Test Honda HR-V Sport 1.5 VTEC
15. 1. 2020
Honda v loňské roce omladila zajímavý crossover HR-V. Novinka v testované verzi Sport přináší, kromě retuší karoserie, také výtečný čtyřválcový motor 1,5 VTEC Turbo, známý z modelu CR-V nebo Civic.
Díváme se
Modernizovaný kabát modelu HR-V má ve srovnání se svým předchůdcem rozhodně větší šmrnc. Stačilo vcelku málo – absolvovat decentní facelift. Ten auto změnil sice jen v detailech, zato jako celek nyní působí mnohem emotivnějším dojmem. Svou nově nabytou adrenalinovou povahu dává HR-V Sport najevo třeba agresivněji tvarovaným nárazníkem se zvětšenými otvory pro přívod vzduchu. Technologicky vyspěleji působí třeba LED světla s matným pozadím. Lesklý černý lak najdeme na zpětných zrcátkách, specifických 18palcových kolech, rozšířených prazích či na zadním nárazníku, ze kterého vystupují dvě chromové koncovky výfuků. V zadních světlech s kouřovým efektem jsou opět přítomny diody. Nepřehlédnutelný je bílý metalický lak karoserie. HR-V Sport to v téhle kombinaci opravdu sekne.
Nasedáme
Nepřehlédnutelné jsou změny v interiéru, kde HR-V Sport kombinuje sportovní čalounění s červenou kůží. Ta se objevuje nejen na dobře tvarovaných anatomických sedadlech, ale i na palubní desce. Celé to doplňuje černé lesklé obložení středového tunelu, středové konzoly a koženého volantu s červeným prošíváním. Působí to až luxusně a výše položený středový tunel dodává nejen pocit útulnosti a bezpečí, ale vyšší umístění řadicí páky dodává kokpitu sportovní nádech.
Přístrojovému panelu dominuje velký multimediální centrální dotykový displej, kde najdete operační systém na bázi staršího Androidu. Chybí u něj však podpora Android Auto / Apple Car Play a na jeho designu a intuitivnosti pohybu v něm by chtělo rovněž zapracovat. Vývoj multimediálních systémů vozů jde mílovými kroky vpřed a u japonského vozu bychom si dokázali představit jeden z nejmodernějších.
Samozřejmostí je USB, HDMI, Bluetooth a několik bezpečnostních systémů jako např. hlídání jízdního pruhu, kolizní asistent a parkovací kamera. Infotainment se ovládá pomocí dostatečně velkých ikon, čili během jízdy nemusíte prstem tápat, dokud se trefíte. Klasické manuální ovladače pod obrazovkou na přístrojovém panelu zde rovněž nenajdete. Nastavování klimatizace probíhá dotykovým ovládáním.
Velkou devizou modernizované Hondy HR-V je prostornost kabiny. HR-V nabídne daleko více místa než někteří větší konkurenti. Interiér dovolí své posádce velkou volnost pohybu. Honda nezapomněla osadit model HR-V zadními sedadly s funkcí Magic seats. Funkce umožňuje zadní sedáky zcela vyklopit a do vozu tak lze naložit i vyšší předměty. Také objem kufru je na daný segment nadprůměrný a 448 litrů, respektive 1473 litrů po sklopení opěradel, rozhodně potěší.
Jedeme
Honda zapracovala na sportovnosti modernizované HR-V nejen po stránce designu, ale naštěstí také výkonu. Novinka tak přichází s výrazně vyšším výkonem, o který se postaral přeplňovaný motor 1,5 VTEC Turbo, známý z nového Civicu či nové Hondy CR-V. Jednotka produkuje výkon 134 kW (182 koní) a pro relativně malý crossover je to citelná vzpruha.
Motor můžete mít se šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatickou skříní CVT (se sedmi virtuálními rychlostními stupni s možností řazení páčkami pod volantem). Automat se také nacházel pod kapotou testovaného modelu HR-V a je třeba rovnou říci, že sílu motoru ve většině případů bohužel úspěšně potlačuje.
Jen pro představu – 1.5 VTEC Turbo CVT zrychlí z 0-100 km / h za 8,8 s, což je o jednu sekundu pomaleji než s manuálem, taktéž max. rychlost dosáhne o 15 km / h nižší. Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo po stlačení plynového pedálu jde snadno do akcelerace, potřebuje však překvapivě více otáček. Spotřeba není jeho silná stránka. Kombinovaná spotřeba v testu kolem 7,5 litrů benzinu na 100 km je však vzhledem k jízdním výkonům adekvátní hodnota.
Po stránce jízdních vlastností nemůžeme jinak, než modernizovaný model HR-V chválit. Tradičně skvělý podvozek dodává vozu snadnou a jistou ovladatelnost. Podvozek se navíc může pochlubit technologií Performance Damper s tlumiči, které redukují podélně i příčně náklony. Není tedy divu, že HR-V urputně drží v zatáčkách a zároveň skvěle zvládá nerovnosti s velkou dávkou komfortu. Na daný segment patří v této disciplíně k těm nejlepším a troufneme si konstatovat, že se blíží modelu Civic.
Hodnotíme
Honda HR-V Sport působí v našich končinách stále tak trochu exoticky. A to je rozhodně škoda. Jedná se totiž o vůz se skvělými jízdními vlastnostmi, bohatým a praktickým vnitřním prostorem i výbavou. Výkonnější motor dodal sportovnější nádech, nicméně ve spojení s automatickou převodovkou se nejedná o sportovní náčiní, ale poklidně jezdící crossover s pěkným zvukem a perfektním podvozkem.
Honda HR-V Sport startuje na částce 689 900 Kč. To se může zdát na první pohled hodně, ale za tuhle cenu dostanete výborně vybavené auto, které si svými přednostmi cenu hravě obhájí. K tomu si nezapomeňte přidat pověstnou spolehlivost vozů Honda.
Více na webu Honda