Zdroj: fotobanka automobilky MINI

Test: (d)randění s MINI JCW

11. 9. 2019

Říká se, že šaty dělají člověka. Model MINI má ve speciální sportovní edici John Cooper Works velmi výrazný outfit. Vedle nepopsatelného jízdního zážitku buďte v tomto autě připravena na časté pokusy o seznámení při čekání na zelenou. S tímhle autem jste totiž pro znalce lvice salónů.

JCW (6)
Zdroj: fotobanka automobilky MINI

Díváme se

Že je šedá barva nevýrazná? V případě testovaného MINI John Cooper Works to rozhodně neplatí! Sexy karoserie s příplatkovým metalickým lakem Emerald Grey (+13 338 Kč) v kombinaci s červenou střechou a vytříbenými detaily John Cooper Works působí neskutečně stylově. MINI JCW budí zájem a zvýšenou pozornost.

Čert vem, že třídvéřový model není příliš praktický. Ve vášni nikdy nejde o rozum. MINI JCW dokáže smysly svým designem a výkonem pořádně počechrat.

Každý detail na testovaném MINI JCW je jen dalším potvrzením, že auto je výkladní skříní vytříbeného, stylového butiku na čtyřech kolech. Zde pár detailů, které se mi na MINI opravdu líbily:

  • aerodynamická příď ve stylu závodních vozů s pruhy JCW s otvorem na kapotě, spoilerem a velkými nasávacími otvory pro chlazení motoru,
  • černá maska chladiče s příplatkovými LED světlomety (+10 686 Kč) rovněž s černým lesklým orámováním Piano Black Exterior;
  • postranní kryty směrových světel John Cooper Works;
  • 18“ kola John Cooper Works Cup;
  • sportovní zadní spoiler, díky kterému MINI sedí v zatáčkách jako přikované a zadní stylové světlomety s motivem britské vlajky, na které jsem se nemohla vynadívat.
MINI JCW (2)
Zdroj: fotobanka automobilky MINI

Nasedáme

Také interiér má své kouzlo. Ihned jsem se v něm cítila dobře a díky dobrému výhledu také bezpečně. Sportovní sedadla s integrovanými opěrky hlavy s výrazným bočním vedením jsou překvapivě pohodlná. Navíc jsem díky těmto sedadlům byla ve správné pozici pro optimální řízení a krocení koní pod kapotou. 🙂 Designové palubní desce dominuje již tradiční obrazovka v kruhu. Ta se ovládá dotykově a má úhlopříčku 8,8“. Díky příplatkovému paketu Wired (+52 858 Kč) je systém vybaven navigačním systémem s on-line monitorováním dopravy a online přístupem na BMW portál s integrací aplikací. O zvukový zážitek se v kabině stará příplatkový HI-FI systém Harman/kardon (+ 21 086 Kč).

Kožený multifunkční volant díky speciálním ploškám pro palce v MINI krásně padne do ruky a navozuje chuť závodit. Pod volantem jsou umístěny páčky k řazení automatické převodovky. Díky nim jsem mohla bryskně akcelerovat a rychlou jízdu se opravdu užít podle svého gusta.

Třídvéřové MINI je jako dělané pro jízdy ve dvou. Druhá řada sedadel, dostupná přes přední sedadla, nabízí dvě velmi kvalitně čalouněná sedadla, leč je zde pramálo místa. Totéž platí o zavazadlovém prostoru, 215 litrů je ideální maximálně na víkendové výlety ve dvou.

JCW (15)
Zdroj: fotobanka automobilky MINI

Jedeme

Stačí se dotknout nerezových pedálů, nastartovat a ozve se burácivý zvuk motoru. Výfukem se line nízkofrekvenční zvukový doprovod. Jak působivé… Tím ale zábava jen začíná. Dvoulitrový, benzinový motor TwinPower Turbo o výkonu 231 koní se stará o dostatečnou dravost a společně s dokonalým sportovním podvozkem o ostrém projíždění zatáček.

Přepínač jízdních režimů MINI a zejména pak režim Sport dokáže jízdu a řízení náležitě přiostřit. Akcelerace a zvuk je až ohromující. Chvílemi se mi zdálo, že řídím malé sportovní letadlo. Na semaforech si chtělo hned několik řidičů měřit síly s „mým“ MINI síly. Nikdy bych nevěřila, jak snadné je se seznámit. Stačí jen řídit MINI John Cooper Works a najdete nápadníky na počkání, resp. na červené,.:-)

Příplatková, sportovní 8stupňová automatická převodovka Steptronic (54 730 Kč) pracovala přesně tak, jak jsem potřebovala a nemám k ní výhrady. Kombinovaná spotřeba se po týdenním testováním ustálila na hodnotě 8 litrů. V případě ostřejšího závodění je však třeba počítat s dvoucifernou hodnotou spotřeby.

JCW (10)
Zdroj: fotobanka automobilky MINI

Hodnotíme

MINI John Cooper Works je skutečně na výsost stylové auto na (d)randění. Celkem 231 koní pod kapotou a dokonalý sportovní podvozek má za následek špičkové jízdní vlastnosti. Navíc má MINI skutečně sexappeal, jednotlivé detaily by nakrásně mohly být vystaveny někde v butiku. Pro mě je MINI nejkouzelnější tím, jaké emoce dokáže vzbudit. Nejen při řízení na okruhu, na dálnici ve vysoké rychlosti nebo těsně před přidáním plynu na semaforu, kde mě zrovna pohledný muž vyzval k nezávaznému „(d)randění“. MINI ve verzi John Cooper Works (170 kW) startuje na ceně 842 400 Kč. Po všech příplatcích se cena modelu MINI John Cooper Works vyšplhala na 1 210 486 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu MINI

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018