Tesla Y: foto Žena v autě.cz

Test elektrizující Tesly: model Y

29. 7. 2024

Sexy karoserie SUV-kupé. Pohon: čistá elektřina. Místo narození: Berlín. Žena v autě.cz otestovala loňské nejprodávanější auto v Evropě, na světě a také nejprodávanější elektromobil letošního roku v Česku. Tesla Model Y. Proč je Tesla Y vážně dobré auto, to se dozvíte právě zde.

Díváme se

IMG_5339 ve velké velikosti
Tesla Y: foto Žena v autě.cz

V jednoduchosti je síla. Vzhled 4,7 metru dlouhé karoserie SUV-kupé je prost jakýchkoli kudrlinek či extravagantních detailů.

Vládne tady čistý minimalismus a důraz na aerodynamiku, která se pozitivně propisuje do vynikající hodnoty koeficientu odporu vzduchu (0,23).

Model Y zepředu vypadá trošku jako autíčko z kreslených seriálů. Jeho oči nově tvoří adaptivní diodové světlomety.

Na výběr je 5 barev karoserie, náš kousek byl sněhobílý a na 19palcových kolech. Při pohledu zezadu zaujme okno pátých dveřích. Karoserie SUV-kupé s výškou 1,6 metru je zkrátka sexy.

Nasedáme

IMG_5316 ve velké velikosti
Tesla Y: foto Žena v autě.cz

Při hodnocení interiéru se musím hned přiznat, že kdybych dříve neseděla v modelu Volvo EX30, který má jen jeden displej uprostřed palubní desky, měla bych pravděpodobně s palubkou v modelu Y potíže se rychle sžít.

Již vyškolená specifiky jednodisplejového auta, jsem si na Teslu Y bez tradičního přístrojového štítu rychle zvykla.

Screenshot
Aplikace Tesla v mobilu: foto Žena v autě.cz

Jediné, co bych potřebovala na displeji více zvýraznit je velikost písma u dojezdu/ procent baterie a hodiny. Oba dva údaje se zobrazují v horním řádku obrazovky a při letmém pohledu nejsou výrazné.

Co mě na Tesle Y bavilo bylo množství aplikací na obrazovce a dokonalé propojení s aplikací v mobilu.

Na obrazovce nechybí Spotify, Podcasty nebo videohra simulující rally. Při čekání na dobíječce si tak můžete krátit chvíli závodem. Hrajete pomocí reálného volantu a brzd a cítíte se jako vášnivý závodník.

Přes mobilní aplikaci jde defacto ovládat vše, jako z obrazovky na palubní desce. Hlavně z mobilu můžete sledovat okolí vozu a můžete překvapit čumily i hejsky, kteří až příliš auto obhlížejí.

Můžete zahoukat, zabučet nebo rozsvítit světla.

IMG_5291 ve velké velikosti
Tesla Y: foto Žena v autě.cz

Místa v Tesle Y s rozvorem téměř 2,90 metru je jako v limuzíně. Vepředu i vzadu mají pasažéři opravdu mnoho místa.

To však není ale vše. Tesla Y bude v Česku slavit úspěchy díky objemu zavazadlového prostoru.

Kufr modelu Y nabízí velkorysý prostor s objemem 854 litrů! Ano, slyšíte správně.

Velmi praktická je vanička pro menší zavazadla pod podlážkou. Komu by to chybělo, může využít zavazadlovou vaničku pod kapotou, která má objem 117 litrů.

Sluší se podotknout, že elektrická Tesla uveze přívěs o hmotnosti až 1,6 tuny.

Jedeme

IMG_5349 ve velké velikosti
Tesla Y: foto Žena v autě.cz

Tesla Model Y je na trhu 3 roky a postupně rozšiřuje svou nabídku. Naše redakce proto otestovala verzi s označením Long Range RWD – s prodlouženým dojezdem a pohonem zadních kol.

Bleskurychlou Teslu a její Model Y žene synchronní elektromotor s výkonem 250 kW (340 koní) a točitým momentem 450 Nm. Z nuly na 100 km/h Model Y dosáhne za 5,9 vteřin.

Specialitou Long Range RWD je silnější baterie o využitelné kapacitě 75 kWh. Model Y má vylepšené tepelné čerpadlo pro nezávislé vytápění v zimě.

Screenshot
Tesla Y: foto Žena v autě.cz

Jízda a zrychlení je vzrušující. Model Y akceleruje s pořádnou dávkou závodního espritu. 

Řízení je jemné, ideální pro nás ženy. Tesla Y nabízí tři režimy rekuperace, které jsou poměrně výrazné. Model Y jede sebejistě a má stabilní podvozek. 

Testovaný Model Y s prodlouženým dojezdem a zadním pohonem zvládá dobíjení na ultrachargerech, a to mimořádnou rychlostí až 250 kW.

Deklarovaný dojezd na jedno nabití je 600 km na jedno nabití. Hodnota dojezdu během našeho testování při 100% nabité baterii byla cca 535 kilometrů. Odhad vždy naprosto odpovídal reálně ujetému počtu kilometrů, a to i když jsem se občas na dálnici nechala unést vyšší rychlostí.

IMG_5365 ve velké velikosti
Tesla Y: foto Žena v autě.cz

Jednou z podstatných devíz testované Tesly Y je hospodárnost.

Během týdenního testování ve městě, na okreskách a po dálnici se průměrná spotřeba ustálila na 15,7 kWh na sto kilometrů. To je na silné, dvoutunové SUV parádní hodnota!

Bezpečnost. Na té si Tesla zakládá, a proto se může pochlubit i Model Y chytrými technologiemi na palubě, které se starají o bezpečnost jízdu.

Testované SUV-kupé má i 5 hvězdiček získaných v nezávislém hodnocení bezpečnosti Euro NCAP a ocenění za nejbezpečnější auto v kategorii Malých terénních vozů.

Automatické nouzové brzdění při jízdě, odbočování nebo couvání, systém pro jízdu v jízdním pruhu nebo výstraha před čelním nárazem jsou součástí standardní výbavy.

Hodnotíme

IMG_5379 ve velké velikosti
Tesla Y: foto Žena v autě.cz

Odprostěte se od předsudků, které máte k tématu elektromobility, politice nebo Elonovi Muskovi.

S ohledem na skvělé jízdní vlastnosti, nízkou spotřebu a špičkové technologie na palubě se po týdenním testování nedivíme, že Model Y zaznamenává prodejní úspěchy.

Za nás v redakci je Tesla Model Y jedno z nejúspornějších elektro SUV-kupé s nejdelším dojezdem, s nejrychlejším nabíjením a nejzábavnějším infotainmentem a chytrou aplikací, v jakém jsme kdy jeli.

Tento model si svou cenu rozhodně obhájí! Nejdostupnější Model Y od Tesly stojí 1 094 900 Kč. Cena testovaného modelu Y se zadním pohonem startuje na 1 189 900 Kč.

Aktuálně jsou pro podnikatele a firmy dostupné dotace ve výši až 200 000 Kč. SUV-kupé od Tesly tak můžete pořídit pod milionem korun.

Sdílet článek:

Více na webu Tesla

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018