimatizaci nebo bezklíčový přístup. Kia myslela na vše a nic důležitého neopomenula. Žádné extravagance nebo výstřelky se nekonají. Komfortní hatchback, jak se patří. To platí i pro cestující na zadních sedadlech, kam se s přehledem pohodlně vejdou dva dospěláci. Zavazadlový prostor pak má objem 395 litrů.
Jedeme
Srdcem Ceedu GT je turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválcový benzinový motor 1,6 T-GDI s výkonem 204 koní. Motor je spárovaný buď se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem 7DCT, nebo jako v případě testovaného vozu šestistupňovým manuálem. Kia Ceed GT zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 7,5 sekundy, automat to pak zvládne o desetinu rychleji. Tachometr se zastaví na hodnotě 230 km/h. To nejsou vůbec špatná čísla, když vezmeme v potaz, že se nejedná o hot-hatch, ale pouze „výbavu“ s nejvýkonnějším motorem z nabídky. Ceed GT není tedy tak rychlý jako třeba výše zmíněný Golf GTI, ale ten má o 41 koní navíc.
V praxi Ceed GT potěší dostatkem síly ve středním spektru otáček a celkově kultivovaným projevem. Špatná není ani zvuková kulisa, která je při běžném režimu příjemně tichá. Ve sportovním módu se otevře klapka výfuku a projev naopak zhutní. Slova chvály si zaslouží nastavení podvozku. Je sice tužší, ale ne uskákané. Kia je v tomto ohledu v současných modelech opravdu na úrovni. Na každodenní ježdění je dobře vybalancované, stejně tak, jako strmé a komunikativní řízení. Kia Ceed GT není v součtu jízdních vlastností tak ostrý jako Hyundai i30N, za to je mnohem příjemnější.
Jediná výtka směřuje ke spotřebě. Výrobce udává kombinovanou spotřebu pod 7 litrů benzinu na 100 km. V praxi je třeba počítat s hodnotou o dva litry vyšší, což je na relativně malý motor poměrně hodně.
Hodnotíme
Kia Ceed GT je objektivně velmi povedeným vozem. Nabízí dobře vyvážený mix jízdních a užitných vlastností. Většinu času dokáže být kultivovaným a pohodlným hatchbackem, nebojí se ale vycenit zuby a na klikaté okresce vykouzlit řidičce úsměv. Jasně, není tak rychlý jako dravější konkurence, ale o to více použitelný, pokud jezdíte každý den. Navíc je k mání ještě praktičtější verze ProCeed s větším kufrem.
Největším plusem modelu Kia Ceed GT je pak cena. Základní cenovka 619 980 Kč zahrnuje totiž téměř kompletní výbavu. Připlácet už se dá pouze za drobnosti, a i s nimi se dostanete lehce přes 700 tisíc Kč. A to už je hodně dobrá nabídka.
Více na webu Kia