Zdroj: fotobanka automobilky Citroen

Test Citroën C3 Origin – francouzská limitka

20. 2. 2020

Citroën oslavil v loňském roce 100. výročí od svého založení. Limitovanou edici Origins už jsme měli šanci vyzkoušet s větším modelem Citroën C4 Cactus Origins. Nyní do redakčního testu dorazil menší sourozenec, model C3 Origins. A vypadá neméně zajímavě!

IMG_20191201_143115
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Limitka Origins vychází ze standardního modelu C3, respektive z druhé výbavy Shine. Všechny jubilejní Citroëny (modely C4, C3, C1 a C-Elysée) spojují specifické detaily karoserie, které je bezpečně odlišují od standardních verzí. Jedním z poznávacích znaků je použití zajímavého měděného odstínu, který se vyskytuje na celé řadě prvků exteriéru. Nalezneme ho třeba na obrubě mlhových světel, prvním segmentu plastového dílce Airbump, proužcích na C-sloupku, nebo v podobě pásku na zpětných zrcátkách. Označení limitované edice pokračuje v podobně nálepek na hraně předních dveří a celé to uzavírá kombinace černo-bílé barvy, a to v kontrastu laku karoserie, černé střechy a litých kol. Celé to působí velmi elegantně a hrstka těchto drobností dodává malému hatchbacku punc originality a exkluzivity. Na kompaktní C3 Origins se zásluhou sympatických oblých tvarů stále pěkně dívá.

IMG_20191201_143550
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Zvolená barevná kombinace pokračuje také v interiéru. Citroënu se daří zaujmout diváka také tam. Bronzová barva se nastěhovala na dekorativní panel palubní desky. Specifické šedé čalounění pohodlných sedadel s netradičním tvarem nebo obšití koberečků nese rovněž bronzovou linku. Sedadla Advanced Comfort jsou celkem rozměrná, příjemně měkká a skvělá především na cestu po městě nebo kratších vzdálenostech. Na delších trasách je ona přílišná poddajnost trochu kontraproduktivní a tělu se nedostává dostatečné opory. Dveře nepostrádají typickou kliku ve tvaru madla.

Palubní desce, vyrobené z tvrdých plastů, vévodí 7palcový displej infotainmentu s navigací Citroën Connect Nav. Skrze displej se bohužel ovládá rovněž klimatizace. Další výčet vybavení veskrze kopíruje výbavu Shine. Dostanete tedy například automatickou klimatizaci, automatické přepínání dálkových světel, zadní parkovací senzory s kamerou (ta by si zasloužila lepší rozlišení), zatmavená zadní skla nebo kožený volant. Kufr nabízí průměrných 300 litrů, resp. 922 litrů objemu.

IMG_20191201_143425
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Citroën C3 je v nabídce jak s benzinovými motory PureTech, tak s naftovým motorem BlueHDi. Benzinové jednotky mají objem 1,2l a výkony 82, 100 a 110 koní. Naftová alternativa pak disponuje 100 nebo 110 koňmi. Testovaný vůz nabízel výkonnostní (městský) základ 82 koní a pětistupňovou manuální převodovku.

Motor plně vyhoví spíše defensivně jezdícím řidičkám. Zásluhou váhy vozu – něco málo přes 1,1 tuny, si v městském provozu poradí celkem obstojně, ale na svižnější jízdu stavěný není. Razantní zrychlování se snaží bránit, hodně také záleží na obsazenosti vozu. Pod větší zátěží dává o sobě znát také zvukovým projevem třech válců. Spotřeba kolem 6,5 litrů benzinu je příjemná, avšak hodně závislá na stylu jízdy jako u většiny maloobjemových tříválcových jednotek.

IMG_20191201_143231
Foto: Sabina Kvášová

Řazení je „citroënovsky“ gumové s méně přesnými dráhami. Podvozek od nás však dostává pochvalu. Je typicky měkký a pohodlný, nástrahy města zvládá s lehkostí a příjemně se pohupuje. I přes zjevné měkké nastavení nijak výrazně netrpí stabilita, vozidlo drží v zatáčkách v rámci možností uspokojivě. I hluk je dobře odfiltrován. Citroën C3 také exceluje v manévrovatelnosti. V městských uličkách je hbitý a parkuje s lehkostí sobě vlastní.

IMG_20191201_143035
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Citroën C3 Origin nabízí velmi dobře namíchanou konfiguraci modelu C3. Nepostrádá šmrnc a styl. Ze všech možných konfigurací „obyčejného“ C3 vypadá limitovaná edice Origins jednoznačně nejlépe a přidává k tomu notnou dávku líbivosti. Ani v interiéru C3 Origins neudělá ostudu. Komfortní jízdní vlastnosti zůstávají alfou a omegou modelu C3. Doporučovali bychom si snad jen připlatit za výkonnější motorizaci. Origins výborně zastane funkci elegantního městského společníka. Cena testovaného vozu je stanovena na 358 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Citroen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018