Zdroj: archiv Terezy Tobiášové

Test: Elektrické SUV EQA od Mercedes

5. 11. 2021

Speciální metalický odstín zlato-růžové by možná mohl svádět k tomu, že je elektromobil od Mercedes „autem pro holky“ a ty, že bývají k hodnocení aut mírnější. Žena v autě.cz a Tereza Tobiášová podrobily EQA pořádné zátěžové zkoušce. Jaké „mouchy“ ulpěly po týdenním testování na tomto elektromobilu? Zvládne tento crossover všechny běžné cesty, aniž by mu došla „šťáva“? Odpovíme v tomto testu.

Díváme se

EQA je de facto druhým elektromobilem automobilky Mercedes a jejich bezemisní řady EQ. Svůj předobraz má EQA v oblíbeném crossoveru GLA. Díky elektromotoru se jedná o osobitý vůz. Jede čistě na elektřinu a má oproti GLA svébytnou přední masku i záď.

Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je IMG_4201.jpg.
 
Zdroj: archiv Terezy Tobiášové

Téměř čtyři a půl metru dlouhý elektrický crossover od Mercedes budí zájem a pozitivní energii. EQA působí navenek luxusně. LED světlomety jsou propojeny svítícím LED páskem. Stejně tak jako je atraktivní příď vozu, je sexy i „zadek“, kde světla propojuje červený LED pás.

Zmíněná zlato-růžová metalíza je mimochodem úžasně praktická. Nejsou na ní totiž vůbec vidět nečistoty. Ostatně Tereza schválně projela během testování každou kaluží a najela stovky kilometrů. Jak po takovém cestování auto vypadalo, je krásně vidět v jejím videu. Té barvě dáváme pět hvězdiček z pěti!

IMG_4193
Zdroj: archiv Terezy Tobiášové

Nasedáme

Povrchů uvnitř je radost se dotýkat. Mercedes EQA dělá dojem svými kvalitními, měkčenými materiály, koženým čalouněním, precizním dílenským zpracováním a provedením detailů vůbec. Wow efekt dotváří pro Mercedes typické ambientní osvětlení a jeho možnosti nebo například panoramatické střešní okno, které interiér efektně prosvětluje.

IMG_4210
Zdroj: archiv Terezy Tobiášové

Zatímco vnější look elektromobilu EQA je dokonale osobitý, interiér navazuje na styl ostatních modelů Mercedes. Interiéru dominuje obrovský displej. Ano, jedná se o známý „mercedesí“, špičkově vytuněný infotainment MBUX se dvěma displeji.

Systém jde ovládat hlasem, dotykem, touchpadem nebo na volantu. Vše je tedy uzpůsobeno tak, aby všechny pokyny byly zadávány s ohledem na maximální bezpečnost během jízdy.

Podstata elektromobilu má svá specifika. Například při zadání požadované adresy v navigaci, systém automaticky ukáže, kolik procent baterie zbude v cíli, případně rovnou naplánuje nabíjecí zastávky na trase. To je při řízení elektromobilu služba k nezaplacení.

V redakci jsme specialistkami na praktičnost, a tak nás zajímalo, jak to má elektrické EQA s prostorností. Překvapivě hodně místa nabízí EQA nejen vepředu, ale i na zadních sedadlech.

Jen je třeba počítat s tím, že podlaha poměrně vysoko. To pro dospělé na zadních sedadlech nemusí být na delší cesty úplně pohodlné. Naopak děti se budou v EQA cítit komfortně. Nutno podotknout, že zavazadlový prostor, když chcete mít EQA jako rodinné auto, nepatří k premiantům, nabízí totiž 340 litrů objemu.

MERCEDES EQA TEREZA
Zdroj: archiv Terezy Tobiášové

Jedeme

Nákupy, práce, dojíždění s dětmi do školy, delší cesta na chalupu,… Tak přesně toto jsou základní požadavky na cestování, na kterých jsme se s Terezou shodly, že každá řidička řeší a nechce z těchto požadavků slevovat.

IMG_4206
Zdroj: archiv Terezy Tobiášové

Redakce Žena v autě.cz s Terezou konkrétně otestovala základní verzi EQA 250 s pohonem přední nápravy, výkonem 140 kW (odpovídající síle 190 koní) a točivým momentem 375 Nm.

EQA je velmi svižný a agilní crossover. Zejména ve sportovním režimu dokáže být takovým „malým ekodrakem“. (Pozor: maximální rychlost je omezena na 160 km/h.) Alespoň jsme z něj měly ten dojem. A to přitom zrychlení z 0 na 100 km/h dosahuje za deklarovaných 8,9 vteřin.

Po týdnu krutopřísného testování musíme s Terezou uznat, že EQA není žádné ořezávátko. Při předávání klíčků jsme byly k reálnému dojezdu trošku skeptické. Přece jen už nějaké ty zkušenostmi s jízdou s elektromobily máme, že… 🙂

Mercedes u modelu EQA deklaruje dojezd 426 kilometrů a kombinovanou spotřebu 17,7 kWh / 100 km. To se nám tedy s Terezou skutečně nepodařilo. I tak jsme ze spotřeby byly příjemně překvapené.

A náš výsledek? Tereza týden EQA testovala, každý den s ním jezdila do města, za prací, na nákupy a došlo i na cestu do Liberce a zpátky do Prahy. „Nabíjela jsem do plna jenom jednou. Jsem velice spokojená s tím, že to auto nežere více než má,“ konstatuje spokojeně Tereza.

IMG_4208
Zdroj: archiv Terezy Tobiášové
IMG_4191-1
Zdroj: archiv Terezy Tobiášové

„Během testování jsem nejezdila úplně „úsporně“. Jezdila jsem skutečně svižně, stejně jako bych jela s autem na spalovací motor. Při cestě po dálnici do Liberce pak celkový dojezd neklesl reálných 100 km, ale o 30 km víc, i tak je to ale na elektromobil a můj styl řízení super hodnota,“přiznává Tereza.

S ohledem na různorodost našich cest a faktu, že jsme EQA vůbec nešetřily, byla hodnota dojezdu při plném nabití kolem reálných 350 kilometrů. (Pokud bychom jely jen po dálnici 130km rychlostí, tak by spotřeba byla okolo 22 kWh na 100 km a tedy dojezd byl 300 km.

A co faktické nabíjení? EQA se snaží výtky k délce nabíjení, co nejvíce eliminovat. Dokáže baterii nabíjet skutečně rychle. Ve světě čísel se jedná o maximální nabíjecí výkon 100 kW. Za 15 minut se tak EQA nabije ze 20 % na 60 %. Za tu chvíli si běžně stihnete odskočit na toaletu a zaplatit benzin. 😊. Na 100 % Tereza EQA z 13 % nabila za 43 minut. To není vůbec špatné!

IMG_4192
Zdroj: archiv Terezy Tobiášové

Jak Tereza trefně shrnula: „jízda s EQA baví a svezení je radost.“ Co se týče jízdních vlastností, nenašly jsme na EQA ani jednu mouchu. Tohle dvoutunové auto dokonale tlumí nerovnosti a ukolebá pasažéry svým komfortem.

I v zatáčkách (s ohledem na parametry testovaného SUV) EQA velmi dobře drží a nenaklání se. K dalším kvalitám testovaného EQA patří tichý chod (i ve vyšších dálničních rychlostech), samozřejmě také parkování v modrých zónách zdarma a obratnost v městských uličkách. Zaparkujete s ním téměř všude.

IMG_4202
Zdroj: archiv Terezy Tobiášové

Hodnotíme

Až na menší kufr jsme kromě pár much na přední masce testovaného modelu EQA s Terezou skutečně nenašly žádné výrazné „mouchy“.

Tohle auto je velmi příjemným parťákem s povedeným vzhledem, luxusním interiérem a výjimečnými technologiemi. Rychlost dobíjení je opravdu nadprůměrná. Budoucnost je elektrická a Mercedes má do dalších dnů nakročeno s velmi aspirativním modelem.

Jen je třeba počítat s vyšší pořizovací cenu, která je v segmentu elektromobilů a na značku Mercedes kupodivu velmi příznivá.😊Mercedes EQA (140 kW, 190 koní) startuje na ceně 1 275 340 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Mercedes-Benz

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018