Test cool Audi A3 Sportback
29. 3. 2021
Nová generace prémiového hatchbacku Audi A3 byla nedávno v užším výběru ankety Světového ženského auta roku. O důvod víc, proč ji naše redakce prostě musela otestovat. Je kombinace jeho designu, použitých materiálů, technologií a jízdního komfortu pro ženy-řidičky dostatečně lákavá? Dozvíte se právě v našem testu.
Díváme se
Ostře řezané křivky Audi A3 Sportback zdůrazňují expresivní vzhled pohledného hatchbacku. Čtvrtou generaci charakterizuje modernizovaná příď s předsazeným nárazníkem, široká maska chladiče Singleframe s velkými otvory pro přívod vzduchu a světlomety Matrix LED.
Ty jsou složeny z pixelového pole 3×5 segmentů LED a vytvářejí speciální světelný design. Nové Audi A3 Sportback je (coby jedno z nejsubtilnějších aut od Audi) díky tomu jasně rozpoznatelné.
Námi testované Audi A3 je vyšperkováno sportovním paketem S line, 18“palcovými koly a falešnými koncovkami výfuku v zadním nárazníku.
Šedočerná barva karoserie působí spíše nenápadně. Myslím, že jasnější barvy by jí sedly mnohem víc a také by opticky vypadala „Á trojka“ o poznání větší.
Nasedáme
Koncepci palubní desky a umístění jednotlivých ovládačů by koncern mohl vyučovat! Vše je dokonale na svém místě. Všechny ovladače jsou umístěny „po ruce“. Interiér je uživatelsky velmi příjemný a na první pohled zaujme rovněž svěžím designem s ozdobným obložením z hliníku.
Středu přístrojové desky vévodí 10,1“ dotykový displej s pěknou grafikou a rychlou odezvou. Ten je možné ovládat také hlasem a rozpoznává i ručně psané písmo. Infotainment je 10x výkonnější v porovnání s předchozí generací.
Nabídka konektivity zahrnuje propojení s telefonem, služby Audi connect s rychlým připojením k internetu LTE Advanced. Mapové podklady jsou aktualizované v reálném čase, stejně tak informace o počasí. Pomocí mobilní aplikace jde auto odemknout či zamknout nebo v případě nezávislého topení i zatopit.
Ty nejdůležitější funkce jde ovládat na multifunkčním volantu. Audi virtual cockpit před volantem nabízí přehledné zobrazování velké mapy navigace. Verze Plus má displej s úhlopříčkou 12,3 palce a tři různé režimy zobrazování.
Novinkou 4. generace je nová řadicí páka (jako v nové Octavii nebo Golfu) nebo zobrazovací plochy na přístrojové desce. Na čalounění sedadel a koberečky bylo použito až 89% z recyklovaných PETek!
Nové je také ovládání hlasitosti a přepínání multimédií na středovém tunelu. Přiznám se, že první dojem nebyl úplně pozitivní. Když jsem totiž poprvé chtěla přeladit stanici, tak jsem (aniž bych to věděla) nějakým způsobem na plošku nejen zatlačila, ale i pohnula prstem. V tu chvíli se hlasitost reproduktoru zvýšila na maximum a já se pěkně lekla. Podruhé se mi to už nestalo. Je třeba si ale na ovladač zvyknout.
Audi A3 Sportback je autem pro singles nebo páry. Místa pro řidiče a spolujezdce je dostatek, s místem pro cestující vzadu je to horší. Kufr nabízí dostatečný objem 380 až 1200 litrů. Podlaha zavazadlového prostoru je výškově nastavitelná. Na přání se dodává elektrické ovládání zadního výklopného víka, které může reagovat také na pohyb nohy pod nárazníkem.
Jedeme
Konkrétně jsem otestovala nejsilnější benzinovou motorizaci 35 TFSI s výkonem 150 koní se 7stupňovou převodovkou, která slibuje akceleraci z 0 na 100km/h za 8,4 s. Jedná se o mild-hybridní technologii, která je vybavena 48V start-generátorem.
Ve městě se mi s A3 krásně manévrovalo v křivolakých uličkách, naopak po dálnici jsem si pochvalovala práci adaptivního asistenta řízení. Tento pomocník umí udržovat rychlost a bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a drobnými zásahy do řízení pomáhá udržovat vůz v jízdním pruhu, což zvyšuje jízdní komfort. Audi A3 nabízí sportovní svezení a v zatáčkách krásně sedí.
Podvozek nového modelu A3 se 4prvkovou zadní nápravou má sportovně vyvážené nastavení a kombinuje příjemný jízdní komfort s dobrou dynamikou. Testovaná A3 byla doplněna o příplatkový S line sportovní paket se sportovním podvozkem.
Audi se chlubí, že díky příplatkové adaptivní regulaci tlumičů dokáže nabídnout jak komfortně měkký, tak sportovně tuhý podvozek (světlá výška je snížena o 1 cm). Řízení jízdní dynamiky Audi drive select umí měnit základní nastavení tlumičů, charakteristiku plynového pedálu a posilovače řízení. Podle chuti je možné volit režim comfort, auto, dynamic, efficiency a individual.
Audi A3 Sportback je navrženo pro sportovnější jízdu a podvozek se mi zdál být tvrdší. Tak trochu jsem se totiž těšila, že se v režimu Comfort ukolébám měkkým pohoupáváním při jízdě jako je tomu u „nevlastních“ sester koncernu. Audi A3 se mi zdá v tomto ohledu tvrdší. Při sportovnější jízdě, v zatáčkách a při brzdění je Audi A3 přesné a ostré jako břitva. Audi A3 proto uvítají ti, kteří mají rádi sportovnější jízdu. V klidu se dá jezdit za 6,5 litru, v kombinovaném provozu se v průběhu testování spotřeba zastavila na 7 litrech.
Audi A3 Sportback s sebou na palubě veze úctyhodný počet asistentů známých z vyšších tříd. Systémy Audi pre sense front, asistent pro vyhýbací manévry, upozorňování na vyjetí z jízdního pruhu přispívají k vysoké úrovni bezpečnosti, sledování mrtvého úhlu, upozorňění na nebezpečí při vystupování anebo parkovací asistent.
Hodnotíme
Znáte ten pocit, když vidíte kabelku od návrháře a musíte ji za všech okolností mít? Nevím, zda to bylo mrazivými teplotami, které během testování A3 Sportback panovaly. Přiznám se, že mě Audi A3 Sportback za srdce vlastně nechytlo.
Přitom je Audi A3 Sportback dokonale chytré auto. Je COOL, trendy, nabité technologiemi i čiperným motorem! Na dokonalost a příkladnou práci podvozku a motoru jsem si zvykla einszwei. Až na pár detailů nemám „Á trojce“, co vytknout.
Láska na první pohled to ale z nějakého důvodu není. Možná to bylo z nějakého malicherného důvodu… Barvou nebo tím, že dokonalost prostě není lidská vlastnost ale doména chladných strojů. Nové Audi A3 Sportback (30 TFSI 6st. manuál) startuje na ceně 652 900 Kč. Cena testované výbavy je 1 291 700 Kč.
Více na webu Audi