test Citroen C5 Aircross: foto Žena v autě.cz

Test přifouklého SUV: Citroën C5 Aircross

27. 10. 2024

Vybrat optimální pětimístné SUV není vůbec jednoduché. Esúvéček je na trhu obrovské množství. Pokud máte v požadovaných parametrech cenu kolem 700 tisíc a tři samostatná sedadla v druhé řadě sedadel, začne se výběr zužovat. Žena v autě.cz otestovala omlazený Citroën C5 Aircross, který právě tyto požadavky splňuje. Pojďme se na něj podívat blíž.

Citroën C5 Aircross po botoxu

test Citroen C5 Aircross: foto Žena v autě.cz
test Citroen C5 Aircross: foto Žena v autě.cz

Celkem a čtyři a půl metry dlouhý Citroën C5 Aircross ve vrcholné výbavě ë-series zaujme po faceliftu svou robustní karoserií.

Modernizovanou příď šperkuje nápaditý horizontální světelný podpis a více plastické logo.

Mnoho detailů na karoserii vypadá trošičku „přifoukle“. 🙂

Na bocích nechybějí charakteristické airbumpy – „polštářky“ proti ťukancům. Tyto plastové ochranné díly jsou jako stvořené do města.

Toto přifouklé auto je tak pro běžný život rodiny ideální. Přizpůsobuje se potřebám rodiny s ohledem na převážené předměty a občas „vykryje“ i nějaký ten škrábanec na parkovišti.

Hýčkání pohodlím

test Citroen C5 Aircross: foto Žena v autě.cz
test Citroen C5 Aircross: foto Žena v autě.cz

Další kvalitou testovaného SUV od Citroën je pohodlí. To začíná už u samotného ladného nastupování. Z auta je velmi dobře vidět.

Uvnitř působí Citroën dojmem opravdu kvalitního, pohodlného a uživatelsky přátelského vozu.

V testované výbavě ë-series jsou sedadla potažena Alcantarou nové generace. Při jejich výrobě byly ze 68 % použity recyklované materiály.

Velké plus u nás žen má C5 Aircross díky úložnému prostoru a přihrádkám. Také musíme pochválit, že se Citroën zcela nevzdal na palubní desce klasických tlačítek s nejdůležitějším funkcemi vozu.

Uprostřed palubní desky ční 10palcový displej infotainmentu s grafikou, která v rámci koncernu už má nějaké roky za sebou. Po stránce ergonomie není v zásadě co vytknout, a to včetně bezproblémového spárování mobilu přes Apple CarPlay a Android Auto a bezdrátového dobíjení mobilu.

test Citroen C5 Aircross: foto Žena v autě.cz
test Citroen C5 Aircross: foto Žena v autě.cz

V druhé řadě sedadel jsou již umíněná tři samostatná sedadla. Ta se dají snadno polohovat.

S přehledem se sem vejdou dvě dětské autosedačky, ukotvené pomocí systému ISOFIX, a doprostřed i třetí dítě na podsedáku. Citroën C5 Aircross je v tomto ohledu příkladným vozem i pro větší rodiny.

Kufr je obrovský a nabízí 560 litrů objemu v základním nastavení, po sklopení zadních sedadel až 1630 litrů.

Jedeme s novým hybridním motorem

test Citroen C5 Aircross: foto Žena v autě.cz
test Citroen C5 Aircross: foto Žena v autě.cz

Pod kapotou testovaného hybridu se nachází benzinový tříválec 1.2 PureTech. Ten je doplněn o 21kW elektromotor. Společně pak dodávají kombinovaný výkon 136 koní (maximální točivý moment je 230 Nm).

Nový hybridní pohon v C5 Aircross je pro uživatelky naprosto bez omezení. Toto SUV není třeba dobíjet. Elektromotor se dobíjí při brzdění rekuperací. Automatická převodovka je dobře odladěná a řadí plynule.

Nečekejte žádné sportovní vlastnosti. Z 0 na 100 km/h to hybridní C5 Aircross pěkné umí za spolehlivých 10,9 vteřin. 🙂

C5 Aircross Hybrid nabízí 3 režimy jízdy na výběr. Upřímně jsem ale výraznou změnu reakce motoru ve sportovním režimu nepozorovala.

test Citroen C5 Aircross: foto Žena v autě.cz
test Citroen C5 Aircross: foto Žena v autě.cz

Podvozek je naladěn do měkka. Nastavení volantu je přeposilované. Ženám – běžným řidičkám to bude naprosto vyhovovat.

Už tradičně si Citroën zakládá na dobře odtlumeném podvozku a modernizovaná C5 není výjimkou.

Trojice propojených tlumičů kombinující hydrauliku i progresivní tuhost na každém kole velmi slušně filtruje nerovnosti vozovky i výmoly na cestě.

Co víc si přát, když chcete, aby se vám dítě během cesty nevzbudilo… 🙂

test Citroen C5 Aircross: foto Žena v autě.cz
test Citroen C5 Aircross: foto Žena v autě.cz

V zatáčkách C5 Aircross Hybrid dokáže držet stopu bez výrazných náklonů.

Pochvalu si Citroën C5 Aircross zaslouží za vybavenost bezpečnostními asistenty a za hospodárnost.

Nechybí hlídač mrtvého úhlu nebo systém nouzového brzdění. Vysoký posez a krátké převisy karoserie zajišťují řidičkám bezpečný výhled a bezproblémové parkování.

Kombinovaná spotřeba se pohybovala kolem necelých 6 litrů na 100 km.

Hodnotíme

test Citroen C5 Aircross: foto Žena v autě.cz
test Citroen C5 Aircross: foto Žena v autě.cz

Garantujeme vám, že tímto autem komfortně odvezete nejen děti, zavazadla, ale i tchýni bez ztráty kytičky.

Spokojenost bude panovat na palubě díky příjemnému podvozku a dobrým tlumičům.

Modernizovaný C5 Aircross rozumí běžným potřebám rodiny. Do vozu se komfortně poskládáte i s nejrůznějšími zavazadly. 

Na Citroënu C5 Aircross nás v redakci v zásadě nejvíc baví pohodlí, snadné řízení a uživatelská přehlednost. 

Naše jediná výtka směřuje ke grafice infotainmentu. Vše ostatní je naprosto obhajitelné. Citroën C5 Aircross (Hybrid 136 ë-DCS6) startuje v základu za 715 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Citroen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018