Test kombíku Cupra Leon
26. 8. 2024
Rok 2024 je u značky Cupra ve znamení autonovinek a nového designového jazyka. Redakce našeho magazínu stihla otestovat model Cupra Leon Sportstourer před tím, než projde modernizací. Proč o tomto rodinném kombíku přemýšlet? Odpovíme v našem testu.
Díváme se
Ruku na srdce, designové směřování značky Cupra se nám v redakci líbí. Linie karoserie španělské automobilky nikdy nejsou nuda, a tak i dlouhý rodinný kombík umí svou karoserií zaujmout.
Současná podoba modelu Leon Sportstourer s ostrými linkami, slušivými full-LED světomety a neokoukaným logem CUPRA v odstínu mědi navozuje dojem sportovního vozu.
Designová 18palcová kola Sport Copper kombíku moc sluší. Zádi dominuje sportovní spojler, difuzor a horizontální lišta LED světel.
Výrazným prvkem, který se prolíná exteriérem a interiérem, je nepravidelný šestiúhelník: ve tvaru chladiče, designu výdechů klimatizace nebo tvaru klíčku od vozu.
Nasedáme
Jestli je v interiéru pro značku Cupra něco charakteristické, pak je to startování na volantu.
Neznám intuitivnější místo pro probuzení motoru, než je právě na věnci volantu. Cupra má čudlíky dva, tím druhým se mění jízdní režimy.
Interiér umně snoubí koncernovou linii s designovým projevem španělské automobilky. Cupra Leon Sportstourer má nápaditý styl.
Přední sedadla jsou tvarovaná a s integrovanou opěrkou hlavy. I tento prvek přispívá k vylepšenému – sportovnímu – espritu auta, které je přitom určeno pro každodenní – pracovní i rodinnou – lopotu. 🙂
Linie palubní desky zasahuje až do dveří a propojuje jí úzká světelná linka, která v Leonu není jen na parádu. Funguje jako kontrolka pro signalizaci mrtvého úhlu a asistent pro bezpečné otevření dveří.
Přístrojová deska je plně digitální a možností volby zobrazení požadovaných informací. Ve středovém panelu je obrovská obrazovka infotainmentu.
Ergonomie všech ovladačů si zaslouží pochvalu, stejně jako jednoduché párování se systémem Apple Car nebo Android Auto a audiosystém BeatsAudio.
Důležitou kvalitou testovaného kombíku je samozřejmě prostornost. Leon Sportstourer je totiž královsky prostorný a nabízí spoustu odkládacích ploch. Kufr nabízí 620 litrů objemu, po sklopení zadních sedaček až 1 600 litrů objemu.
Jedeme
Pod kapotou testovaného modelu Cupra Leon Sportstourer se ukrývá naftový motor 2.0 TDI, s výkonem 110 kW, odpovídající síle 150 koní, a s automatickou 7stupňovou převodovkou DSG. Právě tato motorizace je za nás optimální pro rodiny, které holdují častým a delším cestám.
Volič automatické převodovky je minimalistický a snadno jde ovládat jedním prstem. Stačí odbrzdit a vyrazit vpřed. 🙂
Leon Sportstourer plynule zrychluje a automat příkladně přeřazuje jednotlivé stupně. Zrychlení z nuly na sto za 9 vteřin je u rodinného kombíku naprosto v pořádku.
Jen na okraj, Cupra Leon stojí na stejné platformě jako Octavia nebo Golf. Tužší naladění podvozku nás ale v Cupra Leon Sportstourer bavilo o chlup více.
V této motorizaci nechybí adaptivní podvozek DCC, který v závislosti na jízdním režimu mění tuhost tlumičů. Leon Sportstourer i ve vysokých rychlostech drží stopu, zachovává vysokou míru komfortu a dobře tlumí nerovnosti vozovky. A to i v nejostřejším sportovním nastavení.
Během řízení je příjemným společníkem dohlížející na bezpečnost adaptivní tempomat ACC.
Proč u nás v redakci Cupra Leon Sportstourer tolik chválíme? Příjemným benefitem dieselového motoru je totiž hospodárnost.
Týdenní spotřeba se pohybovala v průměru kolem 5,5 litrů nafty na 100 km. No řekněte, dámy a pánové, které 150koňové auto to má? Tleskáme!
Hodnotíme
Není s ním nuda. Není líný, ani žíznivý. Potrpí si na design. Zároveň je to pracant a snese toho hodně!
Ne, toto není charakteristika potenciálního milence ze seznamky, ale charakteristika testovaného modelu. 🙂 Cupra Leon Sportstourer je za nás neobyčejný parťák na cesty.
Rodinné kombi se španělskou DNA nás zaujalo svým designem, přehledným interiérem i technologiemi, které zajišťují bezpečnost.
Praktický kombík pro každodenní používání nabízí sportovní jízdu, a přitom pohodlně a úsporně uveze celou rodinu. Jako ženy – řidičky po týdenním testování říkáme: „Leon ST před faceliftem rozhodně ANO!“
Cupra Leon ST startuje před faceliftem (1.0 TSI 81 kW/110k) na 829 900 Kč. Teď na podzim přijede do Česka omlazená Cupra Leon se žraločí přídí a novými světly. Tak se rovnou mrkněte i na web CUPRA na odkazu níže…
Více na webu Cupra