Test kompaktního SUV: Suzuki Vitara
10. 1. 2025
Suzuki Vitara je tady víc než tři dekády a nikdy nebylo hezčí. Jak tento mild-hybrid jezdí a v čem se skrývá kouzlo omlazeného SUV japonské automobilky? Žena v autě.cz otestovala jednu ze základních verzí s pohonem předních kol.
Díváme se
Návštěva pomyslného kosmetického salonu se Vitaře opravdu povedla. Pravda, jedná se především o úpravu přídě.
Facelift obyčeje je občas třeba, co si my ženy budeme povídat … 🙂
Přídi dominuje černá maska chladiče s chromovou linkou a také lišta na nárazníku. Elegantní a minimalistická LED světla dodávají přídi na výrazu. Modernizace kompaktního SUV o délce téměř 4,2 metru u nás v redakci sklidila ovace.
Na výběr je až 10 barev, které v kombinaci s černou střechou poutají pozornost. My v redakci se nemohli vynadívat na metalickou barvu karoserie Ice Grayish Blue. Ta se fakt povedla. Samozřejmostí jsou zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie a pěkná 17“ kola.
Nasedáme
Po usednutí za volant řidičku uvítá, stejně jako v předchozí verzi, barevný 4,2“ displej, který informuje o spotřebě, rychlosti a také doporučuje optimální řazení.
Novinkou faceliftu je devítipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému. Ta dominuje palubní desce. Velkým lákadlem je zadní parkovací kamera, přítomná v nové Vitaře už od základu.
Infotainment funguje logicky a rychle. Rozvržení ovládacích panelů je jednoduché a přehledné. Spárování s mobilním telefonem probíhalo s mírnějšími prodlevami.
Přestože Vitara patří mezi menší z kompaktních SUV, uvnitř rozhodně nepůsobí stísněně. K dispozici je dostatek odkládacích prostor. Rozvor kol má omlazená Vitara 2,5 metru. Prostor na zadních sedadlech je i pro vyšší postavy překvapivě uspokojivý.
Mild-hybridní ústrojí snížilo o pár litrů objem kufru, prakticky to však není znát. Velmi praktická je dvojí podlaha.
Zavazadlový prostor o objemu 362 litrů na běžné cestování stačí a po sklopení zadních sedadel jde docílit až 1119 litrů.
Jedeme
Pod kapotou testované Vitary se ukrývá již zmíněný mild-hybridní motor 1.4 BoosterJet s výkonem 95 kW, odpovídající síle 129 koní (točivý moment 235 Nm), a šestistupňovým manuálem. Z nuly na 100 km/h Vitara dosáhne na 9,5 vteřiny.
Během testování si všechny kolegyně v redakci pochvalovaly univerzální použití kompaktního esúvéčka. Rozjezdy Vitara zvládá velmi hladce a řízení je i pro subtilní řidičku krásně jemné.
Ve městě se s Vitarou příjemně jezdí a snadno manévruje v zatáčkách. Parkovat s tímto kompaktním SUV také není žádná věda.
Motor tunu a 200 kg vážící Vitary je celkem čiperný, jen ve vyšších otáčkách trošku hlučnější. Podvozek poskytuje dostatečnou oporu na českých silnicích.
Pro Suzuki je již tradičně charakteristický pohon všech kol AllGrip s možností volby jízdních režimů. V testované výbavě Premium nebyl přítomný. I tak se ale Vitara popasovala s jízdou po šolotině, lesní cestě i blátě obstojně.
Tím výčet kladných vlastností nové Vitary nekončí. Naopak. Omlazená Vitara je od základu poměrně bohatě vybavená bezpečnostními asistenty.
Obsahuje mimo jiné systém nouzového brzdění, varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, asistent rozjezdu do kopce nebo systém rozpoznávání dopravních značek.
Poslední zjištěnou kvalitou je hospodárnost. Po týdenním testování si Vitara vystačila s příjemnými 6 litry benzinu na 100 km. Díky tomu řadíme Vitaru k opravdu velmi úsporným kompaktním SUV.
Hodnotíme
Úsporné a slušně vybavené SUV za dobrou cenu – to je nové Suzuki Vitara.
Díky povedené kombinaci nízké hmotnosti a mild-hybridního motoru s výkonem 129 koní se můžete spolehnout na dobré jízdní vlastnosti a úspornost.
Čtyřčlennou rodinu omlazená Vitara přepraví jistě a velmi pohodlně. Řidičku a cestující potěší dobrou ergonomií, celkovým zpracováním a bohatou výbavou.
Na dnešní poměry je příznivé, že mezigeneračně Suzuki ceny svých modelů nikterak závratně nezdražuje.
Cena Suzuki Vitara (1.4 BoosterJet 2WD) tak začíná na 552 900 Kč, a to včetně klimatizace, zadní parkovací kamery nebo například asistenta jízdy v pruzích.
V testované výbavě Premium, která navíc obsahuje kožený volant, elektrické ovládání zadních oken, vyhřívání předních sedadel a také bezpečnostní paket se systémem sledování mrtvého úhlu a sledování pohybu za vozem, Vitara stojí o 39 tisíc víc než základní verze. Za pohon 4×4 je třeba počítat celkově s částkou 617 900 Kč.
Více na webu Suzuki