Ikonická kabelka Birkin od Hermes je přáním mnoha žen. Co s tím má společného nový elektromobil i7 od BMW? Kromě podobné cenovky, prostornosti a vnímaného luxusu jde samozřejmě o zcela svébytné kategorie. Nám v redakci BMW i7 „birkinku“ v mnoha ohledech připomínala a v několika detailech ji dokonce předčila. Pojďte se s námi projet vlajkovou lodí BMW, která přiváží budoucnost do současnosti.
TEST BMW i7: foto Žena v autě.cz
Díváme se
Stejně jako není birkinka „jen“ pouhá kabelka. Není i7 od BMW ledajaké auto. Jedná se o ikonický kousek, symbol společenského statusu a jakýsi klíč ke dveřím do vysoké společnosti.
Témeř 5,4 metru dlouhý elektrický sedan zaujme reprezentativními proporcemi, svůdnými liniemi a chromovými detaily. Profil karoserie zkrášlují zapuštěné kliky.
Designová příď je šperkována pronikavými světlomety s krystaly od Swarovski a osvětelným rámečkem masky ve tvaru legendárních ledvinek BMW Iconic Glow. Minimalistická záď elektrického sedanu je podtržena tenkou chromovou lištou. Nechybí modré designové prvky, které odkazují na fakt, že se jedná o bezemisní vůz.
TEST BMW i7: foto Žena v autě.cz
Nasedáme
Skoro mám chuť napsat, že má testované BMW i7 duši spolehlivého komorníka. Není totiž obvyklé, aby se dveře samy otevíraly.
Tento prvek si i7 půjčila od značky Rolls-Royce, se kterou ji spojuje stejný vlastník. Stačí zmačknout tlačítko a dveře se otevřou, než stačíte říci „abrakadabra“.
Styl dělají detaily, a právě tento malý detail dokáže udělat obrovský dojem. To ale není vše.
TEST BMW i7: foto Žena v autě.cz
Giorgio Armani kdysi řekl, že „rozdíl mezi stylem a módou je v kvalitě.“
Za nás je BMW i7 příklad přesně takového dokonalého stylu.
Interiér promlouvá dokonalými materiály a špičkovým dílenským zpracováním. Ovládací prvky připomínají křišťálové šperky a použité dekory jsou z pravého dřeva. Čalounění je z té nejjemnější kůže, která by obstála i u zmíňené luxusní kabelky Hermes.
Palubní desce vévodí obrovská 14,9palcová obrazovka infotainmentu a palubní počítač s úhlopříčkou 12,3 palce.
TEST BMW i7: foto Žena v autě.cz
Infotainment jde ovládat buď otočným voličem iDrive s možností psaní adresy prstem, přímo na obrazovce nebo hlasem díky inteligentnímu osobnímu asistentovi.
Navigace má velmi moderní a přehlednou grafiku a je extra chytrá.
Infotainment BMW i7 neustále aktualizuje síť dobíječek v navigaci a dokáže tak auto při zvolení cíle k dobíječce i předem optimálně nastavit.
TEST BMW i7: foto Žena v autě.cz
BMW i7 se coby spolehlivý privátní komorník postará i o zábavu. Na pohodlných zadních sedačkách je možné sledovat velkou obrazovku o úhlopříčce 31,3 palců v rozlišení 8K jako v kině.
Vnímané špičkové pohodlí znásobuje masážní funkce sedadel a 5,5palcový tablet ve dveřích, přes který pasažéři ovládají média, nastavení sedadel, elektrické rolety a obrazovku privátního kina.
Všude v i7 je mnoho místa. Zavazadlový prostor je poměrně veliký, kufr pojme 500 litrů objemu.
Jedeme
Po prvních pár kilometrech s i7 mám chuť všechny petrolheady, kteří vrhají plameny z úst, když přijde řeč na téma elektromobility, poslat k „šípku“.
BMW i7 je tou nejlepší reklamou, co vše elektromobily dokáží. Dechberoucí akcelerace. Radost z řízení. Dokonalý podvozek. To vše v naprostém tichu, komfortu a s nulovými emisemi.
TEST BMW i7: foto Žena v autě.cz
Testované BMW i7 pod kapotou ukrývá dva synchronní elektromotory s výkonem 400 kW/544 koní a točivý moment 745 Nm. Sto kilometrů v hodině i7 dosáhne za 4,7 sekundy.
Akcelerace, s jakou BMW i7 o váze 2,7 tuny umí lehce zrychlit, je ohromující.
Superrychlý zátah vytváří endorfiny jako při sportování nebo nákupu kabelek. Na takové emoce zkrátka nejde zapomenout.
BMW i7 se bezvadně řídí a v zatáčkách sedí jako přikované. Jedním z podmanivých detailů testované i7 je adaptivní vzduchový podvozek s aktivními stabilizátory a aktivním natáčením zadní nápravy. S pohonem všech kol BMW i7 v ostrých zatáčkách dokonale sedí a stejně tak kryje nerovnosti vozovky.
TEST BMW i7: foto Žena v autě.cz
Jak je na tom BMW i7 s reálným dojezdem na jedno nabití?
Během týdenního testování i7 se maximální dojezd pohyboval kolem 500 kilometrů. (BMW deklaruje dojezd 625 km v kombinovaném režimu.) Spotřeba ve městě se pohybovala kolem 14 kWh/100 km, na dálnici pak 19 kWh/100 km.
Elektrické BMW i7 dělá elektromobilitě to nejlepší jméno.
Díky výkonné baterii s kapacitou 105,6 kWh se velmi rychle dobíjí. Zvládá odebírat energii u dobíječek s kapacitou do 205 kW! Do 80 % kapacity baterie se nabije dřív než stihnete vypít kávu a podívat se na TV zprávy v privátním kině (cca 25 minut).
Hodnotíme
TEST BMW i7: foto Žena v autě.cz
BMW i7 není „auto“. Je to přepychové, futuristické balení podmanivých emocí, dechberoucích zážitků a nepopsatelné zábavy za volantem.
BMW i7 nabízí krásný design, špičkové technologie a extra komfortní svezení. Svým charakterem se nedá zaměnit s žádným jiným vozem, který naše redakce v poslední době testovala.
Futuristické BMW I7 startuje na ceně nejunikátnějších „birkinek“ a zároveň nestojí tolik, co tato nejdražší kabelka z krokodýlí kůže v matné bílé barvě zdobená zlatem a diamanty,která byla před pár lety vydražena za 380 tisíc dolarů.
Elektromobil BMW i7 eDrive50 s výkonem 456 koní startuje na ceně 2 925 400 Kč. Cena testovaného vozu BMW i7 xDrive60 s výkonem o 90 koní vyšším stojí o 620 tisíc korun víc.