Test hybridního crossoveru Peugeot 3008
7. 7. 2021
Úspěšný model Peugeot 3008 prošel na podzim loňského roku společně se svým větším sourozencem 5008 povedeným faceliftem. V redakci jsme byly jsme zvědavé, kam se vůz posunul po designové a technické stránce. Co tento pohledný crossover, který můžete částečně nabíjet ze zásuvky, ženám skutečně nabízí? Odpovíme právě v tomto testu!
Koukněte také na test plně elektrické verze modelu Peugeot e-2008 očima Terezy Tobiášové
Díváme se
Pro design francouzských aut mám velkou slabost a ráda se kochám nápady designérů. Na první pohled nelze přehlédnout velké změny na přední části vozu. Přední maska je bezrámová a má elegantní a její černá barva navozuje reprezentativní vzhled vozu.
Díky jemným černým pruhům maska pokračuje až pod přední světla, která jsou vyšperkovaná uzounkým, téměř svislým LED světlem pro denní svícení. Ty někomu připomínají zuby (mě kly) a někomu fousy. 🙂 Tuto hybridní verzi poznáte jen tím, že má víčka nádrže na obou stranách (palivová je vpravo) a označením HYbrid. Víčko vlevo ukrývá nabíjecí konektor.
Nasedáme
Na první pohled zaujme interiér i-Cocpitem s velkým desetipalcovým displejem se super rozlišením. Do jednotlivých funkcí menu se dostáváme stejně jako před faceliftem, a to tlačítky ve středovém panelu, která nám trochu připomínají ovladače v pilotní kabině letadel. 🙂
Všechny důležité údaje jsou díky digitálnímu displeji v zorném poli řidičky, což přispívá k bezpečné jízdě.
Sedadla jsou perfektně tvarovaná a řidič i spolujezdec na předním sedadle si rychle najdou svou ideální pozici. Zadní sedadla odpovídají kategorii vozu a cestující sedí celkem nízko nad vozovkou, což mě baví 😊
Objem zavazadlového prostoru je 520 litrů, To je v této kategorii velmi vysoká hodnota.
Jedeme
Po nastartování se aktivuje elektrický režim, který funguje, dokud jsou akumulátory nabité. Dojezd na elektrický pohon je až 50 km. Díky nízkým emisím patří k neodmyslitelným výhodám hybridního Peugeotu 3008 parkování zdarma ve velkých městech a nulová platba za dálnice.
Plug-in hybrid Peugeot 3008 se velmi jemně řídí, volant je příjemně přeposilovaný a díky dobrému výhledu a optimálním rozměrům se s ním dobře parkuje. Vůz je spíše rodinného charakteru a tomu odpovídá jeho nastavení. Svezení je příjemné a nejmodernější bezpečnostní i asistenční systémy dělají co mají a zbytečně do ničeho nezasahují.
Benzinový motor má společně s elektromotorem výkon 225 koní/165 kW (odtud označení 225 v názvu modelu). Vůz je vybaven automatickou 8 stupňovou převodovkou a náhonem jen přední kola.
Pokud se 3008 pravidelně dobíjí, dosahuje hodnota spotřeby benzínu kolem 1,5 litru paliva na 100 kilometrů. Spotřeba benzinového motoru jinak je kolem 7 litrů.
Další významnou kvalitou testovaného modelu Peugeot 3008 je bezpečnost. Přítomni jsou ty nejmodernější bezpečnostní asistenti. Lane Positioning Assist udržuje auto v jízdním pruhu, systém automatického nouzového brzdění rozpozná chodce i cyklisty, Hill Assist Descent Control zajistí bezpečnou jízdu v prudkém svahu. Systém nočního vidění Night Vision upozorňuje na chodce nebo zvířata za snížené viditelnosti.
Hodnotíme
Hybridní crossover Peugeot 3008 s dojezdem 50 kilometrů dává smysl, když máte kde nabíjet baterii. To pak má bezemisní jízda po městě všechny své výhody – včetně tiché jízdy a možnosti pakování zdarma.
Testovaný exemplář nás naprosto okouzlil svým atraktivním vzhledem, dokonalou technikou, která fungovala na jedničku. Bohužel cena kolem 1 milionu korun nám přijde moc, ale při pravidelném dobíjení nám něco ušetří na nižších provozních nákladech. 🙂
Více na webu Peugeot