Test hybridního DS7 Crossback E-tense

1. 11. 2021

Naší redakcí prosvištěl francouzský elegán DS 7 CROSSBACK v líbivé zlaté metalíze. Luxusní kousek z kategorie SUV v hybridní variantě E-TENSE podrobila redakce Žena v autě.cz důkladnému testování. Co umí testovaný vůz a co nabízí z pohledu ženy-řidičky? To se dozvíte právě zde.

DS 7 CROSSBACK E-TENSE

Díváme se

Žádný úhel DS7 CROSSBACK E-TENSE není nudný, karoserie a jednotlivé designové prvky nám neustále připomínají, že na tomhle autě se vyřádila spousta návrhářů a z hlediska líbivosti je dotažen téměř k dokonalosti. DS7 CROSSBACK E-TENSE je doslova ikona vozu SUV.

ds 7 crossbackUž jen přední světomety, které nám pokaždé předvádí světelnou show, kdy se jednotlivé prvky otáčí jako diamanty. To samé platí pro zadní osvětlení, které v sobě propojují efektní lom světla propojený do uceleného konceptu celé karoserie.

DS7 CROSSBACK E-TENSE je postaven jako osobité SUV a tak nemáme pochyby, že vůz poskytne skvělý výhled a dostatek místa. Zároveň zvenčí působí robustním dojmem, který podtrhují obří 19“ kola s nízkým profilem.

TEST DS7 CROSSBACK ETENSE

Nasedáme

Netrpělivě se vrháme do interiéru a začíná pravý automobilový gurmánský zážitek. Příjemné materiály kam se podíváme, optimálně zpracované pracoviště řidiče a jednotná designová linka, která v sobě propojuje prvky loga značky DS. Usedáme za volant a obklopí nás francouzské pohodlí, které ale v pojetí DS7 CROSSBACK E-TENSE propojuje i důslednou ergonomii.

ds7Jak dnes velí trendy, všude jsou obrazovky. Digitální přístrojový štít je doplněn 12“ obrazovkou ve středu přístrojové desky spolu s ovládáním automatické převodovky.

Grafika všech prvků je příkladná, nezapomnělo se ani na ovládání základních funkcí tlačítky, nemusíme tak trvale sledovat obrazovky a zběsile klikat v menu, pokud chceme například regulovat klimatizaci nebo rádio.

Jedním slovem, interiér a ovládání DS7 CROSSBACK E-TENSE je příkladné a auto si nás hýčká každou minutu, kterou v něm strávíme.

Výhodou vozu je také to, že vepředu ani vzadu netrpíme nedostatkem prostoru, přestože všechny prvky působí masivním a mohutným dojmem. Žádný z cestujících nebude strádat. Za to dáme ruku do ohně, s DS7 CROSSBACK E-TENSE naše redakce absolvovala více než 2000 kilometrů.

ds 7 crossback

Jedeme

Obligátní tlačítko start/stop nahazuje 200 koní (147 kW) v benzínovém motoru o objemu 1.6. Ve spojení elektromotory, které přináší dalších 80 koní navíc. To vše v kombinaci s automatickou osmistupňovou převodovkou. Systémový výkon je dohromady 220 kW, tedy 300 koní.

ds 7 crossbackKoncepčně se jedná o řešení plug-in hybrid, to znamená, že přes noc si můžete v klidu nabíjet baterie, které vás pak dovezou cca 50 kilometrů a zbytek jedeme na benzín.

Uvedená kombinace dokáže být na silnici pekelně rychlá. Přestože se jedná o hybrid, rozjezdy jsou progresivní jako u elektromobilu a dálniční rychlosti jsou naprosto bezproblémové.

S DS7 CROSSBACK prostě nebudete nikde a nikdy brzdou provozu. A pokud jste milovníci rychlosti, stačí jen stisknout tlačítko Sport a naplno využijte potenciál výkonu. Ale to už se můžete dostat za hranici předepsaných rychlostí během chviličky.

Výkon vozu je bezvadně sladěn i s podvozkem. Na rovinkách a dálnicích se DS7 ani nehne, bezchybně drží stopu, stejně tak v zatáčkách. Tam poznáte podvozek, který je naladěný více do komfortu, ale i přesto máte stále bezpečnou jistotu, že vůz pojede přesně tam, kam potřebujete. Zastavíme se ještě na chvíli na vnitřních prvcích. U DS7ky máte k dispozici vše, co potřebujete pro pohodlnou a bezpečnou jízdu.

Nechybí žádný z bezpečnostních a komfortních asistentů, oceňujeme i dobře odladěnou audio soustavu, která se hodí na delší cesty. Jednotlivé systémy a jízdní režimy si nastavíte snadno stisknutím jednoho tlačítka.

DS 7 CROSSBACK

Hodnotíme

ds 7 crossbackDS7 Crossback E-tense bude slušet každé řidičce. Zvýšená karoserie vozu poskytuje snadný přehled o dění v provozu, prostoru je uvnitř na rozdávání stejně tak v zavazadlovém prostoru a komfortní funkce a snadné ovládání jistě ocení každá žena.

Spojení výkonného motoru s úspornou plug-in hybridní technologií a automatickou převodovkou pak zajistí jednoduché ovládání ať už v městských kolonách nebo dálničních přesunech.

Navíc ani běžný provoz vám neudělá díru do kapsy. Částečné využití elektrické energie k pohonu zanechalo v našem testu příznivý dojem u spotřeby, která se pohybovala kolem 6,5 l benzínu na 100 km. Nám se tento plug-in hybrid líbí také proto, že ve městě můžete nakrásně jezdit na elektřinu, průběžně dobíjet a parkovat v modrých zónách zdarma.

Ikoně stylu odpovídá jeho cena. Je nutné rozbít pořádně prasátko. Testovaná verze DS 7 Crossback E-Tense s výkonem 300 koní a pohonem 4×4 startuje na milionu a půl…

Sdílet článek:

Více na webu DS

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018