Test crossoveru Jeep Avenger
13. 5. 2024
Mnoho žen už tento crossover na českých silnicích zaznamenalo a řada z vás se ptá, jaký je. Přinášíme hodnocení modelu Jeep Avenger, které se pyšní oceněním za nejlepší Evropské auto loňského roku.
Díváme se
Nový Avenger je prvním kompletně navrženým Jeepem v Evropě. Za design si Jeep pochválit rozhodně zaslouží.
Mohutná příď s tmavými LED světlomety a ve vrcholné výbavě Summit velká 18palcová kola a zatmavená zadní okna vytvářejí společně s kontrastní černou střechou nevšední look.
Svou přední maskou se sedmi mřížkami, krátkými převisy kol nebo zadními světly ve tvaru kanystru navíc Avenger odkazuje na ikonický vzhled džípu.
Při navrhování karoserie designéři mysleli i na praktičnost. Nejčasnější škody na autě bývají ťuknuté nárazníky nebo rozbitá světla.
I proto jsou světla u Avengeru umístěna výš a hlouběji do karoserie a nárazníky plastové, aby bylo „autopolibků“ z městského provozu co nejméně. 🙂
Italští designéři si se čtyři metry dlouhým Avengerem opravdu vyhráli.
Menší SUV skrývá na karoserii i uvnitř interiéru mnoho hravých detailů, jako je beruška nebo panáček s dalekohledem. Objevovat tyto detaily je docela zábava, jako když děti hledají o Velikonocích na zahradě vajíčka.
Nasedáme
Interiér Jeepu Avenger je promyšlený a dominuje mu palubní deska v barvě karoserie s výdechy ventilace a efektním ambientním osvětlením.
Uprostřed vévodí velká 10,25palcová dotyková obrazovka s navigací TomTom. Řidič/ka má k dispozici digitální přístrojový panel (v testované výbavě Summit 10,25 palce).
Vnitřek testovaného crossoveru je překvapivě prostorný. Avenger má mnoho a poměrně velkých úložných skrýší – na kabelku nebo velké láhve na pití.
Největší úložný prostor vepředu nabízí středový tunel s možností úplného odstranění horního magnetického krytu.
Hned nad tímto úložným prostorem se nacházejí tlačítka pro ovládání automatické převodovky.
Zavazadlový prostor je velmi prakticky navržen. Hands-free otevíratelný kufr s objemem 380 litrů má nízkou hranu a na šířku metr.
V pohodě se do něj vejde i složený dětský kočárek.
Jedeme
Crossover Avenger je vůbec první bateriové elektrické vozidlo značky Jeep.
České řidiče a řidiče jistě potěší, že je Jeep Avenger na trhu nejen jako elektromobil, ale také s benzínovým motorem 1.2 Turbo s výkonem 100 koní.
V základní výbavě Avenger startuje se 6stupňovou manuální převodovkou na ceně 499 900 Kč, což je na segment crossoverů poměrně rozumná cena.
S touto motorizací se redakce už svezla a sluší se pochválit dobrý podvozek, který se kladně projevuje na komfortní jízdě a stabilitě v zatáčkách.
Jeho součástí je systém Selec-Terrain s šesti režimy jízdy, aby Avenger coby předokolka zvládl různé jízdní situace. Nechybí nastavení „Snow“ pro maximální trakci na zledovatělých cestách nebo stezkách nebo „Mud“ pro zlepšení přilnavosti v blátě a „Sand“ pro jízdu po písečné cestě.
Překvapivý okamžik Avenger přichystá při zapnutí blinkrů. Není pochyb, že Jeep cílí na duchem mladé zákazníky, a tak je zvuk inspirovaný tuc-tuc hudbou. 🙂
Naše redakce týden testovala bezemisní variantu Avengeru, která nabízí o 56 koní více výkonu bez benzínová motorizace (točivý moment 260 Nm a baterie s kapacitou 54 kWh) a stojí o závratných 400 000 Kč více.
Majitelky a majitelé nového Avengeru jistě ocení tichý chod a okamžité zrychlení.
Z pohledu dojezdu na jedno nabití má Avenger své limity. V kombinovaném režimu reálně ujede na jedno nabití kolem 300 km.
Naše spotřeba se pohybovala kolem 19 kW/100 km.
Kdo neřeší vysokou pořizovací cenu, jezdí během týdne především na krátké úseky a má posichrováno dobíjení, může o elektrickém Avengeru uvažovat.
Na 100kW dobíječce, která je maximem, které Avenger zvládne, trvá dobít z 20% na 80 % baterii za 24 minut. S ohledem na co nejnižší cenu za dobíjení jsme radši využívali pomalejší dobíječky, konkrétně od Pražské energetiky (22 kW). Dobíjení šlo krásně bez jakýchkoli komplikací a trvalo přibližně hodinku.
Hodnotíme
Překvapivý. Zajímavý. Nápaditý. Přesně takový Jeep Avenger je. To jsou rozhodně vlastnosti, které se ve velice konkurenčním segmentu crossoverů cení.
Další kvalitou nového Avengera je bezpečnost. Nejde o to, že je z auta dobře vidět, blatníky jsou plastové a světla lépe chráněná.
Avenger je „vyzbrojen“ těmi nejlepšími bezpečnostními asistenty, kteří se starají o pohodovou a bezpečnou jízdu.
Díky spolupráci adaptivního tempomatu a systému udržování v jízdním pruhu, jež je součástí nejvyšší výbavy Summit, jede Avenger po dálnici vlastně „sám“.
Ke klidnému cestování přispívá také čtení dopravních značek, monitoring slepých úhlů, nouzové brzdění před chodci a cyklisty nebo například parkování za pomoci asistenta s 360° parkovacími senzory a 180° zadní kamerou.
Z pohledu žen-řidiček můžeme Jeep Avenger s klidem zhodnotit jako výrazný crossover s hravým designem a praktickým interiérem. Jako elektromobil nebude mít v Česku ustláno na růžích, ale s benzínovým motorem to půjde…
Více na webu Jeep