![](https://zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/zenaVauteTest_09_12_MercedesEL.jpg)
Test ekomedvídka: Mercedes EQB
26. 9. 2022
Čistě elektrický Mercedes EQB má pořádné zvířecí mimikry pro přežití v džungli. Při pohledu zvenku působí hranatá karoserie tohoto elektromobilu trochu těžkopádně. podobně jako podsaditý medvěd v divočině.
Stačí však nastartovat a toto výrazné SUV se rozjede bleskurychle a ladně. Jako když peláší divoké koně prérií. V testované verzi EQB 300 s pohonem všech kol je těch koní pod kapotou dokonce ukryto dohromady dvě stě dvacet osm.
![test_mercedes_eqb-5](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-5.jpg)
Díváme se
Že vám ta hranatá karoserie připomíná jiný model od Mercedes? Bingo! Elektromobil EQA stojí na stejném základu karoserie jako SUV střední velikosti – model GLB. Jejich křivky jsou téměř identické. Tedy až na předek a zadek. 🙂
![test_mercedes_eqb-2](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-2.jpg)
Specifikem 4,7 metru dlouhého modelu EQB je totiž příď s maskou, nad kterou udává prim svítící LED pásek propojující oba světlomety. Právě tato světelná linie je pro Mercedes EQB určující a zdůrazňuje plně elektrifikovaný model.
Unikátní, a podle mého ještě o kus přitažlivější, je záď. Na světlomety zde navazuje horizontální, červená LED linka. V noci vypadá tento detail opravdu velmi působivě.
![test_mercedes_eqb-10](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-10.jpg)
Nasedáme
Identická s modelem GLB není jen silueta, ale také interiér elektromobilu EQB. Prémiový elektromobil dělá dojem svými kvalitními, měkčenými materiály, koženým čalouněním, precizním dílenským zpracováním a provedením detailů vůbec.
![test_mercedes_eqb-11](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-11.jpg)
Podmanivý šarm dotváří ambientní osvětlení s mnoha odstíny a panoramatické střešní okno.
Interiéru vévodí velký displej s infotainmentem MBUX se špičkovou grafikou a skutečně intuitivním ovládáním. Displej uprostřed zobrazuje multimédia včetně navigace. Vlevo před řidičem pak je přehledná obrazovka s nejdůležitějšími informacemi o jízdě a další nastavení vozu.
![test_mercedes_eqb-9](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-9.jpg)
Systém infotainmentu jde ovládat různě: dotykově na obrazovce, touchpadem, hlasem nebo ploškami na volantu. Já dávala přednost hlasovým pokynům anebo multifunkčnímu volantu.
Vše je v EQB uzpůsobeno tak, aby všechny pokyny byly zadávány s ohledem na maximální bezpečnost během jízdy. Tomu dávám rozhodně palec nahoru!
Velkou výhodou tohoto testovaného elektromobilu je pohodlí a prostornost, a to nejen vepředu, ale i na zadních sedadlech. Děti se budou v EQB cítit komfortně.
Mercedes EQB je velmi praktické, rodinné auto. Dokonce se nabízí za příplatek v 7 místném provedení. Zavazadlový prostor činí 495 litrů objemu. Pokud jde o variantu se sedmi místy, je kufr menší o 30 litrů.
![test_mercedes_eqb-8](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-8.jpg)
Jedeme
Redakce Žena v autě.cz konkrétně otestovala prostřední verzi EQB 300 se dvěma elektromotory, a tedy pohonem všech kol 4Matic, výkonem 168 kW (odpovídající síle 228 koní) a točivým momentem 390 Nm.
![test_mercedes_eqb-13](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-13.jpg)
Už v úvodu jsem se zmínila, že mě u EQB překvapila agilita. Více než 2 tuny vážící elektromobil se umí dát do pohybu a svižně akcelerovat neskutečně snadno.
Zrychlení z 0 na 100 km/h dosahuje za deklarovaných 8 vteřin. Maximální rychlost je omezena na 160 km/h.
I v zatáčkách elektrické SUV s nízkým těžištěm díky bateriím dobře drží a nenaklání se. K dalším kvalitám testovaného EQB patří tichý chod (i ve vyšších dálničních rychlostech). Tohle dvoutunové SUV dokonale žehlí nerovnosti vozovky a ukolébá pasažéry tichostí danou i špičkovým odhlučněním a svým komfortem.
Testované EQB 300 4Matic s pohonem všech kol zvládne s přehledem i náročnější terén v podobě horské cesty nebo nezpevněné silnice. Zabírají primárně zadní kola a pokud to situace vyžaduje, automaticky se přidá pohon předních kol.
![test_mercedes_eqb-15](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-15.jpg)
Model EQB si dokáži představit jako bezkompromisní auto do rodiny. Lithium-iontový akumulátor s bateriemi v podlaze s celkovou využitelnou kapacitou 66,5 kWh se totiž už poměrně rychle dobíjí.
Za 30 minut se EQB u 100kW nabíječky dokáže dobít z 10 % na 80 % za 30 minut.
Praktické je, že navigace při zadání požadované adresy, automaticky ukáže, kolik procent baterie zbude v cíli, případně rovnou naplánuje nabíjecí zastávky na trase.
Reálný dojezd během týdenního testování naší redakcí se pohyboval 350 km na jedno nabití a spotřeba hlásila hodnotu lehce nad 19 kWh / 100 km. Mercedes EQB oficiálně deklaruje kombinovanou spotřebu 18,2 kWh / 100 km.
![test_mercedes_eqb-3](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-3.jpg)
Hodnotíme
Ač více jak dvoutunový medvídek, jezdí tento elektromobil jako pořádně čilý jedinec ze zvířecí říše. Agilita a zároveň komfort patří k charakteristickým vlastnostem tohoto bezemisního vozu.
![test_mercedes_eqb-4](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-4.jpg)
Jízda elektromobilem má díky instantnímu zrychlení, tichému chodu a nulovým emisím své nepopiratelné kouzlo.
Nečoudí. Neřve v otáčkách. Mistrně a přitom hladce a snadno akceleruje. Mercedes EQB k tomu přidává luxusní interiér a hypermoderní technologie.
Rychlost dobíjení už nabízí myslitelnou alternativu, aniž by majitelka musela extra slevovat cokoliv ze svých zajetých řidičských zvyklostí. Samozřejmostí je parkování v modrých zónách zdarma a obratnost v městských uličkách. Zaparkujete s ním téměř všude. 🙂
V segmentu prémiových značek se cena elektromobilů začíná velmi rychle rovnat ceně modelů s podobným výkonem. Mercedes EQB (140 kW, 190 koní) startuje na 1 393 920 Kč. Cena testované verze EQB 300 4Matic stojí 1 483 460 Kč.
![test_mercedes_eqb-1](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-1.jpg)
![Tento obrázek nemá vyplněný atribut alt; název souboru je test_mercedes_eqb-2.jpg.](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-2.jpg)
![test_mercedes_eqb-2](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-2.jpg)
![test_mercedes_eqb-3](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-3.jpg)
![test_mercedes_eqb-4](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-4.jpg)
![test_mercedes_eqb-5](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-5.jpg)
![test_mercedes_eqb-6](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-6.jpg)
![test_mercedes_eqb-7](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-7.jpg)
![test_mercedes_eqb-8](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-8.jpg)
![test_mercedes_eqb-9](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-9.jpg)
![test_mercedes_eqb-10](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-10.jpg)
![test_mercedes_eqb-11](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-11.jpg)
![test_mercedes_eqb-12](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-12.jpg)
![test_mercedes_eqb-13](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-13.jpg)
![test_mercedes_eqb-14](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-14.jpg)
![test_mercedes_eqb-15](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/09/test_mercedes_eqb-15.jpg)
Více na webu Mercedes-Benz