Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Test Honda Jazz: prostor nade vše

11. 1. 2021

Nová Honda Jazz je pro nás objev roku. V přetlaku crossoverů a SUV působí tento hybridní hatchback svěže. Kompaktní Jazz šel vždy příkladem ve využití vnitřního prostoru a inovacích. Čím může 4. generace Hondy Jazz  konkurovat ostatním modelům, které se líbí ženám za volantem? Odpověď najdete v našem testu.

20201219_135010
Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Díváme se

Na první pohled žádný obr, ale už na ten druhý vidíme v malé Hondě jisté prvky kategorie MPV, ke které se Jazz historicky hlásí. „Čumáček“ má usměvavý a budí pozitivní reakce. Krátká kapota s dlouhým sklem, dělené přední sloupky, které poskytují výborný rozhled až 90°, protáhlá karoserie zakončená ostře useklou zádí. Tak to je přesně koncept a recept na dostatek prostoru.

Navíc kola umístěná až úplně do rohů dávají záruku, že Honda Jazz je auto, které klame tělem. Uvnitř překvapí, a to i při délce lehce přes čtyři metry. Ledovcová barva karoserie, pronikavé „oči“ v podobě plných LED světlometů a modře podbarvené logo, odkazujicí na hybridní pohon uprostřed masky vzhled Hondy Jazz výrazně odlišují od konkurentů. Honda Jazz si drží hezky upravené a nadčasové tvary a to je třeba ocenit.

20201219_135212
Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Nasedáme

Po otevření dveří Jazz promluví svým interiérem o třídu většího vozu. „Pracoviště“ řidičky je přehledné, jednoduché a dominuje mu 7“ displej, který reprezentuje jinak jednoduchou a přehlednou přístrojovou desku.

Zdatně mu sekunduje velký středový displej, který zobrazuje všechny potřebné informace a můžeme si zde konfigurovat celé nastavení vozu. U srdce zahřeje fakt, že se Honda nevzdala mechanických ovladačů například pro klimatizaci. Jedná se stále o pohodlné a ergonomické řešení, které nás nenutí honit nastavení teploty, klimatizace nebo ventilátoru kdesi v menu na obrazovce a odvádět tak naší pozornost od jízdy.

20201219_141824
Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Testovaný model byl vybavený automatickou převodovkou, ke které se hrdě hlásil klasickou pákou. Žádná tlačítka, otočné ovladače nebo pidipáčky – prostě klasika, automat s normálním voličem jízdních režimů.

Vnitřní prostor je excelentní a patří mezi dominantu Jazzu. Za volant se může uvelebit libovolně vysoká řidička, a přesto zůstává na zadních sedadlech dostatek místa pro dospělé cestující. Díky vyššímu profilu střechy působí interiér vzdušným dojmem. Sedadla mají příjemné vedení a přehled o dění na silnici je příkladný.

Zajímavostí je přední sklo, které působí téměř čtvercovým dojmem a není skoro zakřivené. Dalším specifikem Jazzu je parádní, pohodlné sezení pro všechny cestující. Vozíte často více spolucestujících, třeba kamarádek na cvičení nebo na nákupy? Ti všichni si oblíbí ergonomické posezení se solidním výhledem a rozhodně si nebudou připadat utopení někde u podlahy za hromadou plechu.

Navíc Honda jako obvykle aplikovala na zadní sedadla koncept Magic Seat, díky kterému jsou sedáky zadních sedaček sklopné nahoru a zpřístupňují tak dodatečný nákladový prostor.

20201219_134956
Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Jedeme

Honda šla v případě pohonu svou vlastní cestou a srdcem testovaného modelu je hybridní ústrojí s tak trochu jinou funkcí. Pod kapotou máme klasický atmosférický motor o objemu 1.5 litru i-VTEC o výkonu 72 kW s proměnlivým časováním. Ten je doplněn, světě div se, dvojicí elektromotorů. Jak to celé funguje?

Benzinový motor prakticky dobíjí baterii přes elektromotor o výkonu 70 kW, který je v podstatě generátorem. Druhý motor o výkonu 80 kW pak slouží jako primární pohon. Jazz je taková elektrárna na kolech. Atmosférický motor při vyšších rychlostech pak samozřejmě také slouží jako pohonná jednotka, díky přemosťovací spojce a stálému převodu.

Jaký motor se bude v aktuální situaci používat, o tom rozhoduje elektronika, přičemž preferuje co nejvíce pohon na elektřinu. Prostě chytré řešení!

20201219_142319
Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Jak se tato koncepce projevuje v provozu? Stačí zmáčknout tlačítko startování a Jazz je v tichosti připraven k jízdě. Motor je perfektně odhlučněn a při jízdě vlastně vůbec nevíme, jaký motor vlastně využíváme. O tom nás jen snadno informuje grafika na přístrojové desce. Stačí jen trošku víc šlápnout na plynový pedál a potřebný výkon nám dodá i benzinová jednotka a uděluje tak Jazzu slušnou dynamiku, díky které rozhodně nebudete brzdou provozu.

Vydáváme se do provozu a oceňujeme komfortní podvozek. Dobře odladěné nastavení tlumí téměř všechny nerovnosti, neozývají se žádné rány, prostě pohoda na cestě.

Pohodu navíc podporuje spousta standardních systémů, které se starají o náš komfort a bezpečnost. Už v základu má Jazz například systém rozpoznávání dopravních značek, automatickou klimatizaci, sledování jízdních pruhů, tempomat, omezovač rychlosti a spoustu dalších vychytávek. Displej přístrojové desky zobrazuje přehledně a jednoduše veškeré potřebné informace včetně aktuálně využívaného typu pohonu a řadu funkcí jako je tempomat nebo omezovač rychlosti můžeme ovládat snadno na multifunkčním volantu.

20201219_135049
Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Hodnotíme

Honda Jazz je jednička. Automobilce se podařilo vyšperkovat a inovovat tento model k dokonalosti. Perfektně fungující hybridní pohon, odhlučnění, vnitřní prostor bez kompromisů, slušná dynamika podtržená nízkou spotřebou.

To vše jsou pozitiva, která na nové Hondě Jazz oceňujeme a díky kterým se Jazz řadí mezi špičku svého segmentu. Nesmíme ani opomenout kufr o základním objemu 288 litrů, který je s ohledem na velikost vozu dostatečný. Můžeme ho tedy bez výčitek doporučit řidičkám, které rády jezdí, potřebují převážet děti do školy a využívat auto na běžné denní ježdění. V žádné situaci Jazz nezklame.

Honda Jazz e:HEV startuje s výbavou Comfort od 449 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Honda

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018