Test kombíku Opel Astra Sports Tourer
14. 8. 2020
Ani ne týden po hodnocení hatchbacku Opel Astra tady máme test jeho prodloužené verze Opel Astra Sports Tourer. Příležitosti otestovat kombíka s automatickou převodovkou zkrátka nešlo odolat. Více o Opelu Astra ST se 120 koňmi pod kapotou a 9stupňovou automatickou převodovkou se dozvíte právě zde.
Díváme se
Pod heslem „co je dobré, není třeba měnit“ omladil Opel svou 7. generaci oblíbené Astry jen nepatrně. Novým lookem se může pochlubit především přední část vozu. Prokoukla nově maska chladiče s chromovou linkou mezi světlomety. Opel jede co nejrychleji s dobou, a tak i u prodloužené verze nechybí excelentně svítící LED Matrix světla a LEDkové koncové svítilny s 3D efektem.
Kombinace protáhlého, dynamického střihu, příplatkových 17“ kol a atraktivního červeného metalického laku karoserie působí exkluzivně a Astra ST umí díky tomu přitáhnout pozornost.
Nasedáme
V interiéru se nám líbí jednoduchost a jistá střídmost. Řidička se s autem velmi rychle sžije. Nový, na půl digitální přístrojový štít nabízí ty nejdůležitější informace jízdě v zorném poli řidičky. Ergonomie používání ovládacích prvků si zaslouží jedničku stejně jako pohodlná sedadla s certifikátem AGR. Sedadla díky tomu poskytují optimální oporu i při delších cestách.
Palubní desce dominuje 8palcový dotykový displej s navigací a zobrazením zadní parkovací kamery. Stejně tak jako krátká Astra nabízí rodinná verze Sports Tourer rychlé spárování s chytrými telefony.
Uživatelsky mi ovládání Astry naprosto vyhovovalo. Základní funkce jsou totiž poruce na volantu nebo jako je tomu u ovládání klimatizace – přímo na palubce v podobě tlačítka.
Jako rodinný kombík si Astra Sports Tourer zaslouží pochválit. Nabízí totiž dostatek prostoru pro všechny členy posádky. Celkem 4,7 metru dlouhá Astra Sports Tourer skrývá v zavazadlovém prostoru objem 540 litrů (po sklopení zadní řady sedadel 1630 litrů).
Jedeme
Opel Astra ve verzi Sports Tourer s tříválcovým naftovým motorem 1.5 CDTI s výkonem 122 koní (točivý moment 285 Nm) jsem už na jaře testovala. Jedná se o silnější variantu jednoho ze dvou naftových pohonů, které má Astra v nabídce.
Jízdní vlastnosti jsou o tohoto zástupce nižší střední třídy na velmi dobré úrovni. Chod tohoto tříválce je velmi kultivovaný a upravené naladění podvozku má za následek, že Astra skvěle sedí na silnici. Překvapivě tomuto tříválcovému kombíku nechybí ani na dálnici dostatek čipernosti. Opel Astra nabízí opravdu povedenou kombinaci pohodlného, jistého, a přesto agilního svezení.
Na jaře měl testovaný kombík 6stupňový „fofrklacek“, zatímco nyní šlo o 9stupňovou automatickou převodovku. Co Vám dámy budu povídat, jízda s automatem, kdy se nemusíte extra soustředit na podřazování do zatáček a řazení vůbec, má své nesporné výhody. Pravda, cenový rozdíl mezi manuálem a automatem je 52 000 Kč. Za tu pohodu na palubě a absenci vrásek z řazení by si troufla tipnout, že se k automatu většina řidiček přikloní.
K silným stránkám tohoto vozu bezesporu také patří nízká spotřeba. Během týdenního testování se hodnota kombinované spotřeby ustálila pod 6 litry.
Hodnotíme
Opel Astra je za nás velmi dobře postavené a skvěle jezdící auto. Když si připlatíte 30 000 Kč, dostanete praktičtější a prostornější kombík. Pokud hodně jezdíte, přikláníme se v našich zeměpisných šířkách k naftovému motoru, který je opravdu hospodárný. Chcete-li se nechat hýčkat, jděte rozhodně do 9stupňového automatu! I za příplatek 52 000 Kč si svou cenu dokáže obhájit.
Opel Astra Sports Tourer (1.2 TURBO 81kW/110k) startuje na ceně 409 990 Kč. Testovaný model (1.5 CDTI 90kW/122k 9AT), který je s výbavou Elegance vrcholem nabídky, stojí 592 990 Kč.
Více na webu Opel