Test Hyundai i30 Fastback N Performance
23. 7. 2019
Vrrm. Vrrmm. Vrrrmm. Sousedky s dětmi z tohoto auta nadšené nebudou. Pokud ale je vaše srdce a srdce vašeho partnera nastavené na silné jízdní zážitky a máte sportovního ducha, bude se vám tento model líbit. Stejně jako kratší verze, hatchback i30 N, je tento model i30 Fastback N od Hyundai jiná káva.
Díváme se
Hyundai i30 Fastback N je eye catcher. Písmenko N odkazuje na závodní okruh Nürburgring. Ne náhodou stojí za vývojem tohoto modelu Albert Biermann, dlouholetý šéf divize M v BMW.
Ať už je „enko“ zaparkované v řadě aut, anebo jede po silnici, nejde ho přehlédnout. A to i když je v šedivé barvě. Ta matná šedivá mu prostě sluší.
Výrazná sportovní příď s nárazníkem s přívody vzduchu, svažující se linie střechy zakončená v rámci nejvyšší výbavy N Performance výrazným spoilerem, nárazník s difuzorem, aktivní ventil výfuku, 19“ kola s červenými brzdovými kotouči a pneumatikami Pirelli – to vše dělá z tohoto pětidveřového kupé velmi atraktivní kousek.
Nasedáme
Uvnitř modelu Hyundai i30 Fastback N to není žádná nuda. Naopak, vše je navrženo ve sportovním duchu – sportovní multifunkční volant N, sedadla s červeným prošíváním a další detaily interiéru. To, aby se „závoďácké“ emoce rychle nastartovaly.
Ergonomie a pozice tlačítek si zaslouží pochvalu. Uprostřed palubní desky je dotykový 8″ displej s ovládáním rádia, médií a velmi intuitivní navigace. Specialitkou je knoflík režimu N s aktuálními informacemi o jízdě, přetížení, výkonu a točivého momentu. Pro znalce a závodnice velmi šikovná vychytávka.
Na modelu Hyundai i30 Fastback N se mi také líbí propojení a harmonie sportovnosti a praktičnosti zároveň. To nebývá u sportovních aut vždy standardem. Mám na mysli především prostornost, té je ve fastbacku dostatek. Zavazadlový prostor pojme 436 litrů objemu. Po obvodu zadní části kufru je mimochodem kovová vzpěra kvůli lepší tuhosti karoserie. I díky tomu lépe drží auto v zatáčkách.
Jedeme
Pokud chcete pohodové auto, které vás a vaší rodinu po cestě příjemně pohoupá, už dále nečtěte. Hyundai i30 Fastback N Performance je sportovní tvrďák, jehož tlumiče jsou naladěny tak přísně, že při jízdě po městských kanálech nadskočíte. Pokud jste milovnice sportovních aut a ještě ráda nakupujete a potřebujete velký kufr, pak je i30 Fastback N jasná volba.
Stačí nastartovat a ozve se bublání motoru. Vrmm. Vrmmm. V tomto ohledu je Hyundai i30 Fastback N velmi excentrický a dá o sobě hned vědět. Konkrétně jsem otestovala silnější verzi Hyundai i30 Fastback N Performance s benzinovým dvoulitrem o výkonu 275 koní a točivým momentem až 378 Nm. Na i30 Fastback N mě také bavilo řazení 6stupňové manuální převodovky s krátkými řadicími dráhami.
Podle potřeby a hlavně řidičské nálady jde volit pod volantem z pěti různých jízdních režimů, které mění charakter motoru, tlumičů, elektronického stabilizačního systému ESC, řízení a zvuk motoru. .-) Nejostřejší reakce auta jsem získala stisknutím tlačítka režimu N a Sport+. Podvozek je tuhý, volant ztuhne, řazení přesné a zvuk výfuku je slyšet až ke vzdáleným sousedům. Vzhledem k tvrdšímu sportovnímu odpružení není toto auto určeno pro převážení spících batolat v autosedačce.
Jezdit s „enkem“ je i přesto radost. Schopnost akcelerace je příkladná a jeho jízdní schopnosti na okresce nebo na dálnici jsou opravdu špičkové. To se člověk snad i rád vrací z domu pro nákup rohlíků či mléka… Pokud bych ale měla radit mezi hatchbackem a fastbackem, volila bych hatchback, a to i za cenu menšího kufru. Schopnost držet v zatáčkách je totiž ještě lepší.
Spotřeba testovaného modelu se po týdenním testování ustálila na hodnotě 10 litrů na 100 kilometrů. V rámci bezpečnostní výbavy je Hyundai i30 Fastback N mimo jiné vybaven asistentem, který čte dopravní značky, dohlíží na povolenou rychlost, sleduje jízdní pruhy na silnici nebo dokáže zabránit hrozící srážce s vpředu jedoucím vozidlem.
Hodnotíme
Kdo má srdce závodníka, má rád sportovní (tužší) naladění skvělého podvozku a nenechá se vyvést z míry naštvanými sousedy, kterým brumlání motoru pije krev, pro toho je Hyundai i30 Fastback N pravá volba. Díky sportovním jízdním vlastnostem, velkému kufru, slušné výbavě a ceně, za kterou se prodává, je skutečně atraktivním modelem. Hyundai i30 Fastback N (2,0 T-GDI 184/250 6st. manuální) startuje na ceně 719 990 Kč. Cena testovaného modelu Hyundai i30 Fastback s výbavou N Performance (2,0 T-GDI 202/275 6st. manuální) je 759 990 Kč.
Více na webu Hyundai