![](https://zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/zenaVauteTest_01_24.jpg)
Test jedinečné Cupra Formentor
22. 8. 2022
Španělská značka Cupra je stylovou sportovní značkou. Před několika lety se osamostatnila od koncernového SEATu. Žena v autě.cz otestovala horkokrevný model Formentor v nejvyšší verzi VZ. SUV kupé, pojmenované po divokém mysu na ostrově Mallorca, slibuje ve verzi VZ extra nečekané zážitky za volantem.
![cupra_formentor-3](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-3.jpg)
Díváme se
Cupra Formentor líbivě mixuje styly. Robustní karoserie s vyšším podvozkem vychází z moderních SUV. Kompaktní rozměry a dlouhá kapota pak odkazuje na kategorii hatchback a kupé. To vše dohromady vytváří ucelený design moderního vozu.
Formentor je na první pohled sexy, sebevědomé SUV kupé. Pulsuje v něm horkokrevnost a sportovní esprit. S délkou dosahující téměř 4,5 metru je Cupra Formentor příjemně kompaktní. Rozhodně se s ním nebojíme ani úzkých městských ulic nebo parkovat.
![cupra_formentor-5](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-5.jpg)
Testovaný vůz k nám dorazil v jednoduché perleťově bílé metalíze Nevada, která umocňuje zajímavý design kol a doplňků značky Cupra.
Při pohledu z boku působí dynamicky a sportovně. Splývavá záď s výraznými světly, nízký profil a dlouhá kapota vytváří z Cupra Formentor stylového společníka na cesty.
Pomyslným bonbónkem designu je využití měděné barvy v ráfcích kol a designových doplňků. Přidáme-li k tomu i přimračené přední světlomety a mohutnou masku s logem Cupra, hned se ocitáme ve světě luxusu a automobilového sportu.
![cupra_formentor-7](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-7.jpg)
Nasedáme
Uvnitř vládnou kvalitní materiály. Drobné detaily jsou v provedení měděné barvy a hliníku. Celkově je interiér až nad očekávání útulný.
![cupra_formentor-12](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-12.jpg)
Už od prvního pohledu nás zaujala sportovní sedadla s integrovanou opěrkou. Ta dokáží obejmout téměř každou postavu v ergonomické poloze a umocňují sportovní nádech celého modelu.
Z hlediska ovládání patří Formentor mezi koncernové vozy, od kterých přebírá spoustu řešení. Najdeme zde plně digiální přístrojový panel 12“ multimediální panel, kterým se ovládají téměř všechny funkce a minimum tlačítek.
![cupra_formentor-1](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-1.jpg)
Prostoru v interiéru je více než dost a to jak pro řidiče a spolujezdce. Na zadních sedadlech není problém cestovat ve třech.
Celý interiér je postaven v minimalistickém duchu. Nikde nic nepřekáží, nepřebývá a veškeré pohledové plochy jsou už na první pohled v prémiové kvalitě.
Samozřejmostí jsou kožené sedačky včetně obšití přístrojové desky. Co dodat, tady se Cupra celkově vytáhla a odlišuje se od běžného automobilového mainstreamu.
![cupra_formentor-6](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-6.jpg)
Jedeme
Ale pojďme se už trošku projet. Uvidíme, zda zajímavý design a příjemný interiér budou v harmonii s tím, co každé auto musí umět. 🙂
Netradičně je ve Formentoru umístěno tlačítko startování. Přímo na volantu! Jedno ťuknutí a výkonný benzínový dvoulitr ožívá s příjemným zvukem.
Proč takové umístění na volantu nemají i jiná auta, to je až s podivem. Neznám logičtější místo pro startovací čudlík než tady ve Formentoru!
![cupra_formentor-9](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-9.jpg)
Testovaný model patří ke špičce nabídky a pod kapotou tepe 310 koní (228 kW) s tahem 400 Nm. Motor je spojen s automatickou 7-stupňovou převodovkou DSG, kterou uvnitř auta reprezentuje maličký volič na středovém tunelu.
Jen pro informaci, uvedená motorizace dokáže dosáhnout z 0 na 100 km/h za 4,9 vteřiny. Žádné sliby, máme to vyzkoušené! Cupra Formentor dělá čest svému jménu a sportovnímu ražení.
Na volantu jde navolit různé jízdní režimy, od komfortního přes sportovního až po individuální nebo speciální režim CUPRA. Právě v něm dochází k prudkému nárůstu výkonu a celkovému přeladění do sportovna. Formentor je bez přehánění výkonný sporťák, který vytváří úžasný pocit z jízdy.
![20220717_164800](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/20220717_164800.jpg)
Aby toho nebylo málo, výkon se přenáší na všechna čtyři kola 4Drive a elektronická uzávěrka diferenciálu si pohlídá přenos koníků tak, aby nedocházelo k prokluzům kol. Tím se dostáváme k celkové jízdní zkušenosti. Cupra Formentor VZ není jen tak „auto pro slečinky“.
Zátah je drsný, hrubý a dá se říct, že až brutální. Stačí přitlačit plyn trochu víc k podlaze a vůz letí okamžitě dopředu.
Dostatek výkonu nabízí Formentor v každé situaci. Projeli jsme si v nejrůznějších režimech okresní silnice, dálnice a provětrali jsme motor i na německé dálnici směrem na Drážďany. A zážitek to byl perfektní.
V žádné situaci nás auto nenechalo v nejistotě, podvozek a kola se pevně drží povrchu. Precizně vyladěné tlumiče a pružiny spolu s automatickou regulací podvozku DCC poskytují jistotu na rozbité i hladké silnici.
Díky platformě MQB, nízkému těžišti a kolům umístěným hodně do rohů karoserie můžeme říci, že je jen málo vozů podobné kategorie, které by mohly jízdními vlastnosti Formentoru konkurovat. Prostě zábava na kolech!
![cupra_formentor-4](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-4.jpg)
Hodnotíme
Cupra Formentor předčil naše očekávání. Přijemné osvěžení v kategorii SUV v podobě nového Formentoru je výborný počin. Řidičky si mohou vychutnávat jedinečnou symbiózu elegantního vzhledu, sportovních jízdních vlastností, výkonu a nebývale příjemného prostoru.
![cupra_formentor-11](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-11.jpg)
Perfektní podvozek pak bude pečovat o každou řidičku. Auto jako celek poskytuje pocit bezpečí a přitom nadstandardního výkonu.
Perfektní univerzálnost celého pojetí vozu podtrhuje praktičnost, prostornost a zároveň radost z řízení. Cupra Formentor VZ je optimální, rychlé auto pro každý den.
Kombinovaná spotřeba se během týdenního testování pohybovala kolem 8 – 9 litrů benzínu na 100 kilometrů. To je s ohledem na charakter vozu a zábavu, kterou jsme si s ním užili, hodnota víc než přijatelná.
![20220717_164800](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/20220717_164800.jpg)
![cupra_formentor-1](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-1.jpg)
![cupra_formentor-2](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-2.jpg)
![cupra_formentor-3](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-3.jpg)
![cupra_formentor-4](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-4.jpg)
![cupra_formentor-5](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-5.jpg)
![cupra_formentor-6](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-6.jpg)
![cupra_formentor-7](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-7.jpg)
![cupra_formentor-8](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-8.jpg)
![cupra_formentor-9](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-9.jpg)
![cupra_formentor-10](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-10.jpg)
![cupra_formentor-11](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-11.jpg)
![cupra_formentor-12](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/cupra_formentor-12.jpg)
![zenaVauteTest_01_24](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/07/zenaVauteTest_01_24.jpg)
Více na webu Cupra