Test přifouklého SUV: Citroën C5 Aircross
27. 10. 2024
Vybrat optimální pětimístné SUV není vůbec jednoduché. Esúvéček je na trhu obrovské množství. Pokud máte v požadovaných parametrech cenu kolem 700 tisíc a tři samostatná sedadla v druhé řadě sedadel, začne se výběr zužovat. Žena v autě.cz otestovala omlazený Citroën C5 Aircross, který právě tyto požadavky splňuje. Pojďme se na něj podívat blíž.
Citroën C5 Aircross po botoxu
Celkem a čtyři a půl metry dlouhý Citroën C5 Aircross ve vrcholné výbavě ë-series zaujme po faceliftu svou robustní karoserií.
Modernizovanou příď šperkuje nápaditý horizontální světelný podpis a více plastické logo.
Mnoho detailů na karoserii vypadá trošičku „přifoukle“. 🙂
Na bocích nechybějí charakteristické airbumpy – „polštářky“ proti ťukancům. Tyto plastové ochranné díly jsou jako stvořené do města.
Toto přifouklé auto je tak pro běžný život rodiny ideální. Přizpůsobuje se potřebám rodiny s ohledem na převážené předměty a občas „vykryje“ i nějaký ten škrábanec na parkovišti.
Hýčkání pohodlím
Další kvalitou testovaného SUV od Citroën je pohodlí. To začíná už u samotného ladného nastupování. Z auta je velmi dobře vidět.
Uvnitř působí Citroën dojmem opravdu kvalitního, pohodlného a uživatelsky přátelského vozu.
V testované výbavě ë-series jsou sedadla potažena Alcantarou nové generace. Při jejich výrobě byly ze 68 % použity recyklované materiály.
Velké plus u nás žen má C5 Aircross díky úložnému prostoru a přihrádkám. Také musíme pochválit, že se Citroën zcela nevzdal na palubní desce klasických tlačítek s nejdůležitějším funkcemi vozu.
Uprostřed palubní desky ční 10palcový displej infotainmentu s grafikou, která v rámci koncernu už má nějaké roky za sebou. Po stránce ergonomie není v zásadě co vytknout, a to včetně bezproblémového spárování mobilu přes Apple CarPlay a Android Auto a bezdrátového dobíjení mobilu.
V druhé řadě sedadel jsou již umíněná tři samostatná sedadla. Ta se dají snadno polohovat.
S přehledem se sem vejdou dvě dětské autosedačky, ukotvené pomocí systému ISOFIX, a doprostřed i třetí dítě na podsedáku. Citroën C5 Aircross je v tomto ohledu příkladným vozem i pro větší rodiny.
Kufr je obrovský a nabízí 560 litrů objemu v základním nastavení, po sklopení zadních sedadel až 1630 litrů.
Jedeme s novým hybridním motorem
Pod kapotou testovaného hybridu se nachází benzinový tříválec 1.2 PureTech. Ten je doplněn o 21kW elektromotor. Společně pak dodávají kombinovaný výkon 136 koní (maximální točivý moment je 230 Nm).
Nový hybridní pohon v C5 Aircross je pro uživatelky naprosto bez omezení. Toto SUV není třeba dobíjet. Elektromotor se dobíjí při brzdění rekuperací. Automatická převodovka je dobře odladěná a řadí plynule.
Nečekejte žádné sportovní vlastnosti. Z 0 na 100 km/h to hybridní C5 Aircross pěkné umí za spolehlivých 10,9 vteřin. 🙂
C5 Aircross Hybrid nabízí 3 režimy jízdy na výběr. Upřímně jsem ale výraznou změnu reakce motoru ve sportovním režimu nepozorovala.
Podvozek je naladěn do měkka. Nastavení volantu je přeposilované. Ženám – běžným řidičkám to bude naprosto vyhovovat.
Už tradičně si Citroën zakládá na dobře odtlumeném podvozku a modernizovaná C5 není výjimkou.
Trojice propojených tlumičů kombinující hydrauliku i progresivní tuhost na každém kole velmi slušně filtruje nerovnosti vozovky i výmoly na cestě.
Co víc si přát, když chcete, aby se vám dítě během cesty nevzbudilo… 🙂
V zatáčkách C5 Aircross Hybrid dokáže držet stopu bez výrazných náklonů.
Pochvalu si Citroën C5 Aircross zaslouží za vybavenost bezpečnostními asistenty a za hospodárnost.
Nechybí hlídač mrtvého úhlu nebo systém nouzového brzdění. Vysoký posez a krátké převisy karoserie zajišťují řidičkám bezpečný výhled a bezproblémové parkování.
Kombinovaná spotřeba se pohybovala kolem necelých 6 litrů na 100 km.
Hodnotíme
Garantujeme vám, že tímto autem komfortně odvezete nejen děti, zavazadla, ale i tchýni bez ztráty kytičky.
Spokojenost bude panovat na palubě díky příjemnému podvozku a dobrým tlumičům.
Modernizovaný C5 Aircross rozumí běžným potřebám rodiny. Do vozu se komfortně poskládáte i s nejrůznějšími zavazadly.
Na Citroënu C5 Aircross nás v redakci v zásadě nejvíc baví pohodlí, snadné řízení a uživatelská přehlednost.
Naše jediná výtka směřuje ke grafice infotainmentu. Vše ostatní je naprosto obhajitelné. Citroën C5 Aircross (Hybrid 136 ë-DCS6) startuje v základu za 715 000 Kč.
Více na webu Citroen